"Illetmény"
2020. december 08. írta: a századik juh

"Illetmény"

-Hájajj Századik testvér, Te megkaptad-e a "karácsonyi illetményedet" is

a decemberi illetményed mellé? 

karacsony1.jpg

-Hájajj Korpás testwér, én nem tartozom a "megbízható" wének közé, úgyhogy milyen illetményről is wan szó?

 

-Őöööhátizé... mér' nem?  Ajánljalak? 

jw_org_penz.jpg

-Megtennéd??? Olyan jófej wagy...

-Háááát.... ha csurranacseppenne nekem is az alászervezésedből némi tizedecskécske, akkor miért ne, ugyi?

dollar.jpg

-Nadehát hogy is wan ez? Épp most kerestem ki ezt a cikket, akkor ez hazudikmá? 

 

- A kiadványaink sohasemm hazudnak... gyeere csak ide, Korpaközékeweredett testwér... csá... olvassad ezt fel nekünk:

 

 

 

  • "Nem házalói Isten Szavának (‎1 találat)
    • A vének és kisegítőszolgák

      nem fogadnak el fizetést,

      sőt még illetményt sem

       

      a gyülekezetektőlahol szolgálnak.

       

    • w92 12/1 26–29. o. - Őrtorony – 1992"

 

caution-300x200.jpg

 

-Namost... hazudik-e ez a kiadványunk, Korpaközékeweredett testwér?

 

-Há ennek a kiadwánynak minden szawa szent és igaz, a lowam hajjon meg!

Egy forint illetményt sem fogadunk el 

 

"ATTÓL A GYÜLEKEZETTŐL

ahol szolgálunk",

hehe...

Merhogy a fijókahiwatal utalja... számlára...

és dollárban!

:D

 

rol-.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr3216323000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leslie07 2020.12.08. 10:01:58

Hát igen a fiókhivataltól kapják az illetményt. A kérdés az, hogy adóznak-e
az illetmény után?

Habár, ha úgy adják elő, hogy részt vettek egy sáskatáp előállító kísérleti
programban ,annak is a második fázisában, lehet, hogy nem adóköteles.

Az első fázisban a TV prédikátorok vannak. Ők a legveszélyeztetettebbek ,
ezért nekik rolexóra az illetményük. A második fázisban a fiókhivatalok felvigyázói vannak. Ők segítenek előbb a véneknek, majd rajtuk keresztül
a tanúknak is emészthetőbbé tenni a sáskatápot, úgy, hogy lehetőleg
az elme minél kisebb károsodást szenvedjen. Az Ő illetményük 1500-2000 USD körül mozog. A lényeg a titoktartás, a sáskatáp káros mellékhatásáról
elterelni a figyelmet. ha nem sikerül,akkor rá kell hárítani jehovára,hisz ő tudja mi a jó, még akkor is, ha elmebajhoz vezet.

Igazság Kereső 2020.12.08. 17:30:12

"Merhogy a fijókahiwatal utalja... számlára..."

Ha ez tényleg igaz, hát akkor máris megmagyarázza a Wének különös és gyors meggazdagodását!

Márpedig látványosan sok pénzhez jutnak! Nem is titkolják, úgy értem, látványosan költekeznek is, házak, nyaralók, autók stb....

Mondjuk, nem mindegyik duplaWén gazdagodik meg, talán nekik valamiért nem sikerült a "korpa közé" keveredni...

Bezzeg az átlag tesócskácska az vájja ki a jobb szemét is a Szervezetért!

Sokuknak olyan egyszerű a szeme, hogy már kopog az éhségtől. :(

De azért a nyugdíjadból testvérem dobjál már be hó végén Jehovának, megáldja...

a századik juh 2020.12.08. 18:24:11

@Igazság Kereső: "De azért a nyugdíjadból testvérem dobjál már be hó végén Jehovának, megáldja.."

Mer' az, hogy a szerwezetünk nem kér tizedet, elgondolkoztató, ugye, testwérek?

A "nagybabilonisták" bedobják a tizedet, testwérek, hát a wilágiak jobban tisztelik az istenüket, mint mi?

Igaz, nekik kötelező a tized, ezért nem is ér semmit, mutassuk meg, hogy mi örömmel többet adunk Isten szerwezetének, nemde, testvérek?

Dede... mondjuk a wéntesót még nem sokat láttam betenni az adományládába, csak turkálni benne, de ez biztosan csak egyedi és elszeparált eset...

Mimár???
Nehogy már a nyomtató ló fizessen, aki duplatiszteletre méltó!

A hőségben csörgedező patak fizessen a szomjas vándornak, az árnyékot adó kőszikla fizessen a hőgutától szenvedőknek???

Ezt Te sem gondolhatod komolyan! [:)]

Ingyen kaptátok, ingyen adjátok, az illetményről meg szó se essen...

Igazság Kereső 2020.12.09. 00:40:34

@a századik juh:

Mondjuk, én láttam már Wént bedobni, ez azért figyelemre méltó!

Mondjuk, utána esetleg többet szed ki belőle... LOL

leslie07 2020.12.09. 03:51:50

@Igazság Kereső: Az adomámyláda kiürítésénél soha nem kértek meg, hogy
tanusítsd mennyi pénz lett kiürítve ,anélkül hogy megszámoltad volna?

Ez tipikusan bevett szokása volt az egyik vénnek, hogy odanyomta a bizonylatot aláírni mezei testvéreknek. Egy sem mert megszólalni, hogy csak akkor írja alá, ha ő is megszámolhatja.

a századik juh 2020.12.09. 07:27:21

@Igazság Kereső: Jogos, igazad van! Most jutott nekem is eszembe, hogy egyszer egy idős testvérnő megkérte a vént, hogy dobja már be az adományát a ládába, ne kelljen felkelnie.

Hallottam már olyan eszmefuttatást is, hogy a szervezet helyett a tesókat támogatja a wén, lehet tőle kölcsönkérni, és pontosan annyi százalékot számol csak fel az "adományért", ami ugye inkább kölcsön, mint amennyit a watchtowerinc számolt fel a királyságtermek "kölcsöne" után, ami azért a mai világban már egy egész elfogadható kamatszint, legalábbis egyik bank sem ad ennyi kamatot lekötésre.

És igen, volt olyan, hogy nem volt ott az adott wén, amikor jött a borítékkal a tesó, benne a kölcsön és kamataival... be kellett dobnia az adományládába, de rá kellett írnia, hogy xy őfőwénsége részére!

a századik juh 2020.12.09. 07:39:34

@Igazság Kereső: "Bezzeg az átlag tesócskácska az vájja ki a jobb szemét is a Szervezetért!"

Igen, a kettősmérce az aranygyűrűs, első sort kedwelők felé mindennapos a szervezeten belül.

Pölö Gályázós testwér átruccan 200 kilométert 5 tesóval, hogy ingyé meghegesztgesse kicsit mondjuk a csepeli kerítést, vagy épp lecsiszolják és lefessék azokat, öten... majd 200 kilcsi vissza, 10 óra ingyenmunka öt fővel megszorozva... Ójaj, testvérek, -ha egyáltalán nevezhetek így 5 pénzéhes ingyenélőt- MILYEN KÖLTSÉGTÉRÍTÉSRŐL beszéltek??? Tán nem szeretettel jöttetek, és örömmel mentek? Minek ahhoz benzin, he?

Ugyanez egy zsebkörzetfelwigyázó esetében?

Perszehogynenaná! Már össze is készítettük az összeget, olyan jó, hogy itt voltál! Perszepersze, a számla nélküli költségeidet is fizetjük, nekünk volt öröm a kedves feleségedet az új rucijában látni! Gyere máskor is, fizetünk mindent!

Igazság Kereső 2020.12.09. 18:10:14

@a századik juh:

"Tán nem szeretettel jöttetek, és örömmel mentek?"

Nem, autóval! LOL

Amúgy ja... egy "mezei" tesó viszi ingyen melózni a többieket, vagy amit többször megfigyelhettem, hogy ha te, vagy én vittük a tesókat prédizni, az útiköltséget úgy kellett kiimádkozni a tesókból, senkit sem érdekelt, hogy mennyibe került neked az út!!! Inkább nem mentünk prédikálni, ha adni kellett volna.

Vagyis hogy osszuk el egymás között a benzin költséget, mert úgy kevésbé megterhelő!

Neeeem... tied a kocsi, álld te a költségeket! Ha én menten mással, nem óckodtam elegendő részt bele adni.

Én ezt természetesnek tartottam, mert nagyon kevesen engedhették meg maguknak, hogy egy nagyobb távolság esetében magukra vállalják a teljes útiköltséget!

Na....ez a "nyögve nyelős" hozzállás nincs jelen, én is láttam, hogy a köf különleges és megkülönböztet bánásmódban részesül ebben az esetben is!

Igazság Kereső 2020.12.09. 18:12:32

@a századik juh:

"nekünk volt öröm a kedves feleségedet az új rucijában látni!"

Uhhh..... persze, meghiszem azt, mert némely köf feleség "rudi izgató" ruciban díszeleg a gyülekezetben és az utcán is!

Igazság Kereső 2020.12.09. 18:16:17

@leslie07:

"Az adomámyláda kiürítésénél soha nem kértek meg, hogy
tanusítsd mennyi pénz lett kiürítve ,anélkül hogy megszámoltad volna?"

Ó! Viccelődsz! :)

Az életben nem láttam, nem kötötték az orromra, hogy menyi van a ládában, azt sem láttam, mikor, hol számolták meg az adományokat!

Nem hogy számoljam meg...

Ahhh...

Én nem tapasztaltam ilyesmit! :D

a századik juh 2020.12.09. 19:45:12

@Igazság Kereső: Elmondanám, hogy nem egy királyságterem van, ahol az adományládák MÖGÖTT, a fal túloldalán wan a férfiwécé, és konkrétan ilyan 50 cm átmérőjű wc-papír adagoló, vagyépp kéztörlőtartó, vagy valami más nagydarab dolog van az adományládák mögött a wécékben. Csupáncsak leleményesség kérdése, hogy ezek elmozdíthatóak legyenek, mögötte legyen a válaszfalban 1 kis üreg, mondjuk a világméretű adományok mögött ugye... Számolás előtt bemegyek a wécébe, ott ugye senki sem lát... ragozzam???
Tudom, túl mocskos a fantáziám, dehát na...

dan_delion 2020.12.14. 20:03:39

@a századik juh: "án nem szeretettel jöttetek, és örömmel mentek? Minek ahhoz benzin, he?"
LOL

Nagyon tetszik a stílusod és amit csinálsz, óriási respect érte! Le is poroltam a már 5-10(?!!) éve porosodó user accountomat (amikor még Johnny blogja posztonként 50-100 kommenttel is dübörgött és hiánypótló volt Mo-n, hogy újra kommenteljek, most úgyis van egy kis szabad időm :-)

a századik juh 2020.12.14. 20:18:38

@dan_delion: "tán nem szeretettel jöttetek, és örömmel mentek? Minek ahhoz benzin, he?"

Nos, meg is tudom nevezni az idézet forrását. :(

Sajnos az általam használt idézetek, szófordulatok java a walós életből merített.

Wan pár kifejezetten idejétmúlt gondolkodású wén, őket nem 3 éwre ítélnék szélsőségességért, miközben ilyen stílussal és mentalitással "terelgetik" "isten" nyáját...

Bezzeg ha feltűnik a színen egy körzetfelwigyázó! Még az inget is újrawasaltatják a kisegítőszolgákkal, hogy minden maxxximálisan elrendezés szerinti legyen, a 16 liter, köf-hétre szánt diópálinka hőfokáig bezárólag, mer' wannak ám fontosabb dolgok is, mint a péz...

dan_delion 2020.12.14. 20:37:25

@a századik juh: igen, volt egy megérzésem, hogy ez megtörtént eset.

Az egyik ok, mindamellett hogy én ennél sokkal jámborabb ember vagyok (elnézést ha esetlegesen önfényezésnek tűnik, de így tudom magam definiálni ebben a helyzetben) minthogy orrvérzésig abban higyjek hogy ‘ majd jön a Zarmageddon oszt millióan meghalnak, de MI hűséges JT-k tökéletes emberi példányok vagyunk és MI örökké fogunk élni a Zújvilágba, míg a többieknek sírás és fogcsikorgatás’ (természetesen túloztam, kérlek értsd jól :-)) az az, hogy én tisztelem a tudást, aki évekig tanult, és nagyon zavart hogy JT-nél egy tikkelő, lightosan szociopata, hataloméhes, nulla ókori nyelvismerettel, vagy teológiai tudással bíró ember is lehet akárki. Ne érts félre, én mélységesen tisztelem azokat akik képességeik ellenére próbálják a lehető legtöbbet adni Istennek (szegény ozvegyasszony esete). És nyilván rengetegen vannak olyanok akik megpróbálnak fejlődni és minél jobb Pásztorok lenni. De ez egy nagyon komplex feladatkör és nem véletlenül hosszú éveket töltenek más egyházaknál az iskolában ha valaki ezt a tisztséget kívánja betölteni.
Persze, lehet hivatkozni hogy ők egyszerű szolgái Istennek - és ez nagyon romantikusan is hangzik, addig amíg a hülyeség miatt esetenként nagyobb kárt okoznak pszichésen a tagoknak.

a századik juh 2020.12.14. 20:52:58

@dan_delion: "És nyilván rengetegen vannak olyanok akik megpróbálnak fejlődni és minél jobb Pásztorok lenni."

Nem witatom, csupáncsak az a baj, hogyugye a szerwezet mondja azt meg, hogy milyen a jó pásztor...

Ha a jó pásztornak a szerwezet szerint meg kell szegnie egyes adatwédelmi dolgokat, netán a titoktartási kötelezettségét a juhokkal szemben, akkor zokszó nélkül megteszik.

Továbbmegyek, ha a koordinátor aszongy', akkor az meg wan mondwa, max 3:2 lesz, azt keresünk két új, még garanciális bólogatógépet...

Ezek így együtt nem igazán segítik a fejlődést a jobbpásztorkodásban, sajna, szerintem.

De ne nekem legyen igazam, hanem Neked!

dan_delion 2020.12.14. 21:10:40

@a századik juh: nem vitatom, hogy a szervezeti korrupt eljárások nem feltétlenül segítik elő ha valaki tényleg őszintén, a szó valódi jelentésében jó pásztor szeretne lenni.
Nem fejeztem be az előző mondtatom, szóval én főleg emiatt a 2 ok miatt nem jutottam el a keresztelkedésig hosszú évek után sem, (és az is már régen volt) szóval ennyire nem vagyok képben a belsős dolgokkal, csak amit a blogokon olvasok.

Te mit látsz? Tényleg ennyire kilátástalan a helyzet?
Pár éve még bíztam benne, hogy ha más nem, a több tag és ezzel járó több pénz miatt esetleg lazítanak a fanatikus hitnézeteiken és a ‘kicsit’ pszicho fanatizmusukon a Szervezet iránt, főleg mikor arculatot cseréltek és elkezdtek az online térben jelen lenni. (Egyébként pusztán a jw.org-ot olvasgatva még egész szimpatikusak is lehetnének). De látom hogy a tanulmányozására szánt kiadások illetve a gyülekezeti morál semmilyen pozitív változást nem mutat ezen a téren.

a századik juh 2020.12.14. 21:20:29

@dan_delion: "Te mit látsz?"

:)

Oké, legyen!

X testwér, szuperpedigrés wéncsalád sarja + többgenerációs feleség férje rájött arra, hogy pusztáncsak több óraszámot kell írnia a "bewallásnál", mint amennyit walójában ment, azt rögwest leszálnak róla az óraszámonkérő-bizottság tagjai, akik szerint pölö egy kisegitőszolgai kinewezéshez minimum a gyülekezeti átlag + 3,14 óra szükségeltetik...

Ez nem egy klubb, áááádehogy.... így már, hogy zoomon van, meg is rostálódunk, wannak az öltönybenotthon akonyhábanzoomolók, meg a beteszekegyprofilképetaztcsá, nézem a meccset liga.

Gondolom, mivel a tanúknál sohasem ítélgették egymást a tesók, el tudod képzelni, milyen állásponton lehetnek a kelkáposztaszagú konyhában is nagyestélyiben lévők az arcukat nem wállaló "csaló" tesókról???

Igazság Kereső 2020.12.15. 02:46:27

@a századik juh:

Tyűha, micsoda "festői" kép róluk!

LOL

Mindenhol ez megy?

Úgy értem, ezeket filmrendező rendezi, hogy minden gyülekezetben ugyan az a "jelenet"?

Szalagon gyártott gyülekezetekben, szalagon gyártott Tanúk!

Bioropotok nagyker áron...

dan_delion 2020.12.15. 09:21:40

@a századik juh: igen, az egyik legborzasztóbb a JT-knél hogy a kommunista időket megszégyenítő alaposággal megy a másik megfigyelése, jelentgetése, besúgás, amit a kiadványok ösztönöznek. Plusz hát az ítélgetés, ahogy Te is írod.
Engem pl azt sem érekelne, ha egyedül lennék egy gyülekezetben, vagy egyedül engem érdekelne at előadás, a többiek meg a társaságért járnak. Mert most akkor miért is járunk gyülekezetbe? Hogy megfeleljünk egy csoport elvárásainak, vagy közelebb kerüljünk Istenhez, és tanuljunk róla?

Annyira borzasztó, ahogy szellemileg kisiskolás szinten tartják a JT-ket, aminek pl ez is a következménye.

a századik juh 2020.12.15. 09:38:14

@dan_delion: "Mert most akkor miért is járunk gyülekezetbe? Hogy megfeleljünk egy csoport elvárásainak, vagy közelebb kerüljünk Istenhez, és tanuljunk róla?"

Hát erre van ugye a nyilvánosságnak szánt, és a nem nyilvánosságnak szánt wálasz.

Nem kell hozzá nagy stratégiai készség, hogy rábökjünk, melyikre mi lenne a wálasz... és akkor el is érkeztünk a dogmatikus rendszerek teokratikus demokráciájához... :D

leslie07 2020.12.15. 12:47:21

@dan_delion: Engem pl azt sem érekelne, ha egyedül lennék egy gyülekezetben, vagy egyedül engem érdekelne at előadás, a többiek meg a társaságért járnak. "

Az előadások miatt jársz el. Azok színvonalasabbak, mint az ŐT kiadványok
által közvetített tanítás,

dan_delion 2020.12.15. 16:44:01

@leslie07: én egyiket sem találom színvonalasnak, talán az előadásokban (ha az előadó olyan) akkor lehet kreatívabb vagy gondolat ébresztő egy-egy példázat, amit használnak, de ez is elég alacsony színvonal (tisztelet a kivételnek).

Bármilyen más, még csak nem is feltétlenül teológia értekezés, hanem egy egyszerű vallási témákkal foglalkozó blog színvonalasabb mint az ŐT.
nem tudom készült-e valaha felmérés, de gyanítom, hogy a médiához/politikához haosnlóan borzasztóan kevés olyan szó van, amit felhasználnak a kiadványok, viszont azok rengeteg és tudatos helyen vannak hangsúlyozva.

Én ezt úgy is tapasztaltam, hogy még lelkes koromban próbáltam felfrissíteni az orosz tudásom, úgy hogy orosz nyelvű kiadványokat is olvastam, elég hamar úgy éreztem, hogy na ez igen, milyen gyorsan visszajöttek az emlékek. És milyen nagy csalódás volt, mikor egy egyszerű hírlapot viszont nem tudtam értelmezni. Ekkor jöttem rá, hogy az ŐT-nak döbbenetesen korlátozott a szókincse. És lehet, hogy a bárka szót hipp-hopp megtanulod, de aztán a való életben nem biztos hogy elboldogulsz ŐT szókiccsel.

Aki watchtowerinc szókincsen nevelkedett, csak próbáljon meg egy hosszabb teológiai értekezést elolvasni a jezsuita bloggerek oldalán (eltekintve az esetleges hitbeli nézetkülönbségektől) és rögtön megérti, hogy miről beszélek, és az elején mekkora koncentrációt igényel, hogy értelmezni tudjon nem csak propaganda-szintű, könnyen értelmezhető (mondhatni 2 bites) szöveget.

a századik juh 2020.12.15. 18:11:05

@dan_delion: "próbáltam felfrissíteni az orosz tudásom, úgy hogy orosz nyelvű kiadványokat is olvastam"

Dettó. Kiderült, hogy teljesen másként érwelnek idegennyelwen,

és MÉG A BIBLIAWERS IS MÁS!!!

Jaja, megéri több nyelwen tanulmányozni! :)

dan_delion 2020.12.15. 21:46:08

@a századik juh: Ez így van. Nekem egyébként angol nyelven kevésbé tűntek szélsőségesnek a kiadványok, talán más volt szóhasználat, de nem tudok most konkrét példát.... hmmm

leslie07 2020.12.16. 00:43:01

@dan_delion: Én ezt úgy is tapasztaltam, hogy még lelkes koromban próbáltam felfrissíteni az orosz tudásom, úgy hogy orosz nyelvű kiadványokat is olvastam, "

Mit értesz a lelkes kor alatt? Hogy úsztad meg a jehova szervezetébe való belekeresztelődést ,ha ennyire mohón habzsoltad több nyelven is a tanításukat?

leslie07 2020.12.16. 00:52:15

@dan_delion: Nekem egyébként angol nyelven kevésbé tűntek szélsőségesnek a kiadványok, talán más volt szóhasználat, de nem tudok most konkrét példát.... hmmm"

Ezzel arra szerettél volna célozni, hogy a különböző országokban a fordítók
hibájából változhatott át szélsőségessé az angol szöveg. Hogy merészebbet
kérdezzek ,esetleg valamely országba , a fordítók netalán beépített ügynökök voltak, azzal a titkos feladattal megbízva, hogy alakítsák szélsőségessé az angolban nem szélsőséges szöveget, hogy így támadni
lehessen szükség esetén a Részvénytársaságot? Erre nem is gondoltam volna. Látod, ha észrevetted ezt a lényeges eltérést , segíthettél volna
a társaság védelmi csapatának az oroszországi eljárások során.

leslie07 2020.12.16. 07:49:03

@dan_delion: A nyolcvanas évek végén munkakörömből adódóan napi kapcsolatba kerültem szovjet tisztekkel. Mivel magyarlakta területre voltak kihelyezve kértek, hogy tanítsam meg őket magyarul. Egyikükkel végül
házi biblia tanulmányozást kezdtünk, amihez csatlakozott felesége és a két
10-12 közötti kislánya. Meglepődtem, hogy milyen hamar elsajátították
az Őrtorony nyelvét. Akkor erre nem gondoltam, hogy ez az egyszerűségnek, a kevés szókincs köszönhető. KB két évig tanulmányoztam velük ,majd a rendszerváltás következményeként haza vezényelték őket. Ebben az időben meghívott a szovjet konzul egy búcsúebédre. Az ebédet a felesége készítette és szolgálta fel, így rajtunk kívül senki nem volt jelen. Arra kért hogy segítsek létrehozni egy légitársaságot ,amelybe az akkori Aeroflot vezetője és az egyik hadseregtábornok fia is alapító tag lenne. A tábornok fia tesztpilóta volt a Szovjetúnióban. Gondolom, mielőtt elő jött volna ezzel a kérdéssel alaposan lecsekkolhatott, mert miután kérésére igent mondtam , arról kezdett beszélni, hogy a Szovjetúnió hamarosan fel fog bomlani. Hittem annak,amit mondott, majd megírtam a volt tanítványomnak , ha lehet
kérje az áthelyezését Ukrajna területére , mert nagy változások várhatók a Szovjetúnióban. Miután valóban bekövetkezett a nagy változás az őrnagy
felesége írt egy hosszú levelet,amiben prófétának nevezett , hogy minden,
amiről írtam nekik bekövetkezett. A mai napig bánt a lelkiismeret miattuk,
amikor arra gondolok, hogy esetleg miattam belekeresztelkedtek jehova szervezetébe. Nagyon buzgó tanulmányozók voltak. Ha mégis megtörtént bízom benne, hogy az Úr meghallgatta imáimat és kihozta őket onnan.
Sajnos elveszítettem rájuk a kapcsolatot, mert én is elköltöztem az ukrán
határtól, így nem kaptam meg a levelüket,amelyikben az új levelezési címüket kellett, hogy megírják.

dan_delion 2020.12.16. 09:49:21

@leslie07: "Ezzel arra szerettél volna célozni, hogy a különböző országokban a fordítók
hibájából változhatott át szélsőségessé az angol szöveg. Hogy merészebbet
kérdezzek ,esetleg valamely országba , a fordítók netalán beépített ügynökök voltak, azzal a titkos feladattal megbízva, hogy alakítsák szélsőségessé az angolban nem szélsőséges szöveget, hogy így támadni
lehessen szükség esetén a Részvénytársaságot?"

óóó, azért ilyen durva összeesküvés elméleteim nincsenek :-)

Az egyik elméletem, hogy az angol nyelv egyszerűen más, sokkal finomabb kifejezéseket használ mint a magyar, van is erről egy vicc, hogy egy német, egy angol és egy magyar elmennek kirándulni, meglátnak egy csodálatos tájat és az angol mondja hogy "oh my God, this is absolutely wonderful", a német, hogy "oh mine Gott, das ist wunderschön' míg a magyar "ez k*rva szép, b*zd+" :-)

de, persze az is közre játszik, hogy a magyar fordítói bizottságban kik ülnek és milyen a szellemiségük. Az ŐT híresen kettős beszédet alkalmaz, amit lehet ígyis-úgyis érteni :-)

kiíváncsiságből megnéztem a mai napi szöveget, és ím néhány furcsa különbözőség:

Expectations about the Messiah, such as those held by Jesus’ disciples, doubtless led the people of Galilee to want Jesus to become their king
vs.
Kétségtelenül a galileaiak is, akárcsak Jézus tanítványai, várták a Messiást, és ezért akarták királlyá tenni Jézust

kicsit nem ugyanaz a kettő, nem? az angol az én szabad fordításomban kb: "Jézus követőinek messiási várakozásai kétségtelenül azt eredményezték, hogy a galileaiak is királlyá akarják tenni Jézust" a magyar fordításokban a kétségtelenül az egész mondat előtt van és nagyon gyakoriak ezek a 'kétségtelenül', 'minden bizonnyal', stb kezdődő mondatok használta (még akkor is, mikor ez nyelvtanilag nem igényelt), hogy megerősítsék benned, hogy hát teljesen egyértelmű és logikus, mit nem értesz te paraszt? :-)

ugyanez a logika a következő mondta:

Nem nehéz elképzelnünk, hogy miért tarthatták megfelelő vezetőnek
vs
We can imagine that they were thinking that Jesus would be an ideal leader

a 'nem nehéz elképzelni' és az hogy el tudjuk képzelni között is pont ilyen nüansznyi, de mégis lényeges különbség van. ezt nem nehéz elképzelni te paraszt, neked miért nem megy, vagy óh igen, el tudjuk képzelni hogy Jézust milyen ideális vezetőnek tartották.

vagy a legutolsó mondat:

He had come to bring spiritual, not material, benefits to the nation.
vs
nem azért jött, hogy fizikailag gondoskodjon róluk, hanem hogy Isten királyságáról tanítsa őket

az angolban semmi Isten királysága, vagy fizikai gondoskodás nincs megemlítve :-)

persze lehet, hogy belemagyarázás, de azért nekem megdöbbentőek ezek a különbségek, és most csak random kiválasztottam a mai napi szöveget.

leslie07 2020.12.16. 10:47:16

@dan_delion: A magyaron és az angolon kívül egész tanús életem alatt alkalmam volt két másik nyelven is megvizsgálni az ŐT kiadványokat, gyülekezeti tanulmányozás szinten. Azokban a kérdésekben ,ahol egyértelműsíteni lehet a szélsőségesség tényét e három nyelvben összhangot
találtam. Ez azt jelenti, hogy ha szabados lett volna a fordítás, olyannyira, hogy a nem szélsőséges angol azokban a fordításokban,amelyekre lefordították szélsőségessé változott a fordítók pontatlanságából eredően,
akkor bizony össze kellett beszélni több ország fordítói bizottságának, a magyar fordító bizottsággal, hogy torzítsanak egy jót a nem szélsőséges angol szövegen. Ez már valóban összeesküvés elméletnek tűnik, nem igaz?

dan_delion 2020.12.16. 11:16:54

@leslie07: "Mit értesz a lelkes kor alatt? Hogy úsztad meg a jehova szervezetébe való belekeresztelődést ,ha ennyire mohón habzsoltad több nyelven is a tanításukat?"

Inkább csak a megkopott orosz tudásom akartam csiszolni, és akkoriban nem voltak még/már elérhetőek orosz tankönyvek széles választékban :-) akkor még a politikai ló másik oldalán ültünk, és az watchtower inc kiadványai ideálisnak tűntek nyelvtanuláshoz, hiszen azt hinné az ember, hogy kb tükörfordítással fordítják angolról, így magad elé veszed a magyar és az orosz kiadványokat és így tanulod meg a szavakat, de ahogy fentebb is hoztam (igaz angol szövegből) példát, ez nem mindig lészen így :-)

Azt hiszem én szerencsés vagyok, hogy nem szippantott be jobban ez az egész.
Gyerekkoromban a szomszédban laktak velem egykorú testvérpár akik és szüleik JT-k voltak, és először gyermeki érdeklődéssel közeledtem játszópajtásaim különös szokásaihoz, amit sok-sok kiadvánnyal honoráltak, amiket természetesen a családnak küldtek (lévén én nem voltam nagykorú), de szüleim idézem "kicsit bogarasnak" tartották szomszédékat, így érdeklődésem nem tudott túl nagy lángra kapni :-)

Később azonban, mikor már főiskolára jártam újra bekopogtattak az ajtómon JT-k, és gyermeki szép emlékekből táplálkozva elkezdtem tanulmányozni és meglátogattam pár összejövetelt is :-)

Jámbor embernek tartom magam, világi szülőkkel és testvérekkel, illetve akkoriban a főiskolai baráti társaságban voltak szép számmal református és baptista haverok is, így az alábbi watchtower inc dogmatikákkal nem igazán tudtam azonosolni:

- gyűlöletbeszédükkel a más egyházakhoz tartozókkal szemben (babilonisták, brrr, az én haverjaim nem tűntek ilyen elvetemedett sátán fattyjainak :-) sőt mindig megosztották a jegyzeteiket a köz hasznára)
- a világiakkal szembeni véleményekkel, illetve a "mindenki meg fog d*gleni armageddonkor aki nem JT" szemlélettel, hát, én lennék a legszomorúbb, ha Istenünk az én csodálatos Édesanyámra csak azért nézne rossz szemmel, mert nem olvas watchtower inc magazint, de helyette sérült gyerekeket ápolt hobbiból egész életében
- és a mekkora Királyság (ugye értitek a szóviccet? :-) lesz majd mikor nyomorúságosnak vélt kis életünkbe beüt a Zújvilág és lesz ház, szőlő, minden-féle földi (világi? :)) jó, és arról csak elhintve esik szó, hogy esetleg tán lehetséges, hogy mégiscsak az lesz a legjobb a Zújvilágban hogy olyan kapcsolatod lehet Jehovával, amit itt a földön nem tudsz megvalósítani, mert ugye egykoron a Zasszony nem bírt magával? mert ugye szőlőt lehet ültetni, meg házat építeni a gonoszásgos evilági rendszerben is.

És furcsa is volt, mikor kedvesnek látszó kis nénikék habzó szájjal tudták ecsetelni, hogy mennyire csodálatosssl esz mikor a varjak kivájják a csúnya világiak szemét, na kösz nem.

Ekkor megint jó időre elfelejtettem őket, de a válásom után megint csak bekopogtattak (illetve akkor már dübörgött a Manhattan project, szóval azt hiszem a Blaha Lujza téren láttam őket áldogálni) és akkor megint elkzedtem olvasgatni, de megint csak a fenti problémáim adódtak a kiadványok szövegezésével és az akkor megismert JT-k hozzáállásával.
És vicces fordulat, hogy a párom akit megismertem is érdeklődő volt korábban, de pont ugyanezen indokok miatt hagyta abba a tanulmányozást.

Szóval, gondolom nem vagyok egyedül a kétségeimmel, és ez csak a 3 legproblémásabb pont, még sorolhatnám :-)

dan_delion 2020.12.16. 11:23:00

@leslie07: "olyannyira, hogy a nem szélsőséges angol azokban a fordításokban,amelyekre lefordították szélsőségessé változott a fordítók pontatlanságából eredően,
akkor bizony össze kellett beszélni több ország fordítói bizottságának, a magyar fordító bizottsággal, hogy torzítsanak egy jót a nem szélsőséges angol szövegen"

Ez viszont már tényleg durva, emlékszel még esetleg példára, kíváncsi lennék? Ez izgalmasan hangzik :-)

leslie07 2020.12.16. 11:35:24

@dan_delion: Nem , én arra reagáltam ,amit te írtál, hogy az angolban nem is olyan szélsőséges, mint a magyarban.

Erre reagáltam, hogy ezt a lehetőséget kizárja , hogy nemcsak a magyar fordításokban szélsőséges, hanem más fordításokban is.

Az nem lehetséges, hogy a te angol értelmezésed esetleg pontatlan,
vagyis az angolban is szélsőséges?

dan_delion 2020.12.16. 11:53:50

@leslie07: "Az nem lehetséges, hogy a te angol értelmezésed esetleg pontatlan,
vagyis az angolban is szélsőséges?"

Értelek, bocsánat a félreértés miatt.

De, természetesen ez is benne van, hiszen nem az angol az anyanyelvem :-)

leslie07 2020.12.16. 15:45:14

@dan_delion: Már megijesztettél, hogy szimpatikusabbnak , kevésbé szélsőségesnek tartod a központ által készített angol nyelvű kiadványokat.
Ezek szerint félreértettelek. Ennek örülök.

Igazság Kereső 2020.12.17. 03:02:35

@leslie07:

"Az nem lehetséges, hogy a te angol értelmezésed esetleg pontatlan,
vagyis az angolban is szélsőséges?"

Az angolban is szélsőséges.

De koránt sem az esetleges nyelvi eltérések okán.

Az angolban sem használnak sértő vagy szlengnek tekintet szavakat vagy kifejezéseket.

Inkább első osztályos, szájbarágós a stílusa...

Tehát nem az a kérdés, hogy angolból egy adott nyelvre szószerint fordítanak, mert ezt nyilvánvalóan nem mindig lehet megvalósítani.

Többnyire a fő cél és a gondolatiság átültetése a cél nyelvre.

Ez pedig kisebb szóhasználat beli eltérésekkel, amitől nem vész el a gondolati séma, ezt sikeresen végzik az ŐT fordítói bizottsága.

(Annak idején szerettem volna házi fordító lenni, angolról magyarra fordítani a kiadványokat, mikor volt ilyen kezdeményezés, de hát annyira "szerettek", hogy nem lett belőle semmi!)

A fő mondani való átjön minden nyelven(oroszon is) és a tanításaik érhetőek bárki számára.

Ezeket a tanításokat értékelték s nyilvánították végül szélsőségesek.

A fordítás jelen esetben másodlagos, mert ilyenkor valószínűsítem, hogy az orosz hatóság szakértői vették a fáradtságot, és megnézték az angol szöveget is. Legalábbis ez elvileg alap!

A Tanok miatt lettek szélsőségessé nyilvánítva, és az az orosz nyelven is olyan, mint angolul vagy magyarul....

leslie07 2020.12.17. 22:14:56

Mindenesetre volt időszak,amikor nem feltétlenül pénzzel tudták a maguk oldalára állítani a központban a górék a Béthel családot.
Volt idő, ami évtizedekig tartott,amikor megkapatták kisfiúkkal a Béthelben szolgálókat. Aztán, amikor már eléggé nyilvános volt a dolog a megkapatott,így zsarolható pedofil szolgákat elküldték a világ különböző pontjaira ,ahol a KGB ügynökeikét tevékenykedtek.

Ha most ránéz valaki a Tv prédikátorokra, nem lehet nem észre venni, hogy
a wyszki mellett egyébb hatású anyaggal is meg vannak kapatva.
Minél több kollégát tudnak rávenni, hogy kipróbálja az újj anyagot,annál
több mellékes profitot zsebelnek be. Elkezd feltűnés mánia uralkodni rajtuk, ami részben a rolexek mutogatásában nyilvánul meg.

Igazság Kereső 2020.12.18. 02:45:35

@leslie07:

Hu.. egyre meredekebb kijelentések.

Lassan én is kezdek ezeknek a szavaknak, történeteknek a hitelességében kételkedni!

Legalábbis egyre gyanúsabb.

Tesók, azt javaslom, maradjunk a realitás talaján, vagy legalábbis a könyebben bizonyítható és bizonyított tények, tényszerűségek mellett!

He ebbe az irányba megy el ez a blog, az már nem helyes, és több okot adna az új ex-jtéknek az ilyen és ehhez hasonló blogok hitelességébe való bizalom megcsorbulására, ezzel egyre jobban hitelét vesztve!

Ne kezdjünk el meséket gyártani!

Csakis az igazat és az igazaból is csak azokat, melyeket bizonyítani is képesek vagyunk!

Nem jó irány ez!

Ez már nekem sem tetszik.

Ennyire azért ne unatkozzunk már!

Mint az újságirók, ha nincs hír, csinálunk?!

Csak ésszerűbben és óvatosabban!

Csak ennyit szerettem volna kérni!

Köszi! :)

leslie07 2020.12.18. 04:48:24

@Igazság Kereső: Csakis az igazat és az igazaból is csak azokat, melyeket bizonyítani is képesek vagyunk!"

Tudod az a szomorú ezekben, hogy bizonyítható tények. Nem szoktam leírni olyan dolgot,amit ne lehetne bizonyítani. Ami történetesen egy országban nem bizonyítható, nem biztos, hogy a többi országban sem az.

A szervezet beszervezettségének a tényét akták bizonyítják minden olyan országban, ahol ezeket az aktákat a titkosítás alól feloldották. Ezekben az aktában fiakhivatal elnökei , KÖF-ök, és vének egyaránt érintettek.
Nevek, születési adattal ,sőt a beszervezett személy ügynöki nevével,amelyek jehova tanúi és más vallaáfelekezetek tagjai esetében
legtöbbször bibliai nevek. Kivételt képez a fiókhivatal egyik elnöke, aki az IDEOLOG nevet választotta. Ha él és olvassa magára ismerhet a Dániel, Jeremiás fedőnevű szaktárs . És még sorolhatnám a próféták neveit,amit
a jehova szervezetében tevékenykedő ügynökök magukra vettek. Ezeket a fedőneveket ugyanis saját maguk választották ki. Az eset sajnálatos azokra a tanúkra nézve,akik saját bőrükön megtapasztalták mindezeket, mint például olyan esetet is , hogy ha nem sikerült beszervezni a családfőt,akkor a feleséget szervezeték be. A feleséges beszervezésének is meg voltak a gusztustalan módszerei. A gazdatiszt előbb kikezdett a kiszemelt személlyel, mármint a felességgel, majd beszervezte és a feleség szállította
éveken keresztül az információt, úgy, hogy a férje mit sem sejtett.

Ezek olyan fontos információk a tanúk és érdeklődők számára, mint Barbara Anderson és csapata pedofil áldozatok ezreinek a névsorta, ill.
a Béthelben és azon kívül leleplezett pedofil vének és felvigyázók története.

leslie07 2020.12.18. 05:05:18

@Igazság Kereső: A Bétheltagok kisfiúkra való rákapatása az egyik legveszélyesebb módja a beszervezésnek. Az egész központ zsarolható
általuk. Ha esetleg az ŐT központban a nagy okosok nem teljesítik a hálózat
által rájuk bízott feladatot, akkor példát statuálnak nekik. Hamarosan tetten érnek egyet a sok pedofil közül ,amikor épp egy kívülálló kisfiúval enyeleg ,majd a CNN hírműsorba bemutatják a tettenérés és a Béthelben való házkutatásról készült felvételeket. Ha a központ irányítói ezek után se veszik az adást,akkor megjelenik egy asszony,aki elkezd beszélni az épületek alagsorának titkos alagutairól és az ott rendszeresen megtartott
orgiákról(Értsd sátánizmusról).

Hogy mennyire fontos tájékoztatni a tanúkat mindezekről, hogy jehova szervezetéről minél átfogóbb képet kapjanak, azt mi sem bizonyítja
jobban , hogy neked ezekről a dolgokról eddig fogalmad sem volt.
Azt gondoltad, hogy ezen a blogon a humoros találós megjegyzések mögött semmi sincs , csak vicc az egész. De sajnos nem így van.
Amikor már évekkel ezelőtt rámutattam a titkos alagsori alagutak létére,
mindenki gúnyolódott rajta. Lám, lám most, hogy a tulajdonváltás után kiderült, hogy mégis léteznek egyik se kért elnézést a korábbi modortalan
megjegyzés miatt.

Mindenesetre, ha ezek az információk szerinted a mesevilág részei,
és ragaszkodsz hozzá, hogy ebben a blogban ne foglalkozzunk vele,
másokat fosztasz meg az információktól. FELVÁLLALOD?
NOS?

a századik juh 2020.12.18. 06:30:13

@Igazság Kereső: "He ebbe az irányba megy el ez a blog, az már nem helyes, és több okot adna az új ex-jtéknek az ilyen és ehhez hasonló blogok hitelességébe való bizalom megcsorbulására, ezzel egyre jobban hitelét vesztve!"

Ajjaj!

Ezek szerint Te nem hallottál a bétheles szaunapartikról?

Vagy walójában Te is ismertél pár nemhideget a szerwezetben, csak "biztos megváltozott!" Mint a Szájer, ja!

Nos, ennek a posztnak a témája az az "illetmény", ami szerepel a TASS jelentésében.

Mindezidáig ez a téma ördögpapi magasságokban KAAMMMMUUUU!!! wolt, ugye?

Ime, most wan róla egy HIVATALOS HÍR!

Amit ugye még a nagyonmegmondóembereknél is kiwerte a biztosítékot, mer' niccsen már semmi téma, amiről ŐK ne rágták wolna le a husimusit...

Lemesézték nem egyszer a hivatalos, eddig sehol nem cáfolt hírt, emlékszel?

Ha tehát a walóság mese, és a Leslie 07 által leírtak is mesék, akkor ugye a walóságról beszélünk... :)

De bizony ennek a blognak a célja, hogy megmutassuk a szerwezet walódi arcát...

Érdekes módon a watchtowerinc azt állítja, hogy bizonyos személyek kijelentéseit még wéletlenül sem engedi megwalósulni Jehowa!

Mióta ez a blog megy, egyre-másra előhoztunk pár megtörtént esetet, hogy-hogynem mindig kiderült a walóságalap is...

Nos, hány olyan pert szeretnél, ahol kiskorú fiúk megrontásáért ítéltek el wéneket???

Egy ítélet sem lesz, mert általában a kiskorúak elleni perekben irreálisan nagy összegeket fizet a Watchtowerinc, emlékszel a megerőszakolt, majd segítséget kérő, majd a "segítségek" által is megerőszakolt testvérnőre?

Mit gondolsz, minek fizetnének 20-30-40-60 millió dollárokat, ha wan már sajna 144 000 ilyen ügyük???

Sajnos, amik náluk titokban mennek, azoknak mi itt még csak a felszínét kapargáljuk!

Ta0066 2020.12.18. 07:25:33

@a századik juh:

A titkos alagutakhoz azt tegyük hozzá, hogy a Johnny blogján megjelent cikk szerint nem voltak titkosak. A szervezet bérleti díjat fizetett azon szakaszok után a közlekedési felügyeletnek, amelyek közutak és közterületek alatt futottak. ("The Jehovah's Witnesses leased the tunnel sites that were beneath public roadways from the Department of Transportation. "; "By 2016, the Jehovah's Witnesses was paying the city roughly $80,000 in total rent for the tunnels.")
Az alagutak betömését is a közlekedési felügyelet végezte el végül a szervezet és az új tulajdonosok kérésére ("By October of 2017 Bean pressed for confirmation that the city had filled one of the tunnels.")

Az alagutak nem rendeltetésszerű használatára egyetlen mondat utal a cikkben: "Hall also alleges that an older male member of the religious group once took him into the tunnels and started talking to him about masturbation"

a századik juh 2020.12.18. 07:44:04

@Ta0066: Jogos, tuti nem wolt egy titkos elágazása, része, szobája sem ezeknek a föld alatti alagutaknak!

Biztosis, hogy mindenről tudott a hatóság, miként az a Királyságterem-építkezéseken, vagyépp az Orosz fiókhiwatal esetében is wolt!

leslie07 2020.12.18. 08:00:24

@Ta0066: A lényeg nem ezen van, hogy most mit írnak az alagutakról.
amikor évekkel ezelőtt EXJT célzásokat tettek arra, hogy mit rejteget az alagsor, tagadták annak tényét. Most, hogy kiderült kimagyarázgatják ,
mint annak idején az ENSZ tagságuk esetében volt. Előbb tagadás, majd ködösítés. Most is azzal védik magukat, hogy amelyek közutak alatt mentek át azokat engedélyezték. És azokat,amelyek az épület alatt voltak?Mert ugye te sem gondolod komolyan, hogy csak a közutak alatt helyezkedtek el?

Ta0066 2020.12.18. 08:02:45

@a századik juh:

Lehetett nekik titkos elágazása, szobája. De azt mondani, hogy ezek teljesen titkos alagutak voltak nem felel meg a valóságnak. Fizettek érte, hogy ott lehessenek a közlekedési utak alatt.

Hogy mit kezdtek ezekkel az alagutakkal, vagy mire használták őket, az más kérdés.

Ta0066 2020.12.18. 08:05:25

@leslie07:

A közutak alattiakért fizettek, a cikkben szerintem ennyi szerepel, hogy ki hogyan engedélyezte ezeket, az nem.

a századik juh 2020.12.18. 08:09:50

@Ta0066: Ez esetben akkor nem a "közutak alatti" alagutakról lehet szó! :)

Egyébként ha a "közutak alatti" alagutak után fizetni kellett, akkor némileg talán joggal lehet azt feltételezni, hogy a wezetők összeültek, és megállapították, hogy eggyes alagutak nem a közutak alatt, hanem VALÓJÁBAN a föld alatt wannak?

Ta0066 2020.12.18. 08:37:53

@a századik juh:

Én nem feltételezek semmit. Elolvastam a cikket, ami a másik blogra felkerült.
Ami abban benne van, azt megfontolom. A további feltételezések nem az én asztalom.

a századik juh 2020.12.18. 09:15:01

@Ta0066: "Én nem feltételezek semmit. Elolvastam a cikket, ami a másik blogra felkerült.
Ami abban benne van, azt megfontolom. A további feltételezések nem az én asztalom."

:D

Ha így gondolkoznál, még most is a szerwezet tagja lennél...

Ta0066 2020.12.18. 10:44:35

@a századik juh:

Sosem voltam a tagja :)

Maguk a tanítások elegendőek voltak ahhoz, ne akarjak a tagja lenni. Semmi egyébre nem volt szükség.

leslie07 2020.12.19. 02:10:59

@Ta0066: Ami abban benne van, azt megfontolom. A további feltételezések nem az én asztalom."

Értem. Ide azért látogattál át a másik blogból,hogy egy kicsit megszapulgasd ezt a blogot. Nem fog sikerülni. Add át nekik az üzenetemet.

a századik juh 2020.12.19. 02:55:21

@leslie07: "kicsit megszapulgasd "

Háááát... konkrátan a "tönkreteszem" fogalmat használta... hajrá! :)

Igazság Kereső 2020.12.19. 03:11:56

@a századik juh: @Ta0066:

"kicsit megszapulgasd "

Háááát... konkrátan a "tönkreteszem" fogalmat használta... hajrá! :)"

Mi a tökömért kellene bármit is tönkre tenni?

Olvastam én is, rá is kérdeztem.

"Dögöljön meg a szomszéd tehene is"???

Micsoda egy aljas gondolkodás!

Nem tetszik, nem kell ide járni!

Nem kötelező! :)

Csak mondom....

leslie07 2020.12.19. 03:28:37

@a századik juh: Arról nem is beszélve, ha nem voltak titkos helységek
és alagutak az alagsorban, akkor miért nem számoltak be róla korábban az OT kiadványok?

leslie07 2020.12.19. 03:36:45

@dan_delion: Köszönöm a beszámolót. Volt olyan esetleg jehova tanúi közül,akit sikerült felébresztened a csipkerózsika álmából? Esetleg ki is segítettél onnan valakit?

leslie07 2021.01.02. 17:54:44

Gondoltam ezt a levelet bemásolom, hátha nem találkozott vele mindenki:

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139541463&t=9003631&openwith=2
süti beállítások módosítása