Vajon mindörökre-e a mindörökre? Ha hozzá "ad"unk még walamit, akkor má' nemannyira!
2020. október 04. írta: a századik juh

Vajon mindörökre-e a mindörökre? Ha hozzá "ad"unk még walamit, akkor má' nemannyira!

Kedves olvasó, az alábbi idézet itt elérhető:

https://wol.jw.org/hu/wol/pc/r17/lp-h/1200026236/2/0

csillagkapu_reboot_screenshot_20160619182635_1_original_760x425_cover.jpg

"Vajon „mindörökre” fogják birtokolni az Ígéret földjét?

Mi a helyzet azzal a területtel, ahol Izrael állama fekszik?

Elmondhatjuk-e, hogy Istennek ehhez a területhez valami különleges érdeke fűződik? Sokan igennel válaszolnak erre a kérdésre, mint például a protestáns William Hurst teológus is. „Nincs olyan országa földünknek, amely a nemzetek szemében annyira kívánatos lenne, mint Izrael, és egy országnak sem szentelnek annyi figyelmet, mint Izraelnek.” Közben idézett az 1Mózes 13:14, 15. verséből, és utalt Istennek arra az ígéretére, hogy ezt az országot „mindörökre” Ábrahám magvának adja.

Köteles-e Jehova Isten ennek alapján megvédeni Izraelt egy esetleges támadástól?

 

Ha köteles lenne,

akkor Közel-Kelet térségében csakugyan lehetne egy „Armageddon”.

Isten azonban Ábrahámmal egyszerűen azt közölte, hogy utódai egy „meghatározatlan ideig” fogják örökölni ezt a földet,

de nem „mindörökre”* (1Mózes 13:14, 15).

 

[Lábjegyzet

Bár egyesek a héber ohlám szót „mindörökre” szóval fordítják,

William Gesenius, a héber nyelvnek a szaktekintélye

a következő jelentését adja e szónak:

Olyan rejtett, homályba vesző, vagyis nagyon távoli, hosszan tartó idő, amelynek ismeretlen a kezdete és a vége (de akár mindkettő is). (Hebräisches und chaldäisches Handwörterbuch über das Alte Testament, V. kiadás, 1857).

 Nelson’s Expository Dictionary of the Old Testament című művében ez olvasható:

„Az ad elöljárószóval e szó jelentése lehet ez is: ’meghatározatlan jövőben’.”

(Vö. 5Mózes 23:3; 1Sámuel 1:22.)]

 

Mivel a zsidók Jézust elvetették, ezzel elvesztették nemcsak Isten védelmét,

hanem erre a földre való jogukat is."

 

w85 8/1 5

 

Naés mit gondol a kedves olvasó,

 

ha a zsidók elvesztették erre a földre a jogukat

a watchtowerinc szerint,

 

akkor vajon mégis

KIT ILLETNE JOGILAG ez a föld valószínűlegfeltételezhetőenlehetséges módon???

russell_sirja.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr1216226856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazság Kereső 2020.10.04. 23:55:46

UVF ezt írja:

"14 Jehova ezt mondta Ábrámnak, miután Lót elvált tőle: „Tekints fel, kérlek, és nézz szét arról a helyről, ahol vagy, észak, dél, kelet és nyugat felé, 15 mert az egész földet, amelyet látsz, végleg neked és az utódodnak* adom"

VÉGLEG!!!! Neked adom!

Most akkor, a Szervezet szerint Isten ígéreteiben így lehet megbízni?!

Mondok valamit, de a nyelvtani kiskapuk miatt az jelenthet ezt is azt is!

Már bocs, de így csak a politikusok szoknak ködösíteni, amikor a szavaik pont az ellenkezőjét jelentik, mint amit kijelentenek!

Ki bízna meg egy ilyen sumákoló istenben, ki akarna közeledni felé?

A Szervezet valójában ezzel egy ilyen istenképet vázolt fel!

Borzasztó!

a századik juh 2020.10.05. 05:29:37

@Igazság Kereső: Hátizéőööhogyismondjamcsakhm...

Szóval, igaz, hogy a VÉGLEG szó protohéber köbgyöke jelenthetné ezt is, amit Te értesz alatta, de milyen hálásak vagyunk Jehovának, hogy megértettük, hogy habár végleg adta Jehova Ábrahámnak és UTÓDJÁNAK azt a földet, sajnos mind Ábrahám, mint pedig az utódja meghalt, így VALÓJÁBAN az ígéret az ábrahámi tulajdonságokat felmutató wezetőtestületnek szólt, kérjük is a jogos tulajdonunkat, illetve kártérítést, hogy eddig ingyen használták a Watchtowerinc bibliailag megjövendölt örökségét a "sátánszolgái"!

"Már bocs, de így csak a politikusok szoknak ködösíteni, amikor a szavaik pont az ellenkezőjét jelentik, mint amit kijelentenek!"

És akkor érted már, hogy miért tilos a tagságnak politikával még csak foglalkozni is, miközben a wezetők össze-vissza szét politizálják az egész watchtowerincet???

"A Szervezet valójában ezzel egy ilyen istenképet vázolt fel!

Borzasztó!"

Jaja, Jehova egy önmagát kifejezni nem tudó Isten a watchtowerinc szerint, de borzasztónagy mákja van Jehovának azzal, hogy a watchtowerinc

ÉRTI, MIT IS AKART MONDANI EZ A DISZLEXIÁS, FOGALOMZAVARRAL KÜZDŐ JEHOVA,

aki még azt sem tudta eldönteni, hogy akkor feltámadnak-e a szodomaigomorraiak, vagy sem, mer igen, fel, mégsenem, demégiscsak, biztosnem, lehetséges, hogy igen, lehetséges, hogy nem, hát milyen Jehova az ilyen?

Szerencsére a szervezetünk utat mutat Jehovának, hogy jó döntéseket tudjon hozni, és hogy tanuljon egy kicsi empátiát meg kifejezőkészséget, no meg hozzon pártatlan döntéseket ez a Jehova...

Igen, Jehovának ideje lenne felnőnie a watchtowerinchez, lassan szégyent hoz Jehova Jehova Tanúira, ha még sokáig nem tudja rendesen kifejezni magát...

leslie07 2020.10.05. 07:16:20

Nos okosabb lett volna, ha a magyar fordítók nem a magyar nyelveben
végtelent jelentő örökké, mindörökké, örökkön-örökké, szóval fordítják

DE ahhoz, hogy véleményt alkothassunk az örökké , mindörökké szó jelentéséről, meg kell vizsgálni magát az ígéretet, mégpedig a Szentírásból.
A 10-13 század között létrehozott új héber nyelven írt bibliából lehetetlen
rekonstruálni a kijelentést, mert amikor Isten Ábrahámnak az ígéretet
adta ,akkor nem a maszoréták által a 8. és 15 század között fokozatosan létrehozott és állandóan változtatgatott ú jhéber nyelvet használták,hanem az ó kánaánit ill. az azt megelőző nyelvet.
Legrégebbi forrás,amit Szentírásnak lehet nevezni tehát a Septuaginta.

Abból lehet megvizsgálni, hogy az 1. Mózes 13:15-ben milyen szó felel meg a magyar örökké szónak.

1. Mózes 13:14
Az Úr pedig monda Ábrámnak, minekutánna elválék tőle Lót: Emeld fel szemeidet és tekints arról a helyről, ahol vagy, északra, délre, keletre és nyugotra.
15
Mert mind az egész földet, amelyet látsz, néked adom, és a te magodnak örökre.

1.Mózes 13:15. ὅτι πᾶσαν τὴν γῆν, ἣν σὺ ὁρᾷς, σοὶ δώσω αὐτὴν καὶ τῷ σπέρματί σου ἕως τοῦ αἰῶνος.

Nos az utolsó szó,amit Károliék az " örökre " szóval fordítanak a Septuagintában az - αἰῶνος.- aión ,ami korszakot jelent a magyar nyelvben. Korszakot ,amely nem végtelen, hanem van kezdete és vége is.

Ábrahám magva számára ez a korszak Ábrahám életének azon szakaszával kezdődött,amikor az ígéret földjén élt gyermekeivel együtt és az ó utódai
számára leszámítva az egyiptomi kb 200 évig tartó rabszolgaság idejét,
majd a babiloni fogságot i.sz 70 ig. majd az utolsó időben ,amikor Izrael Istene a Khrisztosz kiszabadítja Izrael maradékát a pogányok közül , hogy
letelepítse őket a földjükre újraegyesítve a 12 törzset egy újabb korszakra,
ami 1000 évig tart majd, azután pedig megszűnik e régi föld elpusztulásával.

De térjünk vissza az örökké szóra.

Károliék és más magyar fordítók hibásan választották meg az aión görög
szó magyar megfelelőjét. A helyes megfelelője az aion-nak a korszak, korszakok. Ezt a zűrzavart,amit az örök, örökké, örökkön-örökké magyar szónak a korszakokat jelentő aion szóra való alkalmazása előidézett
próbálta helyrehozni Csia Lajos, amikor a k. görög írásokat fordította.
Tudniillik a k. görög írásokban is ugyanaz az aion görög szó található
azokon a helyeken ahol a magyar fordítók az örök szóval adják visza az aiont. Csia Lajos felfigyelt rá, hogy az aion-oknak van kezdete és van vége is, ezért nem lehet az örökké, vagy örökkön örökké szóval azt fordítani,
ami a magyar nyelvben vég nélkülit jelent.

Az viszont megmosolyogtató, hogy jehova papjai az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezetben kézzel körömmel harcolnak azért, hogy
az 1. Mózes 13.15-ben az aion nem végnélküli időt jelent, azért, hogy a zsidóktól az igéretet elbitorolják maguknak, ellenben a 104. zsoltár 5-ben
szereplő ugyanerre az aion szóra mutogatva bizonygatják , hogy Isten soha se vet véget e régi földnek, holott a 37. zsoltárban egyértelműen arról
olvasunk, hogy mindVÉGIG lakoznak a igazak ezen földön, nem végtelen
ideig.

Zsoltárok 104:5. ἐθεμελίωσεν τὴν γῆν ἐπὶ τὴν ἀσφάλειαν αὐτῆς, οὐ κλιθήσεται εἰς τὸν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος.

itt az utolsó szó az 5. versben a Septuagintában az αἰῶνος.-aion,

Ugyanez a szó található az Ábrahámnak adott ígéretben az 1. Mózes 13:15-ben.

Zsoltárok 37:29
Az igazak öröklik a földet, és MINDVÉGIG rajta lakoznak.

leslie07 2020.10.05. 12:21:02

Kedves a századik juh. Örömmel és megelégedéssel tapasztalom, hogy neked még mindig eszedbe jut olyan tanús téma, amelyet eddig még
nem veséztek ki az EXJt- blogokon.

Ez az örökkévalóság valóság téma ezek közzé tartozik.

Köszönet érte!

2020.10.06. 08:41:21

Nemcsak az Ígéret Földjét ígérte örökre Isten az izraelitáknak, hanem a Törvényt is. Számos helyen megmondta, hogy ez lesz nekik rendelkezésül időtlen időkig. Aztán meg az Újszövetségben azt olvassuk, hogy Jézus a fára függesztette a Törvényt, tehát a Mózesi Törvény hatályát vesztette. Akkor a Teremtő miért mondta azt, hogy örökre adatott a Törvény nekik, ha eleve az volt a terv, hogy csak ideiglenes, és az a cél, hogy elvezessen Krisztushoz?

leslie07 2020.10.06. 09:45:09

@Igazság Kereső: UVF ezt írja:

"14 Jehova ezt mondta Ábrámnak, miután Lót elvált tőle: „Tekints fel, kérlek, és nézz szét arról a helyről, ahol vagy, észak, dél, kelet és nyugat felé, 15 mert az egész földet, amelyet látsz, végleg neked és az utódodnak* adom"

Még a zsidó IMIT fordítás is az örökre szót használja.

1.Mózes 13:14. Az Örökkévaló pedig mondta Ávromnak, miután Lót elvált tőle: Vesd fel csak szemeidet és tekints arról a helyről, ahol vagy, északra, délre, keletre és nyugatra; 15. mert az egész országot, amelyet látsz, neked adom és a te magzatodnak örökre./IMIT/

VÉGLEG!!!! Neked adom!

Jó hogy beidézted. Ezt a betoldást eddig nem vettem észre.

a századik juh 2020.10.06. 12:47:55

@leslie07: "1.Mózes 13:14. Az Örökkévaló pedig mondta"

Vajon az Örökkévaló nevében az örökké is wéges a watchtowerinc szerint?

Igazság Kereső 2020.10.06. 17:06:05

@a századik juh:

Hagyá, hogy az Őrtorony zrt.
szerint, de még a Laci testvérünk szerint is!

Most vezette le a fentiekben!

Akkor most mi a csudi vala? :)

Az örökké az ideiglenes; de így az örökélet is?!

leslie07 2020.10.07. 05:01:46

@a századik juh: @leslie07: "1.Mózes 13:14. Az Örökkévaló pedig mondta"

Vajon az Örökkévaló nevében az örökké is wéges a watchtowerinc szerint?"

Nos ezt az örökkévaló nevet a héber biblia fordítói adták YHWH-istenüknek.

A Szentírásban ezen a helyen Küriosz van.

Nem az örökkévaló magyar kifejezés jelent végest, hanem az örökkévaló
kifejezésnek helytelenül a aion-okra azaz a korszakokra való való vonatkoztatása helytelen, hisz a korszakoknak volt kezdete és lesz vége is.

Az aionokra, azaz a korszakora való örök szónak az alkalmazása zavart okoz. Ma senkinek nem jutna az eszébe egy bizonyos korszakra,amelynek van vége és kezdete az örökkévaló kifejezést alkalmazni. Károlyiék idejében erre sajnálatos módon sor került.

Összehasonlításképp had idézzem az Efézusiakhoz 3. fejezet 9-11-et.

9
És hogy megvilágosítsam mindeneknek, hogy miképpen rendelkezett Isten ama titok felől, amely elrejtetett vala örök időktől fogva az Istenben, aki mindeneket teremtett a Jézus Krisztus által;

10
Azért, hogy megismertettessék most a mennybeli fejedelemségekkel és hatalmasságokkal az egyház által az Istennek sokféle bölcsesége,
11
Amaz örök eleve-elvégezés szerint, amelyet megcselekedett a Krisztus Jézusban, a mi Urunkban:

Az örök szó nem illik bele a szövegbe, hisz a görögben csak aion-ok azaz
korok vannak., ráadásul úgy utal ezekre a korokra, hogy van kezdetük és végük is, ezért nem lehet örök azaz végtelen szót alkalmazni rá.

A helyes fordítás :Efézus 3:10-11 10 hogy most a mennyei fejedelemségekkel és fennhatóságokkal az eklézsián [hívők gyülekezetén] keresztül megismertethesse az Isten sokféle bölcsességét 11 az örök korokban [aiónón, korszakokban] előzetesen tett elhatározásának megfelelően, mely Urunkban, a Krisztus Jézusban született meg,

Isten tehát örökkévaló, mivel nincs kezdete és vége. Ellenben az eredeti
Szentírás, ahol a héber magyar fordítás a YHWH-t örökkévaló szóval helyettesíti - a Kürioszt tartalmazza.

A Jelenések könyvében olvashatjuk, hogy Jézus Krisztust tulajdonképpen "a világ megalapítása óta" ölték meg (Jel. 13:8). Tudjuk, ez mit jelent: megváltó halála a világ megalapításától el lett rendelve Isten által, vagyis ez is része volt a korszakok tervének. Majd ennek az adott időben (vagyis az erre elrendelt idő teljességében Gal. 4:4; 1Tim. 2:6) történt megvalósulása egy óriási mérföldkő volt a korszakok tervében. Halála tehát a meghatározott terv szerint az erre rendelt időben és módon történt meg.

Ezért megtévesztő, ha egy korszakra ,amelynek van kezdete és vége az örök szót alkalmazzuk, hisz az örök a magyarban vég nélkülit jelent a mai értelemben.

A Korok Ura az Isten a tervét korszakokra bontva valósítja meg.

Isten tervének korszakai. évhetek , ötven éves korszak, 70 éves korszak,
490 éves korszak, 1000 éves korszak és feltehetően ennél nagyobb, több ezer éves korszakok. Ezeket a korszakokat foglalja magába a kezdet és a vég azaz a korszakok kezdete és a vége között eltelt korok.
Az ember kora Ádámtól számítva a földön napjainkig kb. 7500 év.

Ha megértjük a szentírásban szereplő gör. " aion " szó valódi jelentését,
akkor semmiképp nem helyettesítjük azt az örökké azaz a vég nélkülit jelentő magyar szóval.

Ennek köszönhetően megértjük, hogy a gonoszok lelkei a Hádeszben nem maradnak örökké, sőt a tűznek tavában sem örökké azaz vég nélküli időn keresztül kínoztatnak, hanem korszakokon keresztül.

Jelenések 20:10
És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.

Nem örökkön örökké fognak kínoztatni, csak korszakokon át.

Jelenések 20: 10 καὶ ὁ διάβολος ὁ πλανῶν αὐτοὺς ἐβλήθη εἰς τὴν λίμνην τοῦ πυρὸς καὶ θείου, ¹ ὅπου καὶ τὸ θηρίον καὶ ὁ ψευδοπροφήτης, καὶ βασανισθήσονται ἡμέρας καὶ νυκτὸς εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.

αἰῶνας -aion

A görög szövegben az aion ,ami magyarul korszakot jelent egymást követően kétszer fordul elő.

Másik megjegyzés az idézettel kapcsolatban, hogy itt nem a test kínzásáról van szó, hanem a lelkek gyötréséről.

A lényeg , hogy az aion az a korszak és nem örök magyar szónak felel meg.

leslie07 2020.10.07. 05:03:58

@Igazság Kereső: Az örökké az ideiglenes; de így az örökélet is?!

Nem nem,az örökké az nem ideiglenes, hanem az aion azaz a korszak
ideiglenes,amit helytelenül az örök szóval adnak vissza.

nem másítjuk meg a másik kijelentését igaz. Ez így korrekt.

leslie07 2020.10.07. 05:22:44

@Igazság Kereső: Hagyá, hogy az Őrtorony zrt.
szerint, de még a Laci testvérünk szerint is!"

Nem Őrtornyosék szándékosan öröknek fordítják az aion azaz a korszak
kifejezést a bigliájukban.

Ezzel akarják meghazudtolni az Istent, aki csak a vég idejéig igérte meg az igazaknak, hogy rajta laknak.

Zsoltárok 37:29
Az igazak öröklik a földet, és mindvégig rajta lakoznak.

Ennek a régi földnek a Vége az ezer év végével és a végítélettel lezárul.

Amikor pedig arra hivatkoznak jehova papjai, hogy a föld oszlopai megálnak örökké, ott bizony a görögben nem örökké van, hanem
aionok azaz korszakok.

Zsoltárok 104:5
Ő fundálta a földet az ő oszlopain, nem mozdul az meg soha örökké.

Zsoltárok 104:5. ἐθεμελίωσεν τὴν γῆν ἐπὶ τὴν ἀσφάλειαν αὐτῆς, οὐ κλιθήσεται εἰς τὸν5. ἐθεμελίωσεν τὴν γῆν ἐπὶ τὴν ἀσφάλειαν αὐτῆς, οὐ κλιθήσεται εἰς τὸν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος.

αἰῶνα τοῦ αἰῶνος. -aion-ról aion-ra azaz korszakról korszakra.

Azt pedig az Istentől tudjuk hogy a korszakoknak azaz aionoknak van kezdete és vége.

Bizony, bizyony.

Igazság Kereső 2020.10.07. 19:01:10

@leslie07: @a századik juh:

Utána néztem ennek a bizonyos görög "αἰῶνα"
"aióna" szónak és egyéb ragozott alakjának.

Nos, ezt találtam:

αἰῶνα - (aióna)-örök

nm. m. sg. acc.

További ragozási formái:

αἰών, -ῶνος - 1. korszak; 2. beláthatatlan idő; 3. örökkévalóság

1. αἰών ( aión ) = korszak

2. ῶνος( ónos )
= beláthatatlan idő

3. αἰῶνα( aióna )
= örökké valóság

Az általad írt szó az
αἰῶνας(aiónas, azaz aióna szó "s" taggal annak többes számban irt többesszámú alakja) egyszerűen azt jelenti "század", "századok", vagy más jelentésben "örökkévalóságok", mivel az "αἰῶνα"(aióna) a ragozatlan alak alap jelentése szerint
"örökkévalóság".

A következő szó az
"αἰώνων"( aiónon),
a (világ)korszakok, (világ)korszakain át (eisz tusz aiónasz tón, aiónón).

Jelenések 20:10-et nyelvtanilag így is kifejezhetnénk:

"gyötrődni fognak világ korszakok korszakain át"

Az már más kérdés, hogy mit jelent a "gyötrődés" kifejezés...

"Az ÚSZ nem dolgoz ki rendszert az aiónra vonatkozólag. Szóhasználata az ÓSZ-ével és a zsidó apokaliptikáéval rokon. Van, amikor egyszerű időhatározó. A múltra vonatkozólag értelme: »onnantól kezdve mindig« (Lk 1,55), vagy: »mindig is« (Lk 1,70), tagadva: »sohase«. A jövőre vonatkozóan tagadva: »többé nem, sohase« (Mt 21,19; Jn 13,8; 1Kor 8,13). Utalhat időbeli végtelenségre, a múltra és jövőre vonatkozóan egyaránt (1Kor 2,7; Ef 3,9; 1Jn 2,14; Zsid 1,8; 6,20). Ilyenkor rendszerint többes számba teszik, vagy megduplázzák (aiónok aiónjáig), érzékeltetve, hogy Isten örökkévalósága túlér az emberi életkorok, korszakok határán."
/arcanum.hu/

Na de a jelen cikkre vissza térve:

"Az egész földet, amelyet látsz, neked és utódaidnak adom minden időkre."
/1.Móz 13:15 SZIT/

Ebben a versben az
"αἰῶνος" aiónos, azaz az aióna szó egyik ragozott többesszamú formája jelenik meg, az aióna szó alap jelentése
αἰῶνα( aióna )
= örökkévalóság!

Eszerint, és ezzel összefüggésben bizony "Utalhat időbeli végtelenségre, a múltra és jövőre vonatkozóan egyaránt (1Kor 2,7; Ef 3,9; 1Jn 2,14; Zsid 1,8; 6,20). Ilyenkor rendszerint többes számba teszik, vagy megduplázzák (aiónok aiónjáig), érzékeltetve, hogy Isten örökkévalósága túlér az emberi életkorok, korszakok határán."

Tehát simán jelentheti azt is, hogy örökké, végérvényesen, "minden időkre".

Tehát a nyelvtanra nem lehet ráfogni, hogy ez csak ideiglenes, mert látszik a ragozásból, többesszamú alakokból, hogy ez azt is jelenti, hogy mindörökre, végtelen időkre!

Más versszakokra is ez vonatkozik a továbbiakban.

Természetesen meg kell vizsgálni az adott idézetben szereplő szavakat.

Tehát nem véletlenül fordított sok fordító "örökké" szavakkal, mert nyelvtanilag ezt jelenti akkor is és ma is, figyelembe véve az akkori korszak kifejeződési formáit és nyelvtani logikáját!

Semmi akadályát nem látom az örökké valóság szavaknak!

Az ellenkezés már hitkérdésből ill. dogmatikai elfogultságból fakad! :)

Igazság Kereső 2020.10.08. 00:48:05

@Igazság Kereső:

Nos, az αἰῶνα - (aióna)-örök

nm. m. sg. acc.

További ragozási formái:

αἰών, -ῶνος - 1. korszak; 2. beláthatatlan idő; 3. örökkévalóság

1. αἰών ( aión ) = korszak

2. ῶνος( ónos )
= beláthatatlan idő

3. αἰῶνα( aióna )
= örökké valóság

Csak az αἰών ( aión ) alap jelentése "korszak".

Az αἰῶνα( aióna )
jelentése ellenben már
"örökké valóság", végtelenséget kifejező.

Ugyan ezek érvényesek a többesszamú és a ragozott alakokra is, úgy mint az αἰῶνας(aiónas), "αἰώνων"( aiónon).

Amikor többseszámú alakban, vagy duplázottan jelenik meg, az az örökké valóságot, a
végtelenséget fejezi ki az adott nyelvben.

Azok között, akik behatóbban értenek a Biblia görög kifejezéseihez, mind egybehangzóan az általam fentebb kifejtett módon vélekednek!

Na most, mind ostoba, és nem ért a munkájához, még nyelvészként sem, mind kontár és hozzá nem értő, csak a leslie07 fedőnevet viselő egyén tudja mindenkinél jobban!

Ez most komoly???

Ugyan már! :D

leslie07 2020.10.08. 10:46:37

@Igazság Kereső: Amikor többseszámú alakban, vagy duplázottan jelenik meg, az az örökké valóságot, a
végtelenséget fejezi ki az adott nyelvben."

Azt állítod , hogy ha többes számban van az "aion" akkor már nem korszakot jelent, hanem örökkévalóságot.

Ez teljes képtelenség, hisz egy alapszónak a többes száma nem térhet el az alapkifejezéstől. Tehát az aion egyes számban ha korszakot jelent, akkor annak a többes száma korszakok ugye érted?

A korszakok kifejezésnek örök időkre való fordítása a Szentírásban megváltoztatná az örök magyar szó eredeti jelentését,ami szerinted is végtelen és szerintem is.

Felhozok egy konkrét témát.

Az Atya Isten megtartott engem és hívott szent hívással,
nem az én cselekedeteim szerint, hanem az Ő saját végzése
és kegyelme szerint, mely adatott nékem Krisztus Jézusban
örök időknek előtte. (2Tim. 1,9.)

Tituszhoz 1:2 az örök élet reménységében, amelyet örök idők előtt megígért Isten, aki nem hazudik,

Itt az örtök idők többes számban van. Ha az örök idők előtt már kijelentetett valami Isten által,akkor az örök nem végtelen, hisz a végtelennek nincs kezdete. Vagy van?

Ha igazat állítanának,akik az örök szót preferálják a korszak , korszakok helyett, akkor bizony az örök szó magyar értelmét is meg kell változtatni
végtelenről végesre. mert, ha az örök időknek van kezdete is és vége is a Szentírásban, akkor bizony Csia Lajos példáját követve át kell térni a korszakokra ,ahol az aion kifejezést találjuk.

Azt írtad, hogy ha az aion egyes számú,akkor a korszak szót jelenti, ha pedig többes számú,akkor az "örök" szót.

Akkor nézzünk erre egy példát a Szentírásból:

Zsidók 9:26
Mert különben sokszor kellett volna szenvednie a világ teremtetése óta; így pedig csak egyszer jelent meg az időknek végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt.

Itt az aion többes számban van , mégis az arionok végéről van szó, azaz nem lehet örök, mert véges. Akár egyes számú, akár többes számú, korszaknak kell azt fordítani. Magyar "örök" szóra nem fordítható semmi képp az aion, aion-ok.

Mellesleg Balázs Károly,aki az Újszövettség Szómutató Szótár szerzője, így nyilatkozik erről:

A magyar fordításban használt "örök,örökkévalóság szavak azért nem megfelelőek ,mert az eredeti nyelvben a fogalom tbsz-ban is előfordul(pl. 1. Kir. 8,13. Zsoltárok 61,5 , 145,13, Ésa. 51:9, stb. A Bibliában nincs olyan kifejezés idői értelemben,ami megfelelne a mi örökkévalóság szavunknak.
A kijelentés tárgya nem az örökkévalóság. (A.Tompson)

/ Balász Károly: Újszövettségi szómutató Szótár 19.old. 165 a i on ./

leslie07 2020.10.08. 11:03:35

@Igazság Kereső: Na most, mind ostoba, és nem ért a munkájához, még nyelvészként sem, mind kontár és hozzá nem értő, csak a leslie07 fedőnevet viselő egyén tudja mindenkinél jobban!

Ez most komoly???

Ugyan már! :D

Nem mind, hisz Csia L. fordításában már megjelenik sok helyen a korzsak, korszakok kifejezés.

Balázs Károly és csapata nem azt írja, hogy Károlyi és kora fordítói kontárok, vagy hozzá nem értők lennének . Inkább nem állt rendelkezésükre akkor a megfelelő magyar szó, ill. az örök szó kiválasztásával valószínűleg a latin fordítás vezette el őket.

Engem meg felesleges gúny tárgyává tenned, inkább megköszönhetnéd,
hogy átadtam neked ezt a felismerést, ami több éves kutató munkám
része csupán.

A teljes írásban az eon világkorszak fogalomnak hét jól elkülöníthető felosztását adja vissza az " üdvtörténeti biblia-magyarázat

az eoni idők előtt 2.tim. 1,9

öt eon (létekor)
amelyből kettő a múltban volt, Préd. 1,10.)

harmadik a jelenlegi gonosz eon Gal. 1,4

kettő pedig a jövőben lesz, És. 26,4

Ezekről modja az írás " az eonok eonjai" Jel. 1,6

az eonok bevégzése után a létkoron túl Zsidók 9,26, 1.kor. 15:28

/ Balázs Károly: Újszövetségi Szómutató Szótár 19. old.) 165 aion/

leslie07 2020.10.08. 11:05:20

@Igazság Kereső: "Azok között, akik behatóbban értenek a Biblia görög kifejezéseihez, mind egybehangzóan az általam fentebb kifejtett módon vélekednek!" - No,No hazudni nem ildomos névtelen barátom.

a századik juh 2020.10.08. 11:09:27

@leslie07: "Azt állítod , hogy ha többes számban van az "aion" akkor már nem korszakot jelent, hanem örökkévalóságot."

Örök IDŐK előtt...

Örök idő: korszakok, Örök időK: a korszakok összessége?

Igazság Kereső 2020.10.08. 17:36:08

@leslie07:

"No,No hazudni nem ildomos névtelen barátom."

Hazudik az öreganyád térde kalácsa!!

És még finom voltam!

Nincs jogod hazugnak nevezni, inkább tájékozódj!!!!

Olyan gőgös vagy, hogy ki sem látsz belőle!

Na jó..... én a továbbiakban nem kívánok veled tárgyalni!

Menj te a....

Igazság Kereső 2020.10.08. 18:46:38

@a századik juh: @HanSolo2020:

"Az az örök élet, hogy ismerjenek téged, az egyedüli igaz Istent és akit küldtél, Jézus Krisztust."
/Ján 17: 3 SZIT/

Vagy más fordításban:

"Az örök élet pedig az, hogy egyre jobban megismerjenek téged, az egyetlen valóságos Istent, és a Messiás Jézust, akit elküldtél."
/Ján 17:3 EFO /

Őrök élet=
"αἰώνιος ζωὴ"
( aiónos zoí )

Na most akkor az örök élet ígérete nem is az örök élet, mivel nem a végtelent jelenti, csak a nagyon nagyon hosszút, vagy a korszakokon átívelőt?

Nem is beszélhetünk örök életről?

Természeten csak az Istenre alkalmazható az elpusztíthatatlanság és az idő mindkét irányábani végtelensége, és a teremtményeknek nincs élete önmagukban, az nem apszolút joguk, azt Isten elveheti!

Ez oké!

De ha a görög "aiónos" szó csak korszakokat, sőt korszakok korszakain át ívelő életet jelenti, tehát nem az idő pozitív irányában végtelent, akkor ebből logikailag az következik, hogy Isten egyetlen embernek sem ígért, az idő jövő irányába mutató, az Istennel párhuzamosan futó végtelen élet idő lehetőségét sem!!!

Maximum sok sok sok milló vagy milliárd évet, de ha a logika helytálló volna, akkor a lényeg az, hogy az élet akármilyen hosszú, egyszer véget fog érni!!!

Mindenkié,kivétel nélkül!!!

Ha az "aiónos" nem jelet örökké valóságot, akkor melyik az a külön álló görög szó, ami azt jelenti?

Tudomásom szerint nincs erre külön görög szó!!!

De mivel ez csak is véges korszakot s korszakokat jelent ezen logika szerint, és nem jelentheti az örök, vagy örökké szót, ami az idő pozitív irányában haladó végtelenségét jelenti, akkor a görögben nincs is ilyen szó?

Még a mai görögben is az "örök" szó az "aiónos"!

Egy szó mint száz, ha igaz lenne a nyelvtani zsonglőrködés eredménye ebből a szempontból, akkor a görög szöveg szerint nem fog az ember örök életet, tehát vég nélküli életet kapni, csak egy nagyon nagyon hosszút de időben végeset!

Ide vezet ez az eszmefuttatás!

Két lehetőség maradt!

1. Isten hazudott, és ennyi szenvedés után még is csak meghalunk egyszer!

2. Vagy a görög szó mégis csak örököt jelent, ami tudniillik végtelen!

Most akkor mi van ilyenkor? :)

a századik juh 2020.10.08. 22:52:55

@Igazság Kereső: "Egy szó mint száz, ha igaz lenne a nyelvtani zsonglőrködés eredménye ebből a szempontból, akkor a görög szöveg szerint nem fog az ember örök életet, tehát vég nélküli életet kapni, csak egy nagyon nagyon hosszút de időben végeset!"

Hasonlítsuk ezt össze a Watchtowerinc állításával:

"Mert mint a fának napjai, olyanok lesznek népem napja"

14 Ennek a próféciának az egyik érdekes részletén érdemes elgondolkodnunk. Tényleg számíthatunk rá, hogy a napjaink olyanok lesznek, „mint a fának napjai”? Néhány fa több ezer évig is él. Ahhoz, hogy az emberek ilyen sokáig élhessenek, egészségesnek kell lenniük. Ha olyan körülményeket élvezhetnénk, mint amilyenekről Ézsaiás jövendölt, az egy valóra vált álom lenne, maga a paradicsom."

" Egy olyan időről beszélt, amikor az emberek Isten igazságos alapelvei szerint fognak élni. Az Ézsaiás 65:22 ezt jövendöli: „mint a fának napjai, olyanok lesznek népem napjai”. Ez azt jelzi, hogy az emberek több ezer évig élnek majd."

w18 december 3–7. o.„Találkozunk a paradicsomban!”
w18 december 7. o.

Igazság Kereső 2020.10.09. 00:05:20

@a századik juh:

"Ez azt jelzi, hogy az emberek több ezer évig élnek majd."

Szóval nem örökké?

Akkor minek ez a sok szenvedés és küzdelem, ha egyszer úgy is nyekk?

Komolyra fordítva a szót, nyilván ezek metaforák és nem szószerint értendő! :)

De ha már semmi sem az, ami oda van írva...

a századik juh 2020.10.09. 07:10:12

@Igazság Kereső: Mutass egy örökké élő fát...

keresemazutam 2020.10.09. 17:51:24

@Igazság Kereső: @a századik juh:

Népem napjai, vagy a népemet alkotó emberek napjai?

Igazság Kereső 2020.10.09. 18:07:53

@a századik juh:

Nyilván nincs ilyen!

Da ha szószerint vesszük, senki nem fog örökké élni, még akkor sem, ha mindent betart, amit Isten elvár!

Sőt, Ádám és Éva sem éltek volna örökké a legjobb esetben sem!

Ha ezt a logikát követjük, ez az egész keresztény hitvilág értelmetlenségéhez vezet!

Azért szenvedünk és tartunk ki ma, és azért szenved ma sok ártatlan ember, hogy még a hűségesek is egyszer meghaljanak?!

Mi értelme volna ennek?!

A másik ehhez kapcsolódó kérdés az örök szenvedés vagy ahhogy a Tanúk mondják az örök pusztulás tana.

Tegyük fel, hogy sokáig ám nem örökké szenvednek a pokolban az arra ítéltetettek.

Egyszer az is végét ér eszerint az értelmezés szerint!

Mi lesz ezekkel a személyekkel azt követően???

Hová kerülnek?

Utána már, ha jól megbűnhődtek,és máris mehetnek a Mennybe??

Vagy ha a Tanúk logikája szerint nézünk, az örök halál nem örök megsemmisülés?

Feltámadnak azok is, akik az örök megsemmisülésre ítéltettek bizonyos hosszúságú korszakok letelte után?

Na várjunk, eszerint Sátán is valamikor ki szabadúl a
"korszakos tűz tavából"!!!

Ha egyáltalán nincs is a görögben a végtelenségre utaló kifejezés, akkor srácok, ez a logika ide vezet!!!

Mindezek ráadásul teljesen ellentmondanak a Biblia tanítása egészének!

Na hát....ezért unom már jó ideje a Bibliát és a kereszténységet!

Ennek így semmi értelme!

Pont nem úgy van semmi, ahhogy oda van írva, ezért van sok ezer "fő okos" Biblia értelmező...

Igazság Kereső 2020.10.09. 18:10:10

@keresemazutam:

"Népem napjai, vagy a népemet alkotó emberek napjai?"

Oh! Erre nem is gondoltam, jogos és logikus felvetés! :)

Igazság Kereső 2020.10.09. 18:32:15

@Igazság Kereső:

22"Nem azért építkeznek, hogy más lakjék benne; s nem azért ültetnek, hogy más egye gyümölcsét. Mert népem életkora hasonló lesz a fák életkorához; és választottaim maguk veszik hasznát kezük minden munkájának."
/Ézs 65:22 SZIT/

Itt amúgy a Babiloni fogság utáni hazatelepülésről, az ország újjáépítéséről és a fogúságuk utáni békés és amúgy túlzóan lefestett, a népet érintő virágzó felemelkedésről irt.

Olyan,mintha a népről, mint kollektív egészről írna.

Nem úgy tűnik,mintha az egyes emberek életkoráról lenne szó.

Érdekes.

Igaz, még meg akarnám nézni az eredeti szöveget-már amennyire annak lehet nevezni-viszont azt meg nem találtam meg.

leslie07 2020.10.11. 07:35:26

@Igazság Kereső: Eddig csak az volt a problémája a Szentírással érvelő,de azt hamisítatlanul, hittel befogadni nem hajlandó hitetleneknek, hogy nekik túl kegyetlen a Biblia Istene, mert szenvedni hagyja a gonosz lelkeket elkülönítve azokat az igazak lelkeitől, hogy azokat ha életükben gyötörték, legalább a testük halála után a lelküket ne gyötörhessék. Most, hogy kiderült, hogy a Szentírásban nem a van ,hogy örökké gyötrődnek, hanem az hogy bizonyos korszakokon át, már az a probléma, hogy miért nem örökké kínoztatnak ill szenvednek ezek a gonosz lelkek.
A másik tényező, hogy a Szentszellem ajándékait nélkülöző önbölcselkedő kritikusai a Szentírásnak állandóan úgy állítják be , mintha Isten a hústestet
engedné gyötörni , holott a lelkek gyötréséről van szó. Különbség van a lélek gyötrelme és a hústest gyötrelme között. A Szentírás azt közli, hogy
Lót igaz leke gyötörtetett Szodoma lakóinak gonoszsága által.
Az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet ördögpapjai azzal hencegknek,hogy jehova tanúi Abaddon szolgáiként hasonlóan gyötrik az emberek. Mivel a lélek gyötrelme a lélek számára nem halálos, ellenben hatásos lehet , ráadásul a gonosz léleknek isten még a teste halála után is megadja a lehetőséget, hogy ne kerüljön a gyötrelem helyére - ami azt jelenti, hogy a gyötrelem helyére a Hádeszbe csak azok a lelkek kerülnek,
akik oda kívánkoznak menni az igaz Isten a Khrisztosz ellen táplált vak gyűlöletük miatt-nem értem a Szentszellemet és a Khrisztos Istent elvetők
felháborodását.
Vegyük a Sátán esetét. Be lesz zárva 1000 évre az Abüsz helyére, ahonnan
jehova papjai Abaddont szabadítójukként várják. Aztán el lesz engeve a Sátán. Ugyan ki mondja neki, hogy az 1000 év után is ott folytassa,ahol abba hagyta? Senki. Ő ennek ellenére ismét gyilkolászni akar.
Tarthatott volna bűnbánatot, őszinte megtérést ,amit azzal bizonyíthatna , hogy az 1000 év elteltével békén hagyja a szenteket. De nem. Ő nem hajlandó megalázni magát a Hatalmas Isten a Khrisztosz előtt.

Az pedig, hogy az Ésaiás könyve 65. fejezete a babiloni fogságból való szabadulás utáni állapotokat írná le kizárt.

Ésaiás 65:17
Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem emlittetnek, még csak észbe sem jutnak;

Ésaiásnál az ígéretek a korszakok Vége utáni időről szólnak, amikor ez a régi föld és a régi ég elégve elmullik.

Nem a világ végéről szól a Szentírás, hanem a korszakok Végéről.
Már említettem, hogy a magyar fordításban a korszakot helytelenül világnak fordították számos helyen.

Elenben ,ami a régi Földet és a régi eget illeti ott nem az aion, azaz
helytelen magyar megfelelője a világ szó van jelen, hanem konkrétan a régi
Föld és a régi Ég fog elégni ropogva.

Ami a Jeruzsálám újjáteremtéséről szóló próféciát illeti,annak sem köze az Új Ég és az Új Föld megteremtéséről szóló ígérethez. Ez egyértelmű a szövegből, hisz Jeruzsálemben ekkor még lesznek gonoszok is. Azok fognak meghalni gonoszságuk miatt, és nem az igazak, akiken nem lesz hatalma többé a második halálnak sem. Ugye egyet értesz?

23
Nem fáradnak hiába, nem nemzenek a korai halálnak, mivel az Úr áldottainak magva ők, és ivadékaik velök megmaradnak.

Azt pedig Jánostól a neki adott kinyilatkoztatásokból tudjuk, hogy az ezer év vége után a Halálnak már nem lesz hatalma az élők felett.

leslie07 2020.10.11. 07:53:11

@Igazság Kereső: "De ha már semmi sem az, ami oda van írva..."

Ellenkezőleg , minden az,ami oda van írva. A görögkeleti egyházak a mai napig megőrizték a Septuaginta Szentírást. Senki nem mondta a magyar fordítóknak, hogy talmudista hitetlen , maszorétáknak nevezett zsidók
kései írásainak a kedvéért félretolják azt a szentírást, amit a zsidók és a keresztények is Szentnek tekintettek ,mindaddig,amíg előtérbe nem kerültek a napimádó, varázsló, antikrisztusokat képező zsidók, hogy
visszatéritsék a zsidó népet az Omri és Jézabel által képviselt jehovizmushoz. A Septuaginta Szentírás angol és német nyelvű fordításai meg vannak. Már a zsidó közösségek is szorgalmazzák a Szeptuaginta újrafordítását a zsidók mai nyelvére.

A sátánjehovája imádói azéért támadják elsősorban a Septuagintzát, mert
a keresztény Görög írásokhoz hasonlóan nincs megrontva a napisten YHWH és a holdisten YAH nevével.

Akik a Septuagintzát olvassák, tudják, hogy amit zsidó írásokból öröknek
fordítanak az csupán korszakot vagy korszakokat jelent abban a nyelvben, amelyen a Septuagintát írták.

Nem Istent kell okolni azért, hogy a sötét középkor előrehozta a neo-jehovizmus kialakulását a talmudista zsidók által készített és megrontott áll bibliának köszönhetően.

leslie07 2020.10.11. 08:15:54

@Igazság Kereső: Vagy más fordításban:

"Az örök élet pedig az, hogy egyre jobban megismerjenek téged, az egyetlen valóságos Istent, és a Messiás Jézust, akit elküldtél."
/Ján 17:3 EFO /

Őrök élet=
"αἰώνιος ζωὴ"
( aiónos zoí )"

Nagyon helyesen pedzegeted a kérdést. A Septuagintában nem az van, hogy örök élet, hanem az, hogy a korszakokon is átnyúló élet.

Tudniillik ,akinek a végítéletkor be lesz írva a neve az élet könyvébe, és átesett az újjászületésen az a korok végezetével is életben marad.

Nem lehet mindent megtudni azon kívül, ami megiratott a régi könyvben,
addig,amíg az Új Köny meg nem nyittatik. Annyit bizonyosan tudunk, hogy a Halálnak nem lesz többé hatalma az élők felett. Ami azt jelenti, hogy
csakis az Isten átka hatására hallhat meg valaki,ha esetleg ismét gonosszá vállna. Az emberiség ugyan ott kezdi majd, ahol ádám elveszítette, miután átesik a meghalt szelleme újjászületésén. ha megmarad igaznak és szentnek,akkor életének nem kell, hogy vége legyen. Azonban a halhatatlanság a szó szoros értelmében még az Isten fiainak sem adatott meg, ellenben amíg az Isten el nem veszíti őket a gyehennában , mint élve várják korszakok óta az ítélet napját.

Ami pedig a magyar bibliafordítások hiányosságait illeti 1998 óta rendelkezésre áll Balázs Károly Újszövettségi Szómutató Szótára
tíz évi áldozatos munkának az eredményeként. Nekem sokat segített
megvizsgálni az első magyar nyelvű ÚJFerdítést. Már elektronikus formában is hozzáférhető.

A Septuaginta görög újszövettséghez hozzászerkesztett magyar fordító
program csapnivaló . Az általánosan elfogadott dogmákhoz igazodik.

Igazság Kereső 2020.10.12. 18:18:38

@leslie07:

" Eddig csak az volt a problémája a Szentírással érvelő,de azt hamisítatlanul, hittel befogadni nem hajlandó hitetleneknek, hogy nekik túl kegyetlen a Biblia Istene, mert szenvedni hagyja a gonosz lelkeket elkülönítve azokat az igazak lelkeitől, hogy azokat ha életükben gyötörték, legalább a testük halála után a lelküket ne gyötörhessék. Most, hogy kiderült, hogy a Szentírásban nem a van ,hogy örökké gyötrődnek, hanem az hogy bizonyos korszakokon át, már az a probléma, hogy miért nem örökké kínoztatnak ill szenvednek ezek a gonosz lelkek."

Legyél kedves 1. Megérteni a szavaimat és 2. azt nem kiforgatni!

Köszi! :)

Álltak ott kérdések, amikre nem kaptam választ miszerint:

"A másik ehhez kapcsolódó kérdés az örök szenvedés vagy ahhogy a Tanúk mondják az örök pusztulás tana.

Tegyük fel, hogy sokáig ám nem örökké szenvednek a pokolban az arra ítéltetettek.

Egyszer az is végét ér eszerint az értelmezés szerint!

Mi lesz ezekkel a személyekkel azt követően???

Hová kerülnek?

Utána már, ha jól megbűnhődtek,és máris mehetnek a Mennybe??

Vagy ha a Tanúk logikája szerint nézünk, az örök halál nem örök megsemmisülés?

Feltámadnak azok is, akik az örök megsemmisülésre ítéltettek bizonyos hosszúságú korszakok letelte után?

Na várjunk, eszerint Sátán is valamikor ki szabadúl a
"korszakos tűz tavából"!!!

Szóval....dehogy is szeretném én, hogy a gonoszok örökké kínlódjanak!!!

De az ezeket érintő versekben is az aion, annak többesszáma vagy melléknevei szerepelnek.

Ebből következnek a fenti kérdések!

Ha nem örök, tehát korszakos vagy ideiglenes kínlódás(vagy örök megsemmisülés a Tanúk szerint) akkor azok a lelkek, vagy szemelyek az idő letelte-mert ugye egyszer letelik ezen logika szerint-után hová kerülnek???

Mi lesz velük?

Ha meg szünnek létezni, minek volt a kínlódás?

Ugyan így, ha jobb helyre kerülnek, mire volt jó a kínlódás?

Ez egyébként a tisztítótűzre emlékeztet.

Na és itt van Sátán!!!

Ideiglenes tűz tava?
Korszakos???

És az után?

Hová kerül, mi lesz Vele???

Egyébként a Biblia a végső ítéletet érzékelteti a gonoszok legvégső ítéletének leírásával!

Nem sejteti sehol, hogy a tűz tavából van kiút!

De itt az a fránya aion!

Nos????

leslie07 2020.10.12. 20:52:29

@Igazság Kereső: Tegyük fel, hogy sokáig ám nem örökké szenvednek a pokolban az arra ítéltetettek.

Egyszer az is végét ér eszerint az értelmezés szerint!

Mi lesz ezekkel a személyekkel azt követően???"

Kedves igazságkereső. Miért kellene ezt nekünk tudni ma?

Mennyiben befolyásolja a lélek testen kívüli létének a tényét és a Hádesz helyének a tényét az, ha nem lett közölve velünk, hogy mi lesz a sorsa
azoknak a lelkeknek,akik a porhüvelyük halála után a Hádeszbe kerültek?

Mellesleg abban sincs teljesen igazad, hogy nem közli a Szentírás , hogy
meddig lesznek a lekek a Hádeszben, hisz a Szentírásból kitűnik, hogy
az ezer év végé az utolsó ítéletkor a Hádesznek ki kell majd adni azokat.

Ezután kerülnek azok, akiknek nevei nem lesznek beírva az élet könyvébe
a tűztengerbe. Hogy meddig lesznek a tűztengerbe? Az Isten tudja.
A Szentírás annyit közöl, hogy korszakokon keresztül.

Majd ha megéred és ott leszel, az új könyv megnyitása idején, talán abból megtudod. Vagy esetleg ha újjászületett szellemed a lelkeddel együtt
az Úr a Szellem tesébe fogadja, miután te is megteltél az értelem és a bölcsesség szellemével, talán tudatva lesz veled.

leslie07 2020.10.12. 21:01:13

@Igazság Kereső: Egyébként a Biblia a végső ítéletet érzékelteti a gonoszok legvégső ítéletének leírásával!"

Igen, csakhogy az ítéletről nem azt mondja, hogy halál, hanem azt, hogy elveszíttetnek a gyehennában. Sőt a Sátán , a hamis próféta esetében ,
a fenevad esetében naponkénti, éjjelenkénti, aionr-ól, aion-ra való kínoztatást ír.

Jelenések 20:10
És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.

Viszont az meg kell figyelni, hogy az emberekre ugyanezt nem vonatkoztatja. Ott csak annyit ír, hogy akiknek nem lesz beírva a neve az élet könyvébe ugyanoda, azaz a tűztengerbe vettetnek, de hogy mennyi időre velük kapcsolatban nem írja.

Igazság Kereső 2020.10.13. 00:54:25

@leslie07:

"Sőt a Sátán , a hamis próféta esetében ,
a fenevad esetében naponkénti, éjjelenkénti, aionr-ól, aion-ra való kínoztatást ír."

Aionról Aionra?

És az mit jelent?

Tudod mit írtál le?

Azt,hogy az aión, aiónosz, aiónon megkettőzése az örök időket, a vég nélkülit jelenti!!!!

Ez picit öngólnak tűnik!

Az meg amit fentebb írtál, az
hogy így nem tudhatjuk, meg úgy nem tudhatjuk, pedig a Biblia szerint a Sátán az ezer év után nem lesz többé, legalábbis az emberiség számára nem, és a mennyei angyalok számára sem!

Ugyan erről tudósít az emberről is, azokról, akik mellé álnak és mellé áltak!

Ez a "nesze semmi, fogd meg jól" tipukus példája tesó!!!

Asszem megfogtalak... :D

Az, hogy nem tudjuk mi lesz a korszakok lejárta után, megszűnik létezni vagy netán még ki is tüntetik nem tudjuk!

Na ne már!!! XD

Mit csinálna a lázadókkal Isten, majd jól vissza mehet mindenki a helyre az ember is, meg a Sátán is a démonokkal???

Vagy elpusztulnak, mind?

Ez a két lehetőség!!!

Vagy létezek tovább, vagy sem!

Akkor mi a fészkes fenének a tűz tava???? :D

Hogy jól ki tisztító tüzezzük őket?????

Jaj.... ez nem komoly ugye? :)

Felbukkant a probléma az elméletedben!

Kérdés az, hogy hajlandó vagy e azt meglátni! :)

Igazság Kereső 2020.10.13. 01:41:24

@leslie07:

"Mellesleg abban sincs teljesen igazad, hogy nem közli a Szentírás , hogy
meddig lesznek a lekek a Hádeszben, hisz a Szentírásból kitűnik, hogy
az ezer év végé az utolsó ítéletkor a Hádesznek ki kell majd adni azokat.

Ezután kerülnek azok, akiknek nevei nem lesznek beírva az élet könyvébe
a tűztengerbe. Hogy meddig lesznek a tűztengerbe? Az Isten tudja.
A Szentírás annyit közöl, hogy korszakokon keresztül."

Ezt írtad:
"Mellesleg abban sincs teljesen igazad, hogy nem közli a Szentírás , hogy
meddig lesznek a lekek a Hádeszben"

Fel sem vetettem a Hádesz témáját, én a tűz taváról kérdeztem!

Természetesen a "pokol" szó alatt a kínok közötti örök gyötrődést értem!!!

Ez a kontextusból is látszik!

Nem is ez a kérdés!

Ezt írja:

"Majd láttam, hogy a trón előtt álltak a halottak, nagyok és kicsik. Azután könyveket nyitottak ki, és ítéletet hirdettek a halottak felett mindenkinek a saját tettei alapján, amelyek a könyvekben voltak feljegyezve. Azután kinyitottak egy másik könyvet is, az Élet Könyvét. A tenger kiadta a benne levő halottakat, ugyanígy a Halál és a Hádész is kiadták a náluk levő halottakat. Minden egyes embert a tettei szerint ítéltek meg. Ezután a Halált és a Hádészt is bedobták a tűz-tóba. Ez a második halál: a tűz-tó. Ha valaki nem volt beírva az Élet Könyvébe, azt is a tűz-tóba vetették."
/Jel. 20:12-15. EFO/

Azt írja, hogy a tűz--tóba kerülés a második halál!

Azt is írja abban a fejezetben, hogy azok is oda kerülnek a Sátánnal együtt, akiknek nincs beírva a nevük az élet könyvébe!

Van a második halálból menekvés, onnan kikerülés?

A mostról írok, nem arról, hogy mit fogunk tudni majd valamikor!

Arról van szó, hogy ma mit mond a Biblia a végső ítéletről, hová kerülnek, kik kerülnek és mennyi időre azok akik oda kerülnek, illetve van e belőle kiút?

Most mit tanít a Biblia erről, és egyúttal figyelembe véve az aión szavakat is!

Ne variáljuk túl, mint a Szervezet i.e. 607-es tanításának általuk vélt bizonyítékait, ahogy ők teszik.

Gondolják igazuk van, és ha bár ma még nincs az állításukat alátámasztó történelmi bizonyíték, de majd lesz, ami őket fogja igazolni!

Csak azért írom ezt, hogy a Bibliával sem kéne ezt tenni.

Most! Most miről beszél a Biblia, ez a kérdés, ez a mérvadó,nem az, hogy majd felbukkan valami, ami majd igazól valamit ami ma csak merő feltevés!!!

A Biblia egyáltalán nem utal arra, hogy a tűz tavából bárki is vissza jöhet az életbe, létbe, bárki onnan szabaddá válhat!

Az élet alatt a Biblia mindig a produktív, tevékeny és mozgékony, tehát cselekvő képes életre gondol!

Aki a tűz tavába kerül az nyilván nem kerülhet vissza az emberek közül az emberek közé, a szellemek közül a szellemek köze, mert azzal kezdődne minden előröl! Nem de?

Ha viszont korszakos ítélet, akkor az egész tanítás fenekestől felborúl!!!

Miért kerülnének ki onnan, és hová, milyen céllal?

Ha van onnan kiút, miért lesz megkötözve Sátán és miért nem kerül egyből a tűz tavába???

Ha az nem végső ítélet, miért kell egy "hely" ahonnan kivesznek, majd egy másik, ahová egy újbóli ítélet után kerülnek azok, akik a két ítélet között nem feleltek meg?

Érted a logikát?

Itt valami zavar támadt!

Nem?

Az egyik "hely" ideiglenes, a másik "hely" feltétel nélküli és végérvényes!

De ott is az aión és társai szerepelnek!

Bukik a logika, mert vagy ez vagy az!

Nem lehet mind két "hely" időleges büntetés, semmi értelme a szét választásnak!

Miért nem kerül vissza oda az, aki nem felelt meg a második tesztnek?

A második halál helye miért más, miért a tűz tava???

Valami itt tuti hibás.

Vagy az aión és egyes esetei jelenthetnek véglegességet és tartós állapotot!

leslie07 2020.10.13. 06:08:39

"Természetesen a "pokol" szó alatt a kínok közötti örök gyötrődést értem!!!"

Nem örök, hisz a végítélet napjáig lesznek csupán a lekek a Hádeszben. Akkor a Hádesznek és a halálnak ki kell adniuk őket onnan.

Igazság Kereső 2020.10.13. 17:14:15

@leslie07:

De most és leginkább a tűz-tóról értékezünk! :)

Amint feljebb kifejtettem...

És ott vannak a kérdések is....

leslie07 2020.10.16. 16:37:33

@Igazság Kereső: Fel sem vetettem a Hádesz témáját, én a tűz taváról kérdeztem!

Természetesen a "pokol" szó alatt a kínok közötti örök gyötrődést értem!!!

Ez a kontextusból is látszik!"

Nem, nem a Szentírás szerint nincs igazad, sőt. A Szentírás azt tanítja, hogy
a Hádesz fogságában a lelkek nem maradnak örökké, mert ki kell adnia a Hádesznek is és a halálnak is az ítéletkor a lelkeket.

Jelenések 20:13
És a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, akik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.

Azaz a halottak lelkei ,a Hádeszben csak a testükből való távozásuk idejétól
a végítélet napjáig szenvednek kínokat a Hádeszben és nem örökké,ahogyan azt Russzelhez hasonlóan állítod.

leslie07 2020.10.16. 16:43:59

@Igazság Kereső: A tűztó pedig inkább tűztenger , hisz az egész földgolyó elég az Úr Khrisztosz Isten tekintetétől,ahogyan azt a Khrisztosz Isten
hűséges apostola Péter is közölte:

2. Péter 3:7
A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.

Nos ezért is kell majd előbb kiadni a Hádesznek és a Halálnak a lekeket,
mert előbb megítéltetnek, és aztán derül ki, hogy melyik lekek mennek
a tűztengerbe és melyek nem.

leslie07 2020.10.16. 16:52:36

@Igazság Kereső: Ha van onnan kiút, miért lesz megkötözve Sátán és miért nem kerül egyből a tűz tavába???"

A Sátán azért lesz megkötözve, mert egy nagy harcban legyőzetik Izrael
népe Mihály fejedelem az ő szentjeivel együtt fogja majd legyőzni.

Az Abüsz helyére lesz bezárva, ahonnan jehova papjai Abaddont várják ,
hogy trónra ültessék maguknak az igaz Isten a Khrisztosz helyett.
Az Abüszből jön majd fel a fenevad is a kinyilatkoztatások könyve szerint.

leslie07 2020.10.16. 17:03:31

@Igazság Kereső: Feltámadnak azok is, akik az örök megsemmisülésre ítéltettek bizonyos hosszúságú korszakok letelte után?"

Ezt ne tőlem kérdezd, mert a régi könyvekben, legalább is azokban,amelyek még megmaradtak, nincs folytatása. A Végítéletet követő korszakokról, majd az Új könyvben,amelyik megnyittatik akkor lehet majd olvasni. Aztán van lehetősége azoknak,akiknek testük meghal , még a Vég ideje előtt. amikor a lelkük közeleg a Hádeszhez és megjelenik a magyarázó angyal, hogy elmagyarázza a léleknek mi a kötelessége feltehetik a kérdésa magyarázó angyalnak. Azon kívül megjelenik majd a két tanú a nagy nyomorúság idején, hogy bizonyos dolgokat helyrerakjanak.

leslie07 2020.10.16. 17:13:09

@Igazság Kereső: Ha az nem végső ítélet, miért kell egy "hely" ahonnan kivesznek, majd egy másik, ahová egy újbóli ítélet után kerülnek azok, akik a két ítélet között nem feleltek meg?"

Azért, mert a Hádesz helye csak a lelkek ideiglenes börtöne, éppúgy, mint a bukott, lázadó istenfiak börtöne az Abüsz helye.

Az igazak lelkei dicsőséges, romolhatatlan testbe öltöztetnek és az Új
Jeruzsálem lakói lesznek. A többi lelkek pedig megítéltetnek. Hogy a Hádeszben szenvedő lelkek közül hányan tisztulnak meg a hosszantartó szenvedés hatására nem tudom. Az Isten tudja.

Igazság Kereső 2020.10.17. 00:16:57

@leslie07:

"Azért, mert a Hádesz helye csak a lelkek ideiglenes börtöne, éppúgy, mint a bukott, lázadó istenfiak börtöne az Abüsz helye."

Ez ideiglenes, ezt tartom.

De a tűz-tenger, az is?

Ha korszakos, akkor nyilván igen.

Tehát egy a jövőbeni időpontban véges "helyről" vagy állapotról van szó. Nem?

Vagy más esetben az aionok egyfajta tartósságot is képviselhetnek. Akár ebben az esetben örök büntetést.

Számomra teljesen logikátlan, hogy a tűz-tengerből valaha is a bibliai tanítás szerint szabadon bocsátathatnak az oda ítélet által került lelkek.

Na de ez is nagyon érdekel.

Ha ma nem tudom meg az igazságot, mert nem tudok emberek puszta szavának hinni, majd megtudom legfeljebb a halálom után. :)

Igazság Kereső 2020.10.17. 00:19:03

@Igazság Kereső:

"Na de ez is nagyon érdekel."

Na de ez nem is nagyon érdekel akart lenni. :)

leslie07 2020.10.17. 21:49:16

@Igazság Kereső: Számomra teljesen logikátlan, hogy a tűz-tengerből valaha is a bibliai tanítás szerint szabadon bocsátathatnak az oda ítélet által került lelkek."

Nehéz minden kérdésre választ kapni, hisz ezek a dolgok a késői időkre
vonatkoznak. Talán már írtam is, hogy majd az Új könyvben ,ami megnyittatik ezekre a kérdésekre is megtalálható majd a válasz.

Egyenlőre csak annyit tudunk, hogy aionról,aionra, azaz korszakról korszakra. A kérdés az, hogy meddig lesznek a korszakok számolva.

ha majd megjelenik a jelenések könyve 11. fejezetében szereplő két tanú, talán ennek a kérdésnek a megválaszolására is sor kerülhet. Ez a nagy nyomorúság idején lesz. vagy megérjük, vagy nem.

Az Isten hatalmában van , hogy megváltoztassa a korábban kimondott
dolgokat. Ezt az irgalmas Isten megtette Ninive lakosai esetében. Sőt Jákób fiaival kapcsolatban is azt jelentette ki, hogy 400 évig lesznek Egyiptomban szolgaságban a végén megszánta őket a nyomorgatóik miatt és 200 éves
szolgaság után kiszabadította őket onnan. Ezzel a ténnyel nem tudtak mit
kezdeni a talmudista, maszoréta zsidó írásmagyarázók, és megrontották
a szentírás beszámolóit Ádám utódai életének a hosszával kapcsolatban.
Végül annyit javítgattak, hogy közel kétezer évet lefaragtak az emberiség
történelméből.

A jelenleg rendelkezésre álló írásokból, nem tudjuk biztosan meghatározni, hogy a tűztengerben végleg ott maradnak a bukott szellemek és velük együtt a gonosz lelkek, vagy Isten más döntést hoz a távoli jövőben velük kapcsolatban.

De lehet, hogy a nagy nyomorúság idején megjelent két tanú, ill. az első feltámadásban részesülő próféták talán többet tudnak majd erről mondani.

Számunkra inkább az a fontos, hogy ne kerüljün a tűztengerbe . Nem igaz?

leslie07 2020.10.18. 09:37:39

"Az egész földet, amelyet látsz, neked és utódaidnak adom minden időkre."/1.Móz 13:15 SZIT/"

Nos nagy hátrányára szolgált a bibliafordítóknak,ha nem rendelkeztek a Szentszellem ajándékával az értelemmel és a bölcsességgel.

A talmudsita magyar fordítók ugyan hazsználják a MINDEN időkre kifejezést, a korszakokra helylyett, de kellő áttekintésük nem lévén az egész Szentírásról megfeledkeztek arról, hogy Izrael Istene kijelentette, hogy ennek a régi földnek véget vet. Ebből egyenesen következtethettek volna és helyesen úfy fordíthattak volna, hogy Ábrahám és magva arra az időre birtokolja korszakokon keresztül majd a nekik megígért földet,
amíg az Isten az egész földet el nem pusztítja tűz által.

A Zsoltárok könyve 37. fejezetében pl. már óvatosabban fordított Károli,
és csak a mindvégig kifejezést használja.

Zsoltárok 37:29
Az igazak öröklik a földet, és mindvégig rajta lakoznak.

Ráadásul a Vizsolyi Bibliát több személy fordította. Az az személy,aki a Mózes 1. könyvén dolgozott nem biztos, hogy a Zsoltárokat is fordította.

Emiatt nem volt átfogó ismerete a Szentírás más részeiről.

Ellenben egy a Szentszellemet meg nem vető, Khrisztosz kijelentéseit ismerő személy, nem gondolja az 1. Mózes 13:15 olvasásánál, hogy
Isten Ábrahámnak , ill. magvának hosszab időre ígérte meg a földet,
mint addig az ideig,amíg annak szándékában áll véget vetnie.

15
Mert mind az egész földet, amelyet látsz, néked adom, és a te magodnak örökre.
süti beállítások módosítása