A "három tanús" szabály, avagy a hármas istenség
2020. október 04. írta: a századik juh

A "három tanús" szabály, avagy a hármas istenség

 

venisegitseg.jpg

"Olvasók kérdései

 

 Az 1Mózes 19:24 arról szól, hogy „az Úr” kénköves, tüzes esőt bocsátott Szodomára „az Úrtól”. Azt jelenti ez talán, hogy Isten háromság?

[Mamár ugyanez a bibliawers így hangzik: "24 Jehova ekkor kén- és tűzesőt bocsátott Szodomára és Gomorrára. Jehovától jött ez az égből.+" ugyeugye, nincsennek Urak, meg különböző birtokosjelzők, helyette tele lett Jehovával, sokkal jobban aludhat már mindenki a Watchtowerinc szervezetén belül, hálajehovának, Jehovának az égben, ugye...]

A háromságban hivők megpróbálnak támogatást találni tantételük számára Ábrahám és Lót beszámolójából. De a gondos, őszinte vizsgálat megmutatja, hogy az semmivel sem tanít többet a háromságról, mint az egész Biblia.

Ábrahámot „három férfi” látogatta meg, akik nyilvánvalóan Istentől jöttek.

Ábrahám üdvözölte őket és ezt mondta: „Jehova, 

ha már kegyet találtam szemedben, kérlek, ne kerüld el a te szolgádat” (1Mózes 18:1–3).

Természetesen maga Jehova Isten nem jelent meg hústestben Ábrahámnak, mivel ember nem láthatja őt, hogy életben is maradjon (2Mózes 33:20; János 1:18).

 

Ábrahámnak azért ily módon kellett kifejeznie magát, mivel felismerte, hogy ezek a „férfiak”,

s talán közülük különösen az egyik,

Jehovát képviselte.

 

Ez összhangban van más alkalmakkal, amikor Isten angyalai megjelentek az embereknek és úgy beszéltek mint „Jehova”,

watctanulmany.jpg

mivel ők a Legfelségesebb Isten mennyei képviselői voltak (vö. 1Mózes 16:7–13; Bírák 6:12–16).

 

Miután a „három férfi” átadta a fontos üzenetet, mely a „magra” vonatkozó jövendölést tartalmazta, a figyelmet Szodomára és Gomorára fordította. Az 1Mózes 18:22 és 19:1 verseinek összehasonlítása igazolja, hogy a „férfiak”, akik meglátogatták Ábrahámot, angyalok voltak. Amíg közülük az egyik, aki Jehovát képviselte, Ábrahámmal maradt, a másik két mennyei hírnök Szodomába ment.

Ott két tanú szavával győzték meg Lótot és családját,

hogy a városokra pusztulás jön és hogy a menekülés szükséges.

Amikor Lót és két leánya biztonságban volt, azonnal pusztulás jött a gonosz városokra. Ezt olvassuk:

Akkor Jehova kénköves, tüzes esőt bocsátott Jehovától a mennyből Szodomára és Gomorára

(1Mózes 19:24).

Számos

régebbi bibliafordításban

ez a vers így hangzik:

„Az Úr” tűzesőt bocsátott „az Úrtól”.

 

Egyes kommentátorok, akik a háromságban hittek, azt állították, hogy ez azt jelenti:

az Úr Jézus, az Isten Fia hozott pusztulást

az Úr Istentől, az Atyától.

lett.jpg

De

a héber szöveg

azt mutatja, hogy mindkét hivatkozás

„Jehovára”

vonatkozik, aki Ábrahám, Izsák és Jákob Istene volt és aki nem azonos Jézussal (2Mózes 6:2, 3; Cselekedetek 3:13).

Ez megegyezik a héber kifejezésmóddal,

ahol egy ember valamely tettéről szólva hivatkozik magára az emberre. Ezt olvassuk:

„Akkor Salamon összegyűjtötte Izrael véneit . . . Salamon királyhoz.” „[Jehova] Mózeshez így szólt: ’Jöjj fel Jehovához . . .” „[Jehova] tovább mondta: . . . Én megmentem őket Jehova által”

(1Királyok 8:1; 2Mózes 24:1; Hóseás 1:6, 7; Zakariás 10:12).

jezusmosoly_1.jpg

Ugyanígy az 1Mózes 19:24 elmondja nekünk, hogy Jehova példa nélküli kénkövet és tüzet hozott

saját magától, „Jehovától a mennyből”.

Így ahelyett, hogy

erőltetett támasz

lenne a szentírásellenes háromságtan számára, ez a vers alátámasztja a Zsoltár 83:18 [Károli: 83:19] lényegét, ti.: „Hogy megtudják az emberek, hogy te, akinek neve Jehova, egyedül vagy a Legfelségesebb az egész föld felett.”

Mellesleg megemlíthetnénk,

hogy ennek a beszámolónak van egy másik megvilágítása is,

melyet a háromság lelkes hívei megkísérelnek felhasználni tantételük támogatásához.

Azt hangsúlyozzák, hogy hárman voltak, akik megjelentek Ábrahámnak és akik Istent képviselték. Így azt állítják, hogy ez háromságot jelez.

Bár három angyal volt, ez aligha indok arra, hogy

hármas istenségre

utaljon, mivel ebben a beszámolóban semmi sem beszél többes számú istenségről. A német tudós, Franz Delitzsch szerint „az az elképzelés, hogy ezek hárman háromságot képviselnek, minden szempontból tarthatatlan”.

milliokakikelnek.jpg

Akkor tehát miért küldött Isten három mennyei teremtményt, hogy képviseljék őt? Az angyalok eljöttek, hogy megmondják Ábrahámnak: ő és Sára fiút hoznak világra (1Mózes 18:10).

Nyilvánvalóan Isten helyénvalónak találta erre a prófétai üzenetre vonatkozóan, hogy az

három tanú szava által legyen bejelentve,

éppen úgy, ahogy később a Törvény mondta, hogy ’két vagy három tanú vallomása alapján állhat meg egy dolog’ vagy lehet megalapozott

(5Mózes 19:15; 1Timótheus 5:19).

Ábrahám okkal kételkedhetett volna abban, hogy ő és Sára, figyelembe véve korukat és állapotukat, fiút hozhatnak a világra (Zsidók 11:11, 12).

De a három angyal tanúsága minden bizonnyal meggyőző."

 

 

7angyal.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr5216226634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.10.04. 14:55:26

Tehát akkor most végülis tulajdonképpen egyszóval végeredményben... hm?

a századik juh 2020.10.04. 15:06:19

@HanSolo2020: Jól látod a helyzetet!

Mindazonáltal többekközött valószínűlegfeltételezhetőenlehetségesen elképzelhető.

Igazság Kereső 2020.10.04. 23:42:49

@a századik juh: @HanSolo2020:

Ez is érdekes:

"Azután meghallották az Úristen lépteit, aki a nappali szellőben a kertben járkált. Az ember és az asszony elrejtőztek az Úristen elől a kert fái között."
/1Móz 3.8 SZIT/

Az Isten lement a kertbe egy délutáni sétára?!

Vagy egy angyalról van szó?

A szöveg azt mondja, hogy Isten ment le sétálni, a lépteiről beszél!

Talán azt is mondhatnánk, hogy megtörtént az első bújócska gyerekek! :D

Aki csak és kizárólag ezt a bibliai részt olvassa, és a többiről nem tudna, vagy nem veszi figyelembe, azt mondaná, hogy itt bizony maga Isten sétálgatott, és ebbe angyali szereplőt beiktatni a szövegkörnyezet alapján a történet megerőszakolását jelenti!

De akkor hogy lehetséges az, hogy az Isten a földön sétálgat? :)

a századik juh 2020.10.05. 05:40:44

@Igazság Kereső: Ez egy előképi utókép, egy bibliai esemény többedik beteljesedése másdimenzióilag, vagy mi...

A fenti bibliawersek azt jelentik, hogy warwicban Lett testwér az Isten, és a warwicki százholdas pagonyban sétálva joga van a szintén ott tartózkodó külső munkatárs testvéreket megítélni szívállapotuk szerint, és az ítéletet ott helyben wégre is hajtani...

Az pedig, hogy "Az ember és az asszony elrejtőztek az Úristen elől a kert fái között."
/1Móz 3.8 SZIT/

miközben a warwicki sáskák Isten kifejezett utasítása ellenére kivágták a warwicki természetvédelmi körzet fáit, azt jelenti, hogy senki sem rejtőzhet el

warwicki sthepen lettgott átható tekintete és átható wiszkiszaga elől, csakúgy mint annakidején

profdregyetemidocensfeketeöveshébertudósbibliafordítócsodatévő Rutherford testvér esetében sem tudtak ilyen fokú, állandóan részeg alkoholistával mit kezdeni....

keresemazutam 2020.10.05. 07:03:58

Hmmm. Megint tanultam! Jézus VFL meg sem született. mivel Gábriel valahol elhagyta a másik két tanút?

keresemazutam 2020.10.05. 07:16:56

@keresemazutam:
Továbbgondolva a történetet ami azért belegondolva tényleg gáz...
Ne csodálkozzon Mária ha minimum "megkistermezik" mikor arra az állítására, hogy megerőszakolta a Szent lélek csak egy tanút tud hozni! Ez biza kimeríti a rágalmazás fogalmát! :)

a századik juh 2020.10.05. 07:23:20

@keresemazutam: Jaja, gondold el, mennyit tipródhatott Mária, hogy akkor ez most egy átverés-e, vagy sem, hisz csak egy angyal volt, nem három, ráadásul egyiket sem Jehovának hívták... Merhát Sárának miért 3-an voltak, Máriának meg miért csak egyedül?

Akkor tehát miért küldött Isten három mennyei teremtményt, hogy képviseljék őt? Az angyalok eljöttek, hogy megmondják Máriának: ő és József fiút hoznak világra .

Nyilvánvalóan Isten helyénvalónak találta erre a prófétai üzenetre vonatkozóan, hogy az
három tanú szava által legyen bejelentve,
éppen úgy, ahogy később a Törvény mondta, hogy ’két vagy három tanú vallomása alapján állhat meg egy dolog’ vagy lehet megalapozott
(5Mózes 19:15; 1Timótheus 5:19).

József okkal kételkedhetett volna abban, hogy ő és Máris, figyelembe véve állapotukat, fiút hozhatnak a világra.

De a három angyal tanúsága minden bizonnyal meggyőző."

Igazság Kereső 2020.10.05. 17:37:59

"Ábrahám okkal kételkedhetett volna abban, hogy ő és Sára, figyelembe véve korukat és állapotukat, fiút hozhatnak a világra (Zsidók 11:11, 12)."

Hát, ha megkukkancsuk a sztorit, láthatjuk, hogy nem csak "volna", hanem baromira kételkedtek is!!!

Telibe röhögték Istent mind a ketten, és nem is egyszer!

Úgy nem hitték el, mint állat ...

Szóval, ennyit a három angyal meggyőző tanúbizonyságáról....

leslie07 2020.10.05. 22:45:39

Természetesen maga Jehova Isten nem jelent meg hústestben Ábrahámnak, mivel ember nem láthatja őt, hogy életben is maradjon (2Mózes 33:20; János 1:18)."

Való igaz a jehova nevű ,mivel démonisten valóban elveszítette korábbi szellemtestét a többi bukott lázadó szellemmel együtt.

Aki tehát azt állítja, hogy Ő egy láthatatlan istenben hisz, ráadásul annak
az énók mágiaban és a tarot kártyákon szereplő jehova nevűre gondol, az valóban láthatatlan.

Ellenben az igaz Isten a Khrisztosz Izrael népének az Atyja látható testben jelent meg Ugyan Ő szellem, nem hús, ezért nem is érzéki azaz hústestben jelent meg , hanem dicsőséges szellemtestben. Pál elmagyarázza, hogy van érzéki,azaz hústest és van szellemtest.

De térjünk vissza a jehova nevű láthatatlan démontól a látható dicsőséges testben megjelenő Istenhez.

A Szentírás úgy írja le Izrael Istenét a Mindenhatót az Urat, hogy van
neki lelke, szája, füle, kezei, úja, szíve , vannak lábai , szemei.

2.Mózes 24:9
Azután felméne Mózes és Áron, Nádáb és Abihu, és az Izráel vénei közül hetvenen;
10
És láták az Izráel Istenét, és annak lábai alatt valami zafir fényű tárgy vala, és olyan tiszta, mint maga az ég.
11
És Izráel fiainak e választottjaira nem bocsátá kezét: jóllehet látták az Istent, mindazáltal ettek és ittak is.

Itt nemcsak a három tanú szabálya érvényesült, hanem a hetvennégy tanú szabálya. Úgyhogy jehova ördögpapjai,akik meg nem térnek sajnos menthetetlenek.

leslie07 2020.10.05. 22:53:55

@a századik juh: No de a századik juh. Mária esetében is megvolt a három tanú, csak nem egy időben.

Lukács 1:41
És lőn, mikor hallotta Erzsébet Mária köszöntését, a magzat repese az ő méhében; és betelék Erzsébet Szent Lélekkel;
42
És fennszóval kiálta, mondván: Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhednek gyümölcse.
43
És honnét van ez nékem, hogy az én Uramnak anyja jön én hozzám?

Ez esetben Erzsébet és a Szentszellem ketten tanuskodtak.

leslie07 2020.10.05. 23:03:59

Ábrahám okkal kételkedhetett volna abban, hogy ő és Sára, figyelembe véve korukat és állapotukat, fiút hozhatnak a világra (Zsidók 11:11, 12).
De a három angyal tanúsága minden bizonnyal meggyőző."

Érdekes, én pedig úgy találtam a szentírásban, hogy e három személy közül egy minden bizonnyal a Mindenható Isten volt.

1.Mózes 18:22
És elfordulának onnan a férfiak, és menének Sodomába: Ábrahám pedig még az Úr előtt áll vala.

Bizony bizony. Ábrahámmal miután azok ketten elindultak szodomába, a harmadik vendég az Úr ott maradt beszélgetni.

33
És elméne az Úr, minekutánna elvégezte Ábrahámmal való beszélgetését; Ábrahám pedig megtére az ő helyére.
süti beállítások módosítása