Szeptember 16., péntek
„Ajánljunk fel. . . az Istennek dicséretáldozatot, vagyis az ajkak gyümölcsét, amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett” (Héb 13:15).
Amikor beszélünk másoknak Jehova szent nevéről, ilyen áldozatot mutatunk be. A siket testvéreink a jelnyelv segítségével dicsőítik Istent. Azok a hittársaink, akik nem tudják elhagyni az otthonukat, levélben vagy telefonon tanúskodnak, illetve a látogatóiknak beszélnek Jehováról. Hogy mennyit tudunk beszélni másoknak Jehova nevéről, és milyen mértékben tudjuk kivenni a részünket a jó hír hirdetéséből, az az egészségi állapotunktól és a képességeinktől függ. De mindig a tőlünk telhető legjobbat kell adnunk Istennek! (Róma 12:1; 2Tim 2:15). Jehovát önként és szeretetből dicsérjük (Máté 22:37, 38). Kétségkívül azt szeretnéd, hogy Jehova elfogadja a dicséretáldozatodat. Ezért kérdezd meg magadtól: „Vajon a tévé, a videojátékok, a sport vagy a hobbik akadályoznak abban, hogy érettebb kereszténnyé váljak?” w14 11/15 3:12–14
Miért szebbek a homokszemek alulról, mint ez a látszólag teljesen rendben lévő teljesen teokratikus, és támadhatatlan napi szöveg?
Megfigyelhetjük, hogy a napi szöveg "Jehova szent nevé"hez köti ezt az írásszöveget, és habár a tanúk arra vannak buzdítva, hogy a bibliát is használják, meggyőződésem, hogy 2016 szeptember 16.-án a tanúk nagy százaléka azt hiszi, aznap egy Jehova nevéről szóló írásszöveg-magyarázatot olvastak.
Ne elégedjünk meg a látszattal, hanem vizsgáljuk meg, hogy úgy vannak-e azok a dolgok.
"Ezek pedig nemesebb gondolkodásúak voltak, mint a tesszalonikaiak, ugyanis a legnagyobb készséggel fogadták a szót, naponta gondosan vizsgálva+ az Írásokat,+ hogy úgy vannak-e ezek a dolgok."Cselekedetek 17:11
Mivel a betiltás alatt a még számmal "titkosított", napjainkban zömmel vezető pozícióban lévő testvéreink és hű követőik fennhangon állítják, hogy ők még a Károliból tanultak, és a Károliból alá tudják támasztani a szervezet összes állítását és tanítását, akkor legyen a Károli először....
vagyis másodszor, mert az az érdekes helyzet álltelő, hogy nagyon megéri összevetni a Watchtower napi szövegének ÚVF idézetét az ... ÚVF-el!
A napi szövegben így olvashatjuk a Héberek 13:15-öt:
"„Ajánljunk fel. . . az Istennek dicséretáldozatot, vagyis az ajkak gyümölcsét, amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett” (Héb 13:15)."
A valóságban az ÚVF-ben ez szerepel:
"Új világ fordításHéberek 13:15
15 Őáltala ajánljunk fel mindenkor az Istennek dicséretáldozatot,+ vagyis az ajkak gyümölcsét,+ amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett.+"
Megfigyeltük, hogy az ÚVF "eredeti" szövege mekkora metamorfózison esett át, amíg az egyik Watchtower kiadványból átkerült a másikba?
Csak a tényszerűség miatt:
A napi szöveg NAGYBETŰVEL kezdi az "Ajánljunk" szót, mégpedig idézőjelbe téve, ami hazugság, ugyanis ha az"eredeti" szövegből idéznénk ugyanezt, ott csak kisbetűs "ajánljunk" van.
Ezen felül a szervezet ezen "Jehova szent nevét" dicsérő írásszöveg magyarázata közben kihagyja az "eredeti"szövegben szereplő:
-"Őáltala"
és a
"mindenkor" szavakat.
Mindezzel azt akarja elérni a szervezet, hogy az óvatlan olvasó azt gondolja, ezzel a "Ajánljunk" szóval kezdődik az említett írásszöveg. Jól láthatóan jelzi a hiányzó "mindenkor" szavat az írásszöveg közepén pontozással, hogy lássuk, tisztességes, de ekkorra már régen csalt, hisz a mondat elején szereplő "Őáltala" szó hiányát nem jelzi ugyanígy, sőt! Azt a látszatot kelti, hogy nincs azelőtt semmi lényeges.
Kicsit elgondolkodtam, miért.
A gondolkodásban oda jutottam, hogy mint minden Jehova tanújának, nekem is meg kellene vizsgálnom netán a szövegkörnyezetet.
Jöjjön akkor a Károli:
"Zsidók 13:12 Annakokáért Jézus is, hogy megszentelje az ő tulajdon vére által a népet, a kapun kívül szenvedett.
Zsidók 13:13 Menjünk ki tehát ő hozzá a táboron kívül, az ő gyalázatát hordozván.
Zsidók 13:14 Mert nincsen itt maradandó városunk, hanem a jövendőt keressük.
Zsidók 13:15 Annakokáért ő általa vigyünk dícséretnek áldozatát mindenkor Isten elé, azaz az ő nevéről vallást tevő ajkaknak gyümölcsét."
A kérdésem ezek után az hogy kinek a szent nevéről is szól a 2016 szeptember 16.-ai napi szöveg?
Pláne annak tudatában, hogy Jehova tanúi szerint a biblia megmagyarázza önmagát:
"9
Mert ha száddal Úrnak vallod Jézust, és szívedben hiszed, hogy Isten feltámasztotta őt a halottak közül, üdvözülsz.
Mert szívvel hisszük, hogy megigazulunk, és szájjal teszünk vallást az üdvösségről.
Mert azt mondja az Írás: Aki hisz benne, nem szégyenül meg.
Nincs különbség zsidó és görög között, mert ugyanaz az Ura mindenkinek, aki kegyelemben gazdag mindenkihez, aki őt segítségül hívja."
Róma 10:9-12
Ti mit gondoltok, eltévesztették-e Jehova tanúi azt a célt, amiről a biblia beszél, jelesül hogy Jézust Urunknak kell vallanunk, azzal, hogy ők Jézus helyett Jehovát tartják Uruknak?
Hiszen a 2016 szeptember 16.-ai Írásszöveget is sikerült úgy idézniük kiforgatniuk, hogy az azt olvasó személy azt gondolja, Jézus neve helyett a Jehova névről szól a Héb 13:15:
"„Ajánljunk fel. . . az Istennek dicséretáldozatot, vagyis az ajkak gyümölcsét, amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett” (Héb 13:15).
Amikor beszélünk másoknak Jehova szent nevéről, ilyen áldozatot mutatunk be."
Arra buzdítok minden olvasót, hogy ne feledje el követni a biblia tanácsát urambocsá még a hűésértelmesbölcsműsorvezetőtestülettel és a tévedhetetlencsalhatatlanihletettdemégsemaz Őrtoronnyal szemben sem!