Nem múlik el az nemzedék?
2019. november 23. írta: a századik juh

Nem múlik el az nemzedék?

kikozositett_1.jpg

Joker blogján érdekes vita folyik a preterizmusról.

Az extanúk által onnan kiközösítettek részére szeretnék lehetőséget biztosítani a hozzászólásra.

https://jehovatanui.blog.hu/2019/10/31/a_maig_is_harcolo_japan_alakulatok_es_jehova_tanui#c37873320

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr7315321012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leslie07 2019.11.24. 20:26:16

Megpróbálom kivesézni az írást részletekre bontva.

Nézzük az egyik kérdést!

" Lehet-e a jövőben várt visszatérés egy hasonló téves alapbeállítás, mint a Japán katonák “még tart a háború” téveszméje volt?"

Két fontos tényezőt kelle figyelembe venni.

'1. Különbség van a vlgidö és az utolsó napok között.

Az apostolok tudták, hogy a Messiás Fejedelem megöletésével kezdetét vette a végidő. Minek a végideje? A gonoszok végideje.

Egy dolgot azonban az ember Jézus testében lakozó Izrael Istene a Khrésztosz nem engedett kimondani Jézus szája által, mégpedig azt, hogy
mikor veszik kezdetüket az utolsó napok.

Mit nem vettek még figyelembe a pretoriznus kiagyalói?

Nos semmit azokból,amit az ember Jézusban lakozó Izrael Istene kimondatott Jézus szája által:
Máté 24:
6
Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreiről: meglássátok, hogy meg ne rémüljetek; mert mindezeknek meg kell lenniök. De még ez nem itt a vég.
7
Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen; és lésznek éhségek és döghalálok, és földindulások mindenfelé.
8
Mind ez pedig a sok nyomorúságnak kezdete.

Önmagában Jeruzsálem megtámadása a római hadsereg által, kimerítette
ugyan a háborúra vonatkozó utalást, de önmagában az a tény, hogy
i.sz. 66 és 70 között támadás érte Jeruzsálemet, ez még nem jelentette
a vég idejét.

A pretoristák miközben a Máté 24. fejezetére is utalnak tévelygésük
alátámasztásának megtámogatása végett ,számos fontos kijelentést
mellőznek.

Mellőzik például az Úrnak azon kijelentését, hogy az Isten országának
azon Evangéliumát, amelyet az Úr a Máté 24,25 fejezetének a beszámolójában felsorolt.

Ott van például a 24. fejezet 13. verse.
14
És az Isten országának ez az evangyélioma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek; és akkor jő el a vég.

Ez a kijelentés már onmagában is összedönti a pretoristák anomáliáját
a vég idejének korai,azaz i. sz. 70-ben történt lejáratával kapcsolatban.

Hogy miért? Nos azért, mert i.sz. 70-ben nem lett prédikálva ez az Evangélium az EGÉSZ VILÁGON bizonyságul MINDEN NÉPNEK. Így el sem jöhetett akkor a vég.

Ami még ennél is fontosabb, hogy a Jézus testében lakozó Izrael Istene
a pretoristákkal ellentétben igenis hagsúlyt helezett a korábbi prófétái
által tett kinyilatkoztatásokra. Ezt itt a Máté 24. fejezetében feljegyzett
kijelentése igazolja.

15
Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):

Ez pedig Jeruzsálemnek nem a rómaiak által történt lerombolásáról szól,
hanem egy Görögországból kivált királyságról, nem i.sz. 70-ben, hanem
a távoli jövőben,amikor a földön már elfogynak a gonoszok.

Dániel 8:19
És monda: Ímé, én megmondom néked, mi lesz a haragnak végén? Mert a végső időre szól.
20
Az a kétszarvú kos, melyet láttál, Médiának és Persiának királya.
21
A szőrös kecskebak Görögország királya, a nagy szarv pedig, amely szemei között vala, az az első király.
22
Hogy pedig az letöretteték, és négy álla helyébe: négy ország támad abból a nemzetből, de nem annak erejével.
23
És ezek országai után, mikor elfogynak a gonoszok, támad egy kemény orcájú, ravaszságokhoz értő király.
24
És annak nagy ereje lesz, noha nem a maga ereje által, és csudálatosképpen pusztít és jó szerencsével halad és cselekszik, és elpusztítja az erőseket és a szenteknek népét.
25
És a maga eszén jár, és szerencsés lesz az álnokság az ő kezében, és szívében felfuvalkodik és hirtelen elveszt sokakat; sőt a fejedelmek fejedelme ellen is feltámad, de kéz nélkül rontatik meg.

Hogyan is tudhatna, támadást intézni a Fejedelmek Fejedelme ellen ,
egy földi király, ha nem akkor,amikor a fejedelmek Fejedelme megveti lábát a Sion hegyén , akit követni fog a 144 ezer szent elpecsételt mindenhová, ahová csak megy.

Vajon i.sz. 70-re elfogytak a gonoszok a földről?

Vajon i.sz. 70-ben Izrael Istene alászállott és megvetette lábát a Sion
hegyén,amely lehetőséget adott volna a Dániel áltak leírt próféciák azon
kijelentésének, hogy az utálatosságok szárnyán pusztító fejedelem megtámadja Őt seregével?

Ez csak néhány a sok kijelentés közül,ami kizárja, hogy a pretoristáknak
bármiben is igazuk lenne.

A többire,ami nem kevés azaz elhanyagolható , Jézus által tett kijelentés
a végidővel és az utolsó napokkal kapcsolatban majd a folytatásban térek ki.

keresemazutam 2019.11.25. 20:29:57

@leslie07:

Pál szerint ez már megtörtént 70 elött!

Róma 10:18
Kérdem: talán nem hallották? Sőt nagyon is! „Az egész földre elhatott az ő hangjuk, és a földkerekség széléig az ő beszédük.”

Kolossé 1:6,
Mely eljutott hozzátok, miképen az egész világra is, és gyümölcsöt terem, úgy mint nálatok is a naptól fogva, melyen hallottátok és megismertétek az Isten kegyelmét igazán:

Ha ugyan megmaradtok a hitben alaposan és erősen, és el nem távoztok az evangyéliom reménységétől, a melyet hallottatok, a mely hirdettetett minden teremtménynek az ég alatt; a melynek lettem én, Pál, szolgájává.

A Dániel próféciáinak elemzésébe nem megyek bele, ezer féle magyarázata van!

a századik juh 2019.11.29. 08:08:56

@keresemazutam:

"Pál szerint ez már megtörtént 70 elött!"

Te Pál követője vagy-e?

a századik juh 2019.11.30. 03:20:14

@keresemazutam:

Igen,
szerintem inkább Pál tévedett,
mintsem Jézus Urunk. :)

keresemazutam 2019.11.30. 08:26:09

Ha Pál, Péter János, Jakab, Lukács mind tévedett egy olyan alapvető dologban mint Jézus 2. eljövetele, akkor az nagyon kihúzza a talajt az összes egyéb írásuk alól is! Sőt, akkor maga Jézus is tévedésben volt, vagy rosszul idézik az evangéliumok. Bár napot ,órát nem említett azért rendesen behatárolta az eseményeket!

Nekem azért szimpatikus a preterizmus, mert ez a forgatókönyv lehetővé teszi, hogy Jézus és Pálék egyaránt hitelesek maradjanak, ráadásul a nem keresztény történetírók beszámolóival is összeegyeztethető! Nekem belefér az hogy a 2. eljövetel sem az volt amire mi most számítanánk, akárcsak az első annak idején. Hogy mi lesz a föld további forgatókönyve az már egy másik téma...

a századik juh 2019.11.30. 15:55:55

@keresemazutam: "Nekem azért szimpatikus a preterizmus, mert ez a forgatókönyv lehetővé teszi, hogy Jézus és Pálék egyaránt hitelesek maradjanak, ráadásul a nem keresztény történetírók beszámolóival is összeegyeztethető! "

Igen, értem.

Én ugyanakkor nem érzem hiteltelennek a felsoroltakat, csak azért, mert mondjuk ihletést kaptak, amit így, vagy amúgy értelmeztek. Attól még a feladatukat ellátták, de a búza közé gyom is került. :)

Forgatókönyv: Van "Biblia rendezői változat"od? :)

Azt a jelenetet, ami önmagát ugyan megmagyarázza, de nem illik bele a koncepcióba, kidobják.

Lásd :Jézus ugyan eljött, de az eljövetelére vonatkozó egyéb próféciák "áldások" azok nem teljesedtek. Más könyvekkel sem vethető össze... :(

keresemazutam 2019.11.30. 16:21:06

@a századik juh:
Talán mást, máshogy kell érteni az "áldások" alatt!
Jézus mindig a menyek országáról beszélt, és az apostoloknak is az atyánál készített helyet említette. Pilátusnak azt mondta, az én királyságom nem e világból való... Másrészt még állhatnak előttünk áldások amik nem feltétlen a 2. eljövetel kereteibe tartoznak. Az emberi uralom is véget érhet...A koncepcióba sok minden sokféleképp beleillhet, nekem az a gyanús, hogy épp a koncepciót értjük félre a futurista elmélettel.
Nem tudom mi a pontos forgatókönyv, mindenesetre elkezdtem preterista szemlélettel újraolvasni az újszövetséget hátha így érthetőbb! :)

Igazság Kereső 2019.11.30. 16:33:45

@a századik juh: "Igen,
szerintem inkább Pál tévedett,
mintsem Jézus Urunk. :)"

Ezzel azt írod, hogy az ihletett iratok írói egy része tévedést közölt. Akkor, hogyan lehet ihletett,ha lehet tévedni?

Igazság Kereső 2019.11.30. 16:40:40

@a századik juh: "csak azért, mert mondjuk ihletést kaptak, amit így, vagy amúgy értelmeztek."

Mármint kik, az írók? Akkor, Isten miért nem ügyelt arra, hogy Neki megfelelő információt közöljenek? Hogy érthető és egyértelmű legyen a sokkal később elő generációk számára is. Ezt nem értem. Nem világos, és nem közérthető a Szent írás. Ezért is van sok ezer féle értelmezés.

a századik juh 2019.11.30. 16:52:27

@Igazság Kereső: Írtam, hogy gyom került a búza közé. A biblia meg írja, hogy milyen Pálosodás, és egyéb elhajlás volt akkoriban. Nem írtam, hogy Isten pontatlan volt, azt sem írtam, hogy tévedtek Pálék. :)

Ezt csak Te mondod! :)

Igazság Kereső 2019.11.30. 17:21:56

@a századik juh: "Igen,
szerintem inkább Pál tévedett,
mintsem Jézus Urunk. :)"

Fenntartod, hogy tévedhetett,ha már a tévedés kerül szóba, inkább Pál, mintsem Jézus. Nem azt írod, hogy tévedett,csak hogy tévedhetett. Ez csak játék a szavakkal. :)

Ha viszont, mi, jelen korunk generációja, nem értjük tisztán, miért nem tett róla Isten, hogy gond nélkül, férre érthetetlenül megértsük? Erre válaszolj.

Mert nem értjük az elég evidens.

De valóban úgy tűnik,mintha Jézus másról, máskori eljövetelről beszélt volna, mint mi most. És ezt az apostoli kijelentések is alátámasztani látszanak.

Igazság Kereső 2019.11.30. 17:30:50

@a századik juh: "Írtam, hogy gyom került a búza közé. A biblia meg írja, hogy milyen Pálosodás, és egyéb elhajlás volt akkoriban."

Mikor és hová került a gyom? Pál leveleibe, és más ihletettnek vett apostoli kijelentésekbe, amellyek be kerültek az Isten által állítólag elfogadott kánonba? Akkor Isten megengedte, hogy bele kerüljön a Biblia lapjai közé "gyom szerű" kijelentések? Mert nem a későbbiekről van szó, ha nem a Szent iratokról!

a századik juh 2019.12.01. 02:11:53

@Igazság Kereső: "Ha viszont, mi, jelen korunk generációja, nem értjük tisztán, miért nem tett róla Isten, hogy gond nélkül, férre érthetetlenül megértsük? Erre válaszolj. "

Mert az nem hit lenne, hanem tudás.

keresemazutam 2019.12.01. 09:56:35

@a századik juh:

"ihletést kaptak, amit így, vagy amúgy értelmeztek. Attól még a feladatukat ellátták, de a búza közé gyom is került. :)"

Akkor a Máté 13:39 szerint, a biblia egyes részeit az Ördög fiai írták?

a századik juh 2019.12.01. 11:10:51

@keresemazutam: Vagy mondjuk az emberi tökéletlenség folytán került bele, akár fordítás által, félreértés-félrehallás által. Akár elbizakodottságból, ezt konkrétan említi a Biblia. Nem kell mindjárt sátánozni. :)

keresemazutam 2019.12.01. 11:12:37

@a századik juh:
Milyen konkrét említésre gondolsz?

keresemazutam 2019.12.01. 11:14:37

@a századik juh: A "búza közé kevert gyomot" maga Jézus "Sátánozta" !

keresemazutam 2019.12.01. 11:24:45

@a századik juh:
Ha a Biblia isten kinyilatkoztatása, belefért-e az első századi keresztényekhez szóló téves várakozáskeltés "emberi tökéletlenség, akár fordítás, félreértés-félrehallás által. vagy elbizakodottságból"?

Lukács11:10-12
10Mert mindaz, aki kér, kap, aki keres, talál, és aki zörget, annak megnyittatik. 11Melyik apa az közületek, aki fiának kígyót ad, amikor az halat kér tőle, 12vagy amikor tojást kér, skorpiót ad neki?

a századik juh 2019.12.01. 11:26:41

@keresemazutam: "A "búza közé kevert gyomot" maga Jézus "Sátánozta" !" Helyesen! De nem a bibliairókat… :)

a századik juh 2019.12.01. 11:29:04

@keresemazutam: "Milyen konkrét említésre gondolsz? "

5Móz. 18,22
"Ha egy próféta az ÚR nevében mond egy igét, de az nem történik meg, nem teljesedik be: azt az igét nem az ÚR mondotta, hanem a próféta mondta elbizakodottságában; ne félj tőle! [Jer 28,9] "

keresemazutam 2019.12.01. 11:37:50

@a századik juh: Te magad azonosítottad a biblia esetleges tévedéseit a közé keveredett gyommal!

keresemazutam 2019.12.01. 11:41:43

@a századik juh:
Ha az 5Móz18.12 vonatkozikhat az ujszövetség íróira akkor a 20, vers is!

"20Ha pedig egy próféta elbizakodottan olyan igét hirdet az én nevemben, amelyet nem én parancsoltam meg neki, vagy ha más istenek nevében szól, az a próféta haljon meg!"

Így azért bajos istentől eredeztetni!

keresemazutam 2019.12.01. 11:44:57

@keresemazutam:
vonatkozikhat helyett vonatkozik/hat Bár ez is jó lenne: Wonatkozikhat :)

a századik juh 2019.12.01. 11:56:01

@keresemazutam: "Ha az 5Móz18.12 vonatkozikhat az ujszövetség íróira akkor a 20, vers is!

"20Ha pedig egy próféta elbizakodottan olyan igét hirdet az én nevemben, amelyet nem én parancsoltam meg neki, vagy ha más istenek nevében szól, az a próféta haljon meg!"

Így azért bajos istentől eredeztetni! "

Hát... meg is haltak... :(

a századik juh 2019.12.01. 11:56:57

@keresemazutam: ": Te magad azonosítottad a biblia esetleges tévedéseit a közé keveredett gyommal! " Te meg a bibliaírókkal...

keresemazutam 2019.12.01. 13:51:39

@a századik juh:
"Te meg a bibliaírókkal..."
Nos, a tévedéseket az írok követték el, vagy esetleg a szent szellem keveredett bele?

keresemazutam 2019.12.01. 14:02:22

@a századik juh:

Lehet elpoénkodni a dolgokat, (nincs is ellenemre! :) ) de választani kell, vagy elfogadjuk, hogy amit írtak, az istentől van, és akkor bizony az ő életükben viszatért Jézus, legfeljebb az egész mást jelentet,t mint amire gondoltunk!

Másik verzió, hogy Pálék (nem mellesleg Jézus is) tévedtek, és adhatunk erre mindenféle felmentést, ami viszont akkor megáll a JT cég esetében is!

A harmadik lehetőség az, hogy a biblia igencsak emberi iromány ezért kár is komolyabb jelentőséget tulajdonítani neki!

Igazság Kereső 2019.12.01. 17:17:35

@a századik juh: "Mert az nem hit lenne, hanem tudás."

Ez nem gondolod,hogy öngól, Juhé testvér?

Ennyi erővel az Őrtorony zrt is elfogadhatóvá válik. Csak hinni kell, nem tudni. 8 millióan hisznek is nekik(bizonyítékok hiányában is).

Azért nem tette nyilvánvalóvá, közérthetővé Isten a Biblia szavait, hogy higyjünk,ne tudjunk? Ne már...

Ezért van 40 ezer keresztény felekezet?

Isten nem mondja meg mit higyj, majd ha nem hiszed pont azt, amit elvár, vagy "igaz", akkor elpusztít?

Ez nem furcsa picit?

Lehet védeni a Bibliát,meg a hitünket,de pontosan mit is védünk? Melyiket is kell védeni, biztos, hogy jó hitet védünk?

Ha lehet, ha van lehetőség, én inkább tudni szeretek, nem hinni, pláne nem vakon. Akkor maradhatnék Jehova Tanúja.

Igazság Kereső 2019.12.01. 17:32:09

@a századik juh: Korábban ezt írtam:

Ezzel azt írod, hogy az ihletett iratok írói egy része tévedést közölt. Akkor, hogyan lehet ihletett,ha lehet tévedni?

Ideiglenes tévedhetetlenség van a VT esetében is. Őket, állításuk szerint a Szent Szellemet vezeti. Holott, tévedés több van ott,mint telitalálat. Ha ihletve lehet tev3dni, akkor az Őrtorony zrt-vel sem lehet semmi baj. Ez a logika ide vezet.

Vagy tévedtek az írók, vagy nem értettek semmit már az akkori apostolok sem, most, jelen korunkban mi sem értjük. Vagy teljesen másról van szó, mint amit hiszünk. Hogy megerősítsem az előttem szóló szavait.

a századik juh 2019.12.03. 03:06:30

@Igazság Kereső: Vagy Isten útjai magasabbak, mint az emberekéi...

a századik juh 2019.12.04. 02:47:47

@Igazság Kereső: Sokszor semmire sincs szükség, hogy előrébb jussunk, csak időre.

Lám, Mózes 40 évi pásztorkodás után jutott előre.

Türelem! :)

Igazság Kereső 2019.12.04. 16:41:17

@a századik juh: Miért emlékeztet ez engem valamire?
Hmm.. meg van.

"Várj Jehovára!"

Nem de Istennek kellett volna egy világos és egyértelmű "levelet" írnia az emberiségnek? Nem egy rejtjeles írással készült kódlevelet, mint valami hadititok! Bogózd ki,ha tudod! Ja, közben meg,ha nem fejted meg, "felrobbansz".

Ha az Ő útjai jóval magasabbak az emberekéinél, Neki kell a mi értelmi szintünkre lehajolnia, ha a részünkre kíván "levelet" írva közölni valamit, amin ráadásul az életünk múlik. Nincs igazam?

De nem ez történt.

Világosan érti az emberiség a Biblia szavait? NEM! Senki sem!

Inkább tűnik bizonyos aspektusai alapján időnként az emberi tudatfejlődést vissza tükröző, nagyon is emberi irománynak, mint sem egy korlátlan inteligenciával bíró Lény, az élet minden területére kiterjedő "használati utasítására".

Egyikünk sem képes tárgyilagos és tényleges, racionális magyarázatot adni a fentebb felmerült kérdésre.

Csak a saját világlátásunkat és hitvilágunkat tudjuk újra és újra mutogatni, mint valami igazolványt. De eddig egyik sem bizonyult sem hitelesnek sem helytállónak.

a századik juh 2019.12.05. 04:14:43

@Igazság Kereső: A szellem gyümölcsének része (türelem) és a Watchtower tanítása közé miért teszel egyenlőségjelet?

"Nem de Istennek kellett volna egy világos és egyértelmű "levelet" írnia az emberiségnek? "

Talán ha az emberek ELHINNÉK, a mi le van írva, és nem próbálnának BELELÁTNI dolgokat... persze Isten nem postás, és Isten a pontos ismeretet a vég idejére mondta...

Ami akkor eljött 70-ben???

Bőséges volt 70-ben a pontos ismeret?

Most az?

Pont, miként meg van írva. :)

keresemazutam 2019.12.05. 05:57:34

@a századik juh:

Pont ha nem jött el 70-ben akkor olyan gyatra volt az akkori ismeret, beleértve Jézusét is, hogy kukázhatjuk a bibliát, mert nincs alapja a hitelességének! Talán ha az emberek ELHINNÉK, a mi le van írva, és nem próbálnának BELELÁTNI dolgokat...

a századik juh 2019.12.05. 07:15:14

@keresemazutam: Te "kukázod a Bibliát", mert "elhitted", ami benne van?

Igazság Kereső 2019.12.05. 23:04:06

@a századik juh: "Talán ha az emberek ELHINNÉK, a mi le van írva, és nem próbálnának BELELÁTNI dolgokat..."

Pontosan abból is melyik magyarázat verziót?

Le van írva, hogy nagyon közel volt Jézus és az apostolok élet idejében? Le ám! Akkor most azt higyjük el, ami írva vagyon, vagy a te magyarázatodat, vagy esetleg a Szervezet magyarázatát? Lehet válogatni...

Lehet itt a blogon keresztes háborút indítani, csak senki nem fog nyerni. :D

Na de most komolyan; mit is kell hinnünk?

a századik juh 2019.12.06. 04:08:08

@Igazság Kereső: "Na de most komolyan; mit is kell hinnünk? "

Nos, semmiben nem "KELL" hinnünk... :)

Igazság Kereső 2019.12.06. 16:45:33

@a századik juh: Nem bizony.

Csak ezzel nem válaszoltál a kérdésre. :)

Igazság Kereső 2019.12.07. 17:05:32

@keresemazutam: @a századik juh:

Viszont, van egy biblia vers, amely látszólag az i.sz.70-es eljövetel ellen szól.
Az pedig a Jel. 22.20
"Ezt mondja, a ki ezekről bizonyságot tesz: Bizony hamar eljövök. Ámen, bizony jövel Uram Jézus!"

Valószínűleg a Jelenéseket 90 körül írhatták, de persze ez sem biztos. Ebben az esetben, 70, azaz Jéruzsálem ostroma, már 20 éve elmúlt. Akkor viszont milyen fajta eljövetelről ír a Jelenések írója? S mi az a "hamar"?

Persze, fel merül az a kérdés, hogy valójában ki, és főleg pontosan mikor írta a Jelenéseket? Lehet, hogy valójában i.sz.70-et megelőzően? Ha így volna, akkor minden össze illik.

Viszont, ha nem, azaz 90 körül, akkor természetesen bukik a lehetséges 70-es valamilyen formaban megtörtént eljövetel elmélete!

Akkor is felmerül a "hamar", vagyis az igencsak közeli eljövetel lehetősége majd 2000 évvel modern korunk előtt; vagyis a túlzott várakozás keltés.

A Biblia is fokozott várakozást kelt minden korszak, mindazon nemzedékeiben, ahogy azt az Őrtorony zrt is teszi.

Miközben meg, Jézus a Lukács 21.7-8.-ban ezt mondta:
"Megkérdék pedig őt, mondván: Mester, mikor lesznek azért ezek? és mi lesz a jel, mikor mind ezek meglesznek?

Ő pedig monda: Meglássátok, hogy el ne hitessenek benneteket: * mert sokan jőnek el az én nevemben, kik ezt mondják: Én vagyok; és: Az idő elközelgett; ne menjetek azért utánok."

Ne kövessétek azokat, akik a közeli véget hirdetik, ne azonosuljatok velük, ne higyjetek nekik s ne tartsatok az ilyen csoportokkal és hamis prófétákkal. Remek!

Csak hogy, itt ellentmondást látok, mert ne kövessétek az ilyeneket, holott maga Jézus és az apostolok keltettek hamis várakozást, azzal, hogy "hamarosanról" prédikáltak közel 2000 évvel mi előttünk!

Az emberek a "hamarosant" úgy értik, hogy nem sokára, azaz max. 5-10 éven belül. A 2 évezred az semmiképpen sem jelenti a hamarosant.

Így, minden nemzedék a 2 ezer év alatt, jogosan azt hihette, hogy már max. az ő élet idejében elérkezik.

Mi is jön el hamarosan, és mit jelentett akkoriban és mit jelent számunkra ma?

keresemazutam 2019.12.07. 21:40:33

@Igazság Kereső:

A jelenések könyve sok utalást tartalmaz a közeli végre!

Boldog, aki felolvassa, és boldogok, akik hallgatják ezeket
a prófétai igéket, és megtartják azt, ami meg van írva bennük: mert az idő közel van. Jel. 1.3
Eljövök hamar: tartsd meg, amid van, hogy senki el ne vegye koronádat. Jel. 3.11
És ezt mondta nekem: „Ezek az igék megbízhatók és igazak, mert az Úr, a próféták lelkének Istene küldte el angyalát, hogy közölje szolgáival mindezt, aminek hamarosan meg kell történnie. Jel. 22.6
És íme, eljövök hamar: boldog, aki megtartja e könyv
prófétai igéit.” Jel. 22.7
És így szólt hozzám: „Ne pecsételd le e könyv prófétai
igéit, mert az idő közel van. Jel. 22.10
Íme, eljövök hamar, velem van az én jutalmam, és megfizetek mindenkinek a cselekedete szerint. Jel. 22.12
Így szól az, aki ezekről bizonyságot tesz: „Bizony, hamar
eljövök”. Ámen. Jöjj, Uram Jézus! Jel. 22.20

A könyv korai keletkezési dátuma mellett jól beleillik a preterista szemléletbe. A korai keletkezés érveit én meggyőzőbnek találom. a Bábel emlékei könyv a 227. oldaltól foglalkozik ezzel. A jelenések magyarázata is a leghihetőbb azok közt amit eddig halottam.

mek.oszk.hu/03200/03219/03219.pdf

Persze az én világomba simán belefér az is, hogy a Jelenések könyve több másikkal együtt "kakukktojás"! Ehhez az is simán elég ,hogy én pl az Etióp kánont tartom hitelesnek, amire legyünk őszinték, a kanonizálás körülményeit tekintve pont annyi okom lehet, mint bármelyik más összeállításhoz!
Már az is megfordult a fejembe, hogy saját kánonom lesz amibe max az evangéliumok és a cselekedetek férnek bele. Gyakorlatilag semmi nem hiányozna így egy márkafüggetlen keresztény élethez

keresemazutam 2019.12.07. 21:57:41

@Igazság Kereső:
"A Biblia is fokozott várakozást kelt minden korszak, mindazon nemzedékeiben"

Ha tényleg 70-es eljövetel volt akkor ez jogos volt!

"Csak hogy, itt ellentmondást látok, mert ne kövessétek az ilyeneket, holott maga Jézus és az apostolok keltettek hamis várakozást, azzal, hogy "hamarosanról" prédikáltak közel 2000 évvel mi előttünk!"

Josefus zsidó háború könyve szerint volt bőven önjelőlt messiás 70 előtt. Jeruzsálemet körülvevő Rómaiak visszavonulását sokan isteni jelként értelmezték, arra, hogy a zsidók megszabadulnak a római fenhatóságtól és szó szerint messiási szabadításra számítottak. A keresztényeknek ahelyet, hogy utánuk mentek ekkor kelett a hegyekbe menekülni.

"...és mit jelent számunkra ma?"

Ez egy jó kérdés, szeretném én is tudni!

Igazság Kereső 2019.12.07. 23:27:45

@keresemazutam: "A Biblia is fokozott várakozást kelt minden korszak, mindazon nemzedékeiben"

Ha tényleg 70-es eljövetel volt akkor ez jogos volt!"

De én azt irtam, hogy minden korszak. Vagyis, 2 évezreden keresztül, minden kornak a maga nemzedéke, a maga élet idején belülre várta Krisztus eljövetelét, hasztalan. Ez már kevésbé tűnik jogosnak, és kifejezetten zavaró.

Lehet, hogy mindenki férre ért mindent? De akkor hol az Isteni közbe avatkozás, miért hagyja ezt a fejetlenséget? Mit vár el? Talán az egész kereszténység tévúton jár?!

Így Isten is okolhatóvá válik abban,hogy nem megfelelően imádják és butaságokat feltételeznek Róla! A "kis ujját" sem mozdítja meg annak érdékében, hogy az igazságot tudják Róla. Ezzel együtt pedig halállal fenyegeti azokat,akik nem a megfelelő módon imádják és szolgálják Őt.
Ez kész katasztrófa!

Vissza térve; érdemes megfigyelni a Jel. 22.10-et:
"Ne pecsételd le e könyv prófétai
igéit, mert az idő közel van."

Például Dániel esetében az angyal kifejezettem kérte, hogy pecsételje le! Miért? Mert Dániel életében még nem fog megtörténni, még nagyon messze van. "Felkelsz majd a napoknak végén."

Mit jelent ez?
Mik a napok vége?

Jelenések esetében mi volt olyan közel,ami miatt nem volt szükséges lepecsételni? Ez az aspektusa is valaminek az igen csak közelségét sejteti.

Szóval, nem tudom. Sok a kérdés, kevés az elfogadható válasz!

keresemazutam 2019.12.08. 00:06:27

@Igazság Kereső:

Én abból indulok ki, hogy az utolsó napok, és a 2. eljövetel megtörtént 70-ben.

Az elmúlt 2000 éves hiábavaló várakozás annak a nem tudomásul vétele, hogy a visszatérés nem azt jelentette amit szívesen láttak volna.( mármint a lelkes utókor ) Nekem egyértelműnek tűnik amit a bibliaírók és Jézus az események behatárolásáról mondanak.( másnak az az egyértelmű, hogy mivel akkor nem történtek meg azok a dolgok amit a 2. eljövetelel együtt szeretnének látni így a közel, hamarosan stb 2000 évet jelent, esetleg írói tévedést ) Ahhoz, hogy ez elfogadható legyen át kellett írnom azokat az egyébként csak a fejemben létező (nem konkrét bibliai ) várakozásokat, akárcsak az első eljövetellel kapcsolatban az apostoloknak.

Azt én is úgy látom Istent a legkevésbé sem érdekli az hogy egyértelműek legyenek a dolgok, többek közt ezért vagyok deista. Azt azonban nem mondom ,hogy ezért ő hibás volna, ami biztos, hogy nem ismerem az okait. Én inkább azt látom, hogy az emberek fenyegetik Istennel egymást, ha nem pont úgy tévelyegnek ahogy ők:

"Felkelsz majd a napoknak végén."

"Felkelsz":
Egy ideje gondolok arra, hogy a halál egy korlátozott élete a léleknek valahol, és a feltámadás ebből való kiszabadulás. Énok könyve elég cifrákat ír ezekről de nincs támpont se megerősítéshez, sem elvetéséhez.

"Mik a napok vége?"
Szerintem ez a Mozesi szövetség vége 70-ben. Itt érdemes megemlíteni a Csia fordítás által használt kifejezést, "e kor célba érkezése" vagy mindegyikünk kedvenc fordítása szerint: "a dolgok rendszerének befejezése" Ezek szerintem az utolsó napokkal együtt mind 70-re utalnak

Igazság Kereső 2019.12.08. 17:29:02

@keresemazutam: "Azt azonban nem mondom ,hogy ezért ő hibás volna, ami biztos, hogy nem ismerem az okait."

Ha egy szülő nem mondja el a gyermekének, mit vár el, majd ha a gyermek a nem közölt elvártakkal ellentétesen cselekszik, válójában ki a felelős ezért? Jogosan büntetheti? Nem.

Isten jogosan küldené pokolba(ha létezne) ,vagy ítélné örök halálra mindazokat,akik nem tartoznak egy adott valláshoz, egyházhoz, és
nem annak adott imádati formája szerint imádja Istent?

Nem,mert nem bizonyítja, hogy ott jelen van. Válójában, olyan,mint aki bujkál, mint aki nem is létezne. Nem adja bizonyítékát, hogy pontosan ki ő, mi ő, mit vár el a helyes imadati forma tekintetében.
Valójában csak találgatások vannak, és nincsenek tényleges bizonyítékok.

Ha az emberiség mégis hamis isteneket imád, nem ismerik az "igazságot" Istenről és így a nem közölt elvárások elmulasztása miatt Isten mégis elítéli a teremtményeit, az semmiképp sem igazságosság!

Ha a kereszténység Isten igazsága, és "egy út, egy hit,egy keresztség" van, akkor Isten miért nem közli, ha elvárásai vannak, ami élet-halál kérdése ráadásul, hogy pontosan melyik is az az egy út, hogy pontosan mi a teljes valóság, igazság?

A preterizmus számomra is vonzó, mert közelebbinek érzem a valósághoz, mint a többi értelmezést. Mégis, teljesen nem lehetünk biztosak semmiben. Semmire sincs konkrét objektív bizonyíték. Mindent s mindennek az ellenkezőjét "bizonyítani" lehet.

Vakon botorkálunk....

keresemazutam 2019.12.08. 18:00:18

@Igazság Kereső:

Szerintem sem lehet megmondani a tutit! Még azt sem, hogy Isten megítél-e bármiért! Szerintem Isten jó fej lehet aki nem kicsinyeskedik, és nem szenved féltékenységi komplexusokban. Ezt persze bizonyítani nem tudom de az ellenkező feltételezések sem hatnak meg. Az is lehet, hogy csak azért szimpatizálok a kereszténységgel mert egy ilyen közegbe pottyantott a gólya. Biztos Budhával is meg tudnám nézni az esti meccset, egy jó kis filozofálás mellett.

Az Isteni elvárásokról és a bűnelkövetés felelősségéről beszél igencsak érdekes logikával Popper Péter! Érdemes megnézni!

www.youtube.com/watch?v=B4ww7MqUoiI

keresemazutam 2019.12.08. 18:05:38

@Igazság Kereső:

Kifejezetten érdekes amit Popper a Káin esetéről mond! Ha belegondolunk tényleg nem az a tipikus büntetgető istenkép jön le a történetből!

Igazság Kereső 2019.12.09. 17:30:05

@keresemazutam: Jó az a könyv, aminek a linkjét ide másoltad. Köszi. Pont azokat a kérdéséket feszegeti, amelyek bennem is egy ideje megfogalmazódtak. Bár, mindennel nem értek egyet, az biztos, hogy elgondolkodtató.
süti beállítások módosítása