"Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára. Jw.org, ha éhezel már a rizsára."
Ma a bálványimádás vizeire evezünk, természetesen szigorúan az égi szekér nyomában, hiszen a Watchtower köztudottan olyannyira igyekszik elkerülni még a bálványimádás látszatát is, hogy erre hivatkozva szedette le az Őrtoronylogókat minden épületéről... hogy aztán helyette kirakják a JW.ORG táblát... ugyanoda.
Mindegy, nem is az éles logika tetszett meg a tanúkban, anno. Nézzük, mi az Éleslátás 2017-ben a bálványokról, és magáról Baálról:
"„A héberben a Baál megnevezés hímnemű [hab·Baʹʽal], az úr; a Septuagintában viszont Baált úgy nevezik, hogy [hé Baʹal] = az úrnő; Hós 2:8; Sof 1:4; az Újszövetségben pedig Róma 11:4. Ennek a kétnemű istennek az erkölcstelen imádata során a férfiak bizonyos alkalmakkor női ruhát hordtak"
- Baál Éleslátás. 1. kötet 190–191. o.
↓LÁSD A KÉPEN!↓
"Ennek a kétnemű istennek az erkölcstelen imádata során a férfiak bizonyos alkalmakkor női ruhát hordtak"
"BAÁL
(tulajdonos; úr):
1. A benjáminita Jeiélnek a negyedikként felsorolt fia (1Kr 8:29, 30; 9:35, 36).
2. Egy rúbenita, akinek a fiát, Beérahot másokkal együtt fogságba vitt az asszír király, III. Tiglát-Pilészer (1Kr 5:5, 6, 26).
3. Simeon törzséhez tartozó beékelt város Júda területén. Alighanem azonos Baálát-Beérrel, azaz a délen (v. a Negebben) fekvő Rámával. (Vö.: 1Kr 4:32, 33 és Jzs 19:7–9.)
4. A Szentírásban a héber baʹʽal szó a következő értelemben használatos: 1. a feleség tulajdonosa, azaz a férj (1Mó 20:3); 2. földtulajdonosok (Jzs 24:11, Rbi8, lábj.); 3. „a nemzetek urai” (Ézs 16:8, lábj.); 4. ’szövetségesek’ (szó szerint: ’egy szövetség tulajdonosai [v. urai]’) (1Mó 14:13, Rbi8, lábj.); 5. élőlények gazdája vagy építmények tulajdonosa (2Mó 21:28, 34; 22:8); 6. olyan személyek, akiknek valamilyen rájuk jellemző dolog van a birtokukban, például: íjász (szó szerint: ’nyilak tulajdonosa’) (1Mó 49:23), hitelező (szó szerint: ’keze tartozásának a tulajdonosa’) (5Mó 15:2), „haragos természetű” személy (szó szerint: ’harag tulajdonosa’) (Pl 22:24), ’peres ellenfél’ (szó szerint: ’per tulajdonosa’) (Ézs 50:8, Rbi8, lábj.);
7. Jehova (Hó 2:16);
8. hamis istenek (Bí 2:11, 13).
(Összefoglalva tehát a Watchtower szerint a Baál ugyanúgy jelentheti Jehovát, mint ahogyan a hamis isteneket is... az kemény, egyben elgondolkoztató dolog, testvérek!)
A Biblia Baálnak, a hamis istennek a megnevezésére a hab·Baʹʽal (a Baál) kifejezést használja. A hab·Beʽá·límʹ (a Baálok) kifejezés a helyi istenségekre használatos, akikről úgy vélték, hogy egy-egy konkrét hely tulajdonosai voltak, és jelentős befolyásuk volt ezeken a helyeken.
A „Baál” név mindössze egyszer fordul elő a Keresztény Görög Iratokban, a Róma 11:4-ben, ahol a görög szövegben a hé nőnemű névelő áll előtte. Ezzel kapcsolatban John Newton a következőket írta az egyik tanulmányában, melynek a témája a Baál-imádat: „A héberben a Baál megnevezés hímnemű [hab·Baʹʽal], az úr; a Septuagintában viszont Baált úgy nevezik, hogy [hé Baʹal] = az úrnő; Hós 2:8; Sof 1:4; az Újszövetségben pedig Róma 11:4. Ennek a kétnemű istennek az erkölcstelen imádata során a férfiak bizonyos alkalmakkor női ruhát hordtak, míg a nők férfi ruhában jelentek meg, harci eszközökkel felfegyverkezve” (T. Inman: Ancient Pagan and Modern Christian Symbolism. 1875, 119. o.)."
(Követelni fogom a koordinátortól, hogy legközelebb szoknyában, de nyakkendő nélkül menjünk szolgálatba, és hivatkozok majd a fenti Őrtoronyra. Azt tudnotok kell, hogy nálunk a teokratikus könyvtárban a "H" betűnél nincs is Humorérzék alapból... Karótnyelt testvér meg sem rendelte, helyette inkább kettőt kért a Hatalomvágyból.)
Izrael történelme során előfordult, hogy Jehovát „Baál”-nak nevezték,
méghozzá abban az értelemben, hogy ő volt a nemzet Tulajdonosa, vagy Férje (Ézs 54:5). ("5Mert maga Teremtőd lesz a hitvesed, a Seregek Ura a neve. Izrael Szentje lesz a Megváltód" Ézsaiás 54:5) Ezenkívül a hitehagyott izraeliták olykor helytelenül Baállal azonosították Jehovát. Ezt támasztja alá Hóseás próféciája is, amelyben arról írt, hogy eljön az az idő, amikor Izrael – miután száműzetésbe megy, majd visszatér onnan – a megbánása jeléül többé nem hívja úgy Jehovát, hogy „Uram” („Baálom”, Kár.), hanem így fogja nevezni: „Férjem”. A szövegkörnyezet rávilágít, hogy az izraeliták soha többé nem fogják ajkukra venni a Baál nevet, és nem társítják többé a hamis istenhez (Hó 2:9–17). Mivel a héber baʹʽal szóhoz a lealacsonyító Baál-imádat miatt helytelen fogalom társul, ezért egyesek úgy gondolják, ez az oka annak, hogy Sámuel második könyvének az írója az ’Is-Bóset’ és a „Mefibóset” (bóʹseth, jel.: ’szégyen’) neveket használta, nem pedig az ’Esbaál’ és a „Mérib-Baál” neveket (2Sá 2:8; 9:6; 1Kr 8:33, 34; lásd: IS-BÓSET).
- Baál Éleslátás. 1. kötet 190–191. o.
Szokás szerint nem hiszem el, hogy a lényeg a Hóseás 2:8-17 ben lenne, ezért továbbolvasom:
" 18Azon a napon – mondja az Úr – így szólít majd engem: „Férjem!” És nem mondja nekem: „Baálom!” 19Nem hagyom, hogy a Baálok nevét ajkára vegye, ne is emlékezzék többé a nevükre. 20Azon a napon a kedvéért szövetséget kötök a mező vadjával, a magasban szárnyaló és a földön csúszó állatokkal; eltüntetem az országból az íjat, a kardot, a háborút, és zavartalan nyugalmat biztosítok nekik. 21Eljegyezlek magamnak örökre, eljegyezlek igazsággal, törvénnyel, jósággal és szeretettel. 22Eljegyezlek hűséggel, hogy megismerd az Urat. 23Azon a napon válaszolok – mondja az Úr –, válaszolni fogok az égnek, és az válaszol a földnek. 24A föld is válaszol a gabonának, a bornak, az olajnak, azok pedig válaszolnak Jiszreelnek.25Elültetem az országban,
„Nincs irgalom”-nak meg irgalmazok, „Nem népem”-nek meg így szólok: „Népem vagy!” Ő meg azt mondja majd: „Én Istenem!”
Ok.
Megvan?
"És nem mondja nekem: „Baálom!” összevetve az éleslátással, ami egy elég friss kiadvány, és azt állítja, hogy a baál 7. jelentése:
"7. Jehova (Hó 2:16);"
Vagyis... ha az Úrnak a népe nem azonosítja őt Baállal soha többé, akkor kik ezek a Jw.org tanúi, akik Baálhoz kötik azt a nevet, amely szerintük az Úr nevet helyettesíti???
"Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára.
Jw.org, ha éhezel már a rizsára."
Általában tudok a sorok között olvasni, de most ezt itt nem értem pontosan:
" Ezenkívül a hitehagyott izraeliták olykor helytelenül Baállal azonosították Jehovát."
Hiszen az éleslátás pont most állapította meg, hogy a Baál jelentheti azt is, hogy Jehova.
Akkor most azt akarja mondani ezzel, hogy a Watchtower hitehagyott?
"soha többé nem fogják ajkukra venni a Baál nevet, és nem társítják többé a hamis istenhez"
Hogy mi??? Akkor most Baál nem a hamis, hanem a valódi Isten??? Azaz Jehova egyenlő Baállal???
Ez hogyan lehetséges?
" Mivel a héber baʹʽal szóhoz a lealacsonyító Baál-imádat miatt helytelen fogalom társul"
Ezt nem akarom elhinni! Akkor Baál a bikaisten?
"Ez összhangban van azzal, ahogyan Baált ábrázolják, ugyanis a jobb kezében egy bunkósbot van, a baljában pedig egy hegyes lándzsa, amelynek a nyele stilizált villámban végződik. Emellett olykor szarvakkal ellátott sisakot visel a fején, ami arra utal, hogy szoros kapcsolatban áll a termékenység jelképével, a bikával."
- Éleslátás. 1. kötet
Stilizált villám? Csak nem ő a napisten is?
"Vannak arra utaló jelek, hogy Baálnak és a többi kánaáni istennek és istennőnek az imádói bizonyos égitestekkel hozták összefüggésbe az isteneiket. Például az egyik rász-samrai szöveg beszámol arról, hogy felajánlást mutattak be „Sapas királynőnek (a Napnak) és a csillagoknak”, egy másik szöveg pedig utal „a Nap seregére, és a [24 órás] nap hadára”."
- Éleslátás. 1. kötet
És... most őszintén, még mindíg nem értem! Most akkor Jehova Baál?
"Izrael történelme során előfordult, hogy Jehovát „Baál”-nak nevezték, méghozzá abban az értelemben, hogy ő volt a nemzet Tulajdonosa,"
- Éleslátás. 1. kötet
Senki sem szeret? Rossz a világ? Bánt? Bibis lett a lelked? Mi úgy szeretünk, majd megeszünk ... élve!
Bocs... ki a tulajdonos?
"BAÁL
(tulajdonos;"
- Éleslátás. 1. kötet
Köszönöm, kedves Éleslátás testvér... ma is sokat tanultam!
Egyre inkább kialakul bennem egy gondolat, amit nem tudok szavakba önteni!
Íme:
Akkor a bálványimádás nem is olyan rossz dolog?