Ó, bocs! Ez csak egy "kísérlet"!!! Nem mondtuk volna??? Dehogynem!!!
2020. november 16. írta: a századik juh

Ó, bocs! Ez csak egy "kísérlet"!!! Nem mondtuk volna??? Dehogynem!!!

"MIÉRT „YAHWEH”?

 yahweh_1.gif

A „Yahweh” (néhol „Jahveh”) írásmód

egyszerűen kísérlet arra,

hogy Isten nevének kifejezésekor jobban megközelítsék az eredeti héber írásmódot.

jwatchtower.gif

Az ókori héber írásban csupán mássalhangzókat használtak, magánhangzókat nem. A régi héber kéziratokban Isten neve így látható: יהוה (YHWH vagy JHVH) s a bibliamagyarázók gyakran úgy utalnak rá, mint „Tetragrammaton”-ra, ami azt jelenti:

„négy betű”.

 

 

 

Az évszázadok során az isteni név pontos héber kiejtése

elveszett.

hiba_1.gif 

Bizonytalan tehát,

hogy milyen magánhangzókat kell használni a név kiejtésénél vagy leírásánál.

A két héber szó 

 

A·do·nayʹ (Úr

 

és El·o·himʹ (Isten)

 

magánhangzó jeleinek

a Tetragrammatonnal való kombinációjából

 

származik

Ye·ho·wahʹ kiejtés.

 

 vak_vezet_1.jpg

 

Idővel latinos formát kapott s így lett belőle „Jehovah”.

 

Mindazonáltal számos héber tudós azt mondja, hogy „Yahweh” a pontosabb szóalak. Rudolph Kittel, a Biblia Hebraica kiadója viszont minden kiadásban „Yahweh” alakban betűzi a héber tetragrammot."

"Lábjegyzet

A Webster’s New International Dictionary (1955) ezt mondja „Jehovával” kapcsolatban: „A Legfőbb Lény; Isten; a Mindenható . . .

A Tetragrammatonnak adott keresztény forma.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr1216286900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leslie07 2020.11.16. 21:36:56

@HanSolo2020: Namostakkor nem egy héber barlanglakó szekta hamisította bele a bibliába ezt a négy betűt?"

Ezt már soha se tudjuk meg., ugyanis jehova ördögpapjai kibérelték
a YHWH-t tartalmazó töredékeket egy időre,mielőtt az UVFerdítéshez
előszót írtak volna, hogy belerakhassák a lefotózott töredékírásokat.

Csak azt nem értem, miért nem fotózták le Egyiptomban?

Így aztán mire eljutott a töredék az írás szakértőhöz , már nem lehetett
megállapítani, hogy a kumráni szekta tagjai, vagy jehova papjai kapargatták meg.

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122036513&t=9190298

Igazság Kereső 2020.11.17. 00:35:49

Ez egy érdekes wiki-cikk a YHVH,Jahve - Yahweh, azaz a feltételezett eredete az Izraeliták feltételezett isten-nevének eredetéről.

Link:

hu.qaz.wiki/wiki/Yahweh

--------

leslie07 2020.11.17. 08:55:49

@Igazság Kereső: Nos megnéztem a linket.

Azt írja benne, hogy a második templom idejében tabu volt a jahve nevének nyilvános kimondása."

Nos nem tabu volt, hanem tilos volt, hisz izrael papjai,akik a templomban szolgáltak nagyon is tisztában voltak azzal, hogy YHWH nem izarel Istenének a neve, hanem Omri, Jézabel és Akháb által és Moáb földjén
Mésa király által abban a korban imádott napisten neve.

Az Izrael Istenének nevét a második templomban ,ahányszor felolvasták azt, mindig kiejtették.

Ennek bizonyítéka, hogy amikor a Jézus testéből beszélő Isten akaratából
jézus felolvasta Ésaiás prófáta könyvének egy részét megnevezte Izrael Istenét annak örök nevén ,ami az ÚR.

Mivel Izrael papjai a második templom idején sem használták a napistenimádó
kumráni varázsló szekta YHWH-s szövegeit, számításba se jöhetett, hogy
annak YHWH nevét eljtegessék, vagy ne ejtegessék ki.

Mellesleg megsúgom, hogy maguk a kumráni szekta tagjai sem tudták kiejteni, hisz korukat és írásaikat több ezer évvel megelőző írásból származott a tetragramma, pontosan abban a formájában és azon betüírással, ahogyan azt az egyiptomi bálványtemplomok oszlopaira írók
ráírták, ill. Mésa kiráy hét évszázaddal később a Moábita kőként ismertté vált kőre felíratta.

leslie07 2020.11.20. 06:09:19

@a századik juh: Kedves a századik juh. És azt tudod, hogy mit jelent
az "Egeliau"kifejezés. Annyit elárulok, hogy a zsidók által készített feliratból származik a kifejezés Szamária területéről.

a századik juh 2020.11.20. 10:13:39

@leslie07: Kedves leslie 07, erre csak azt tudom felelni, hogy :

SZAMARABORJUH! :)

"A samáriai cserepek azonban azt mutatják, hogy ugyanannyi szülő adott gyermekének Jehovára utaló nevet, mint ahányan Baálhoz kapcsolódót.

A samáriai cserepeken szereplő nevek egyike, az "Egeliau" különösen érdekes jelentése miatt: "Jehova borjú". I. Jeroboám állított fel egy-egy aranyborjút Béthelben és Dánban, ahol aztán Jehovát úgy imádták, mint azt az Izráel körül élő pogány népek tették bálványaikkal. Ez aztán "Jeroboám bűne"-ként lett ismert (I.Kir. 12:18-30; 15:34 stb.), és ez a tett vált az északi országrész elveszésének egyik fő okává. Bár az aranyborjúk már rég eltűntek, egy Akháb korában élt szegénysorú polgár neve arról tanúskodik, hogy az emberek Jehovát abban az időben borjúnak képzelték a bétheli és Dáni szobrok hatására."

Ajánlom a teljes cikket olvasásra:

www.biblia.hu/regesz/judaizr.htm

leslie07 2020.11.20. 17:33:25

@a századik juh: Hát igen. Nehéz ellentmondani annak,amit a cserepek és a kövek mondanak el.

Nagy csapás lenne a jehovistáknak, ha megtalálnák a köveket,amelyre Józsué
átmásolat a Törvényt. Vajon szórnának-e hamut a fejükre, ha a Törvény első
másolatán nem találnák a borjujehova "Egeliau" istennevet? Józsué 8:32

leslie07 2020.11.21. 09:26:41

@a századik juh: Azt tudtad, hogy a Moábiták Baálkultuszának része volt a kaki sex is?

zsido.com/fejezetek/istenek-orgiak-es-az-emesztesi-vegtermek-balak/

a századik juh 2020.11.22. 05:28:15

@leslie07: Eddig azt sem tudtam, hogy létezhet ilyen mondat egyáltalán!

leslie07 2020.11.22. 09:06:09

Eddig azt sem tudtam, hogy létezhet ilyen mondat egyáltalán!"

Én is meglepődtem,amikor rátaláltam Baál YHWH ezen imádati módjára,
ráadásul zsidó forrásanyagban.

a századik juh 2020.11.22. 20:05:20

@Igazság Kereső: Íme egy újabb bizonyíték, hogy már akkoriban is volt a szaglás és ízlelés elvesztésével járó tünetű valami... :(

leslie07 2020.11.23. 09:24:16

@a századik juh: @Igazság Kereső: Íme egy újabb bizonyíték, hogy már akkoriban is volt a szaglás és ízlelés elvesztésével járó tünetű valami... :(

Vagy más szagokra volt igénye Baáljehovának, mint az igaz Istennek.

leslie07 2020.11.23. 11:03:32

@Igazság Kereső: Ez egy semmi által meg nem alapozott állítás, mármint,amit a linken találtam.

YHWH pogány isten volt, még mielőtt Izrael megszületett volna.

Igazság Kereső 2020.11.23. 17:23:40

@leslie07:

A cikket nem én írtam, ezért nem is kezeskedem érte.

A leírtak csak feltételezések.

De ha bele gondolunk, teljesen biztosra úgy sem tudjuk a tetragrammaton eredetét!

Lehet nem is izraelita, lehet, egyiptomi, de lehet kánaánita....stb.

Ki tudhatná teljes bizonyossággal...

a századik juh 2020.11.23. 20:10:39

@Igazság Kereső: "Lehet nem is izraelita"

Legalábbis elég furcsa a héberjük! :)

Igazság Kereső 2020.11.24. 00:27:57

@a századik juh:

Arám volt akkoriban nem?

Ezért is fura, mit hébereznek a Szervezet okoskodói!

Az eredeti héberben így meg amúgy....

Mi van??? :)

leslie07 2020.11.24. 09:49:43

@Igazság Kereső: A tetragramaton jelen volt minden ősi kultúrában, mint a napisten szimbóluma. Ezek archeológia által bizonyított tények. Egyiptomi, assziriai uralkodók neveiben, egyiptomi bálványtemplomokban, mindenütt,ahol a kor illetve annak a kornak az uralkodó rétege a napimádatot részesítette előnybe,más bálványistenekkel szemben.
Ott van a gilgames eposzban is.

Kétkedő84 2020.11.25. 15:03:14

Már 10éve vagyok megkeresztelkedve de egy kérdés még most sem hagy nyugodni.
Héber iratokban szereplő isten ugyan az mint akiről Jézus beszél?
Héber iratok szerint nemzeteket,városokat írtott ki gyerekekkel,asszonyokkal eggyütt.Egyiptomi elsőszülöttek.Öld meg a fiad,ja nem csak vicceltem.Szive szerint való férfi aki megölte a "tízezreit".Az áldozat tétel is elég dúrva.Ide kenj vért meg amoda.Tiszta mészárszék,pogányok is csináltak hasonlót."Ne ölj"közben végig mészárolták az egész közelkeletet.Egy isten csak úgy tudja megvalósítani a célját ha gyerekeket mészárol?Saját népét sem kímélte.József serlegből jósolt-magyarázat ja csak a látszat miatt a testvérei előtt hogy ő oda tertozik.Hazudoztak,több asszony,gyilkolászás.
Akiről meg Jézus beszél maga a szeretet,makulátlan stb.
Ismerem a hivatalos állásfoglalásokat de nekem nem jön át.Imádkozz,hogy szerető atyánk közben meg több gyereket öletett meg mint a bajszos Adolf.
Túl nagy a kontraszt,számomra áthidalhatatlan.Vagy rosszúl látok valamit.

keresemazutam 2020.11.25. 16:11:29

@Kétkedő84:

Ez nem kevésszer elgondolkodtat engem is!

keresemazutam 2020.11.25. 17:15:01

@Kétkedő84:

Könnyen lehet, hogy tévedek, de én alapvetően erre gyanakszom:

Jézus történelmileg hiteles, valóban létező személy, akivel rendkívüli dolgok történtek, és bár tanús előélettel ezt nehéz volt elfogadni de már nyugodtan tekintem akár istennek is! Nekem nagyon hasznos olvasmány volt a "Jézus dosszié" könyv, ami számos közvetett bizonyítékot mutat az evangéliumi beszámolók hitelességével kapcsolatban. Jézus egyénisége kevés kivétellel tényleg eltérőnek látszik az ó szövetség istenétől, bár azért
ezt nála se tudom hova tenni:
Márk 4:11
Jézus így szólt hozzájuk: Nektek megadatott az Isten országának titka, de a kívül valóknak minden példázatokban adatik, 12 hogy látván lássanak, de ne ismerjenek, és hallván halljanak, de ne értsenek, hogy meg ne térjenek, és bűneik meg ne bocsáttassanak.

Az egész bibliát tekintve jelenleg úgy látom, hogy egyáltalán nem ihletett! Ennek ellenére az evangéliumok többé-kevésbé hitelesek, de magukon hordozhatják az egyébként becsületes íróinak félreértéseit, hamis emlékeiket, és saját szemüvegükön keresztül nézve jegyezték le a történeteket! Mégis átjön egy jelentős üzenet ami nekem a Máté 7 :12-ben csúcsosodik ki!

Az, hogy az újszövetségben Jézus és más írók hivatkoznak ószövetségi könyvekre ez nálam nem teszi isteni kinyilatkoztatássá az ószövetség könyveit. Én is idéztem már Darwintól, vagy az őrtorony társulattól olyanoknak érvelve akiknek ez számított tekintélynek, de ettől nem tartom őket prófétáknak! könnyen el tudom képzelni, hogy az ó szövetség vegyesen tartalmaz hiteles beszámolókat keverve zsidó mitológiával.
Nem lepődnék meg, ha az ószövetségi isten tömegmészárlásra való utasításai, csak a zsidó honfoglalás erkölcsi problémáinak utólag kitalált feloldozása lenne.

Tekintve a biblia kanonizálásának történetét, felmerül egy két bizonytalanság.

Az hogy kétezer éve gyakorlatilag a Jézus által jelzett közeli visszatérésre hiába várakozik a kereszténység, az nálam az újszövetség hitelességét is megingatta, de a preterizmust elfogadható magyarázatnak tartom!

Emelet a deizmust is realitásnak érzem, még ha időnként "kamu gyapjúszárítós" istentapasztalási reakcióit vizsgálgatok. :)

Igazság Kereső 2020.11.25. 17:51:25

@keresemazutam:

Remekül összefoglaltad!

Kutatásaim és következtetéseim engem is, és másokat is hasonló megállapításokra vezettek.

keresemazutam 2020.11.25. 17:54:28

@Igazság Kereső:

Köszi, az összefoglalás legbiztosabb elemének ezt tartom!

"Könnyen lehet, hogy tévedek"

a századik juh 2020.11.25. 17:57:12

@keresemazutam: "kamu gyapjúszárítós"

Tehát kamuztál? :)

leslie07 2020.11.25. 18:00:30

@Kétkedő84: Mondok én neked valamit, vagy inkább kérdezek.

Ha családotat tuszul ejtené egy terrorista és csak úgy tudnád megmenteni az életüket, ha megölnéd a terroristát, akkor te mit tennél?
hagynád, hogy legyílkolja őket, miközben hagoztatod, hogy te mennyire
igazságos vagy , mert a családodat feláldoztad, hogy a terrorista irányában kimutasd a magasszíntű szeretetedet?

Azzal példálóztál, hogy összekenték vérrel az ajtófélfát, és az utolsó csapásnál meghaltak az elsőszülöttek. Meg lehetett volna előzni az elsőszülöttek halálát. Volt előtte kilenc figyelmeztető csapás.

Azt a részét is elolvastad a Szentírásnak, hogy az egyiptomiak minden megszületett fiúgyermeket megöltek? Nem egy nap alatt, ahogyan az egyiptomiak esetében egy napig tartott sz utolsó csapás, hanem évtizedeken, keresztül. Te hogy állítottad volna le ezt az őrületet nagyokos,

A te szeretetfilozófiád szerint hagyjuk a gonoszt tömegeket gyilkolni,
de nézzük el neki, had dögöljenek az igazak. A Földön a halál nem szüntethető meg mindaddig,amíg csak egy gonosz is életben marad.

Más szemszögből a lekét Isten a megáltalkodott gonosznak is életben hagyja. csak a gyilkoló eszközt a hústestet engedi megölni.

keresemazutam 2020.11.25. 18:02:39

@a századik juh:

:)

A tisztesség kedvéért a "gyapjú" kint volt, még meg is néztem hátha én is meglepődök! A nem teljesített imakérésekre kapott válaszokat már jól ismerem, ezért kíváncsi voltam az ellenkezőjére is ! Bocsi! :)

leslie07 2020.11.25. 18:14:12

@keresemazutam:
Az egész bibliát tekintve jelenleg úgy látom, hogy egyáltalán nem ihletett!"

Ezt azért gondolod, mert hitetlenül állsz a Szentíráshoz. Ezért meg sem láttaja veled az Isten az abban rejlő igazságokat. A Jézus dosszié mennyivel hitelesebb, mint bármelyik kijelentés az Isten Szavának? Mitől hitelesebb?

Ezekre a kérdésekre választ kéne kapnunk, hogy megértsük, miért állítod, hogy a Szentírás nem hiteles.

Meg sem kísérled megismerni az Isten Szavát hamisítatlanul?Közben kimondod felette az ítéletet. Tegyünk egy kísérletet. Te eljátszod a Szentírás vádlója szerepét, én pedig felvállalom a Védelem szerepét.

Te feltárod a Szentírás hitelessége elleni vádakat, amit meg is indokolsz.
Nem csupán a saját véleményed alapján jelented ki, mert nem hiteles és kész, hanem bizonyítékokat sorakoztatsz fel. Az tudod, hogy a Szentírással kapcsolatban fenn áll az ártatlanság védelme. A hiteltelenséget neked, mint vádlónak kell bizonyítanod.

Kétkedő84 2020.11.25. 18:15:55

@leslie07: Ez a hivatalos verzió amit írtál.Ezt értem is.Ez így logikus.
De egy mindenható istennek az az utolsó aduász a kézében hogy levág mindenkit?Akkor mitől külömb az embernél?Gyerekem nem fogad szót kilenceggyére tizedikre mögölöm.Nem hiszem hogy Jézus vagy akiről ő beszélt ilyen lenne.De ez az én véleményem.

keresemazutam 2020.11.25. 18:17:14

@leslie07:

Olvastad a Jézus dosszié könyvet?

Kétkedő84 2020.11.25. 18:21:24

Keresztény görög iratok ihletettségéről nincs kétségem.De a héber iratok bizonyos részei felől igen.

keresemazutam 2020.11.25. 18:21:40

@a századik juh:

Na erről beszélek:

" hitetlenül állsz a Szentíráshoz. Ezért meg sem láttaja veled az Isten az abban rejlő igazságokat."

:)

leslie07 2020.11.25. 18:23:17

@Kétkedő84: yerekem nem fogad szót kilenceggyére tizedikre mögölöm.Nem hiszem hogy Jézus vagy akiről ő beszélt ilyen lenne.De ez az én véleményem."

Az Isten nem maga miatt engedi, hogy a gonosz gyerek meghaljon,hanem a többi igaz gyereket védelmezi a gyilkos gonosz gyerekkel szemben.

Mellesleg hol olvastál olyat, hogy az igaz Isten személyesen gyilkolta volna az embereket?A gonosz oldalán elfugult vagy , ha szemére veted az Istennek , hogy megengedi az igazaknak, hogy megvédjék életüket.

leslie07 2020.11.25. 18:26:14

@Kétkedő84: Keresztény görög iratok ihletettségéről nincs kétségem.De a héber iratok bizonyos részei felől igen."

A héber iratok soha se voltak a Szentírás része. vagy esetleg tudsz róla, hogy
valaki lefordította héber nyelvre az Szentírást? Nem találkoztam vele.
Igaz, hogy tervezik a zsidók végre lefordítani a maguk beszélt héber nyelvre lefordítani a Szentírást, de nem hozták nyilvánosságra, hogy már elkészült volna.

leslie07 2020.11.25. 18:28:21

@keresemazutam: "Na erről beszélek:"

Ez az, hogy épp erről nem vagy hajlandó beszélni, csak egyoldalú állításodat
hozod elő.

a századik juh 2020.11.25. 18:29:46

@keresemazutam: "A nem teljesített imakérésekre kapott válaszokat már jól ismerem, ezért kíváncsi voltam az ellenkezőjére is ! Bocsi! :)"

Ugyanmár! :)

És mit tapasztaltál? Bewettük? :)

keresemazutam 2020.11.25. 18:29:47

@leslie07:

Olvastad a Jézus dosszié könyvet?

Kétkedő84 2020.11.25. 18:32:38

@leslie07: Személyesen ő tette vagy parancsba adta,van külömbség?

leslie07 2020.11.25. 18:33:51

@keresemazutam: Az hogy kétezer éve gyakorlatilag a Jézus által jelzett közeli visszatérésre hiába várakozik a kereszténység, az nálam az újszövetség hitelességét is megingatta, de a preterizmust elfogadható magyarázatnak tartom!"

Csakhogy a preteristák soha se vették a fáradságot, hogy megismerjék az Isten Szavát. Ha csak egyszer vennék a fáradságot, és nem csak a Szentírás kiragadott részeire mutogatnának, hanem az egész Szentírást figyelembe vennék, akkor nem állítanának olyan dolgot, hogy a Vég idejére, a nagy nyomorúság utáni időre várt események,amelyekről a Szentírásban azt olvassuk, hogy vége lesz a gonoszságnak ,sőt a halálnak is- hogy ezek a dolgok már mind bekövetkeztek ezelőtt kétezer évvel.

Csakhogy, ha ez igaz lenne, akkor már a Régi föld nem létezhetne.

leslie07 2020.11.25. 18:35:25

@Kétkedő84: Van bizony különbség. Mer joga van az embernek megvédeni a saját és a mások életét is, még azon áron is, ha kiontja mások életét.

Miért lenne nagyobb joga a gonosznak , mint az igaznak Isten szemében,

NOS?

keresemazutam 2020.11.25. 18:38:00

@leslie07:

Olvastad a Jézus dosszié könyvet?

leslie07 2020.11.25. 18:40:08

@keresemazutam: A Jézus doszié könyvet nem olvastam. Ellenben olvastam Jézus állítólagos kihallgatási jegyzőkönyvét. A Pilátus aktákat se volt alkalmam megismerni, habár még ami késik az nem múlik, mert most halt meg Benedek Pápa inasa, aki állítólag 82 ezer titkos iratanyagot másolt le és jutatott ki Vatikánból. Ellenben olvastam Jusztinosz apologiáját, amit a Római császárhoz írt Jézussal és követőivel kapcsolatban.

a századik juh 2020.11.25. 18:43:20

@keresemazutam:
Szerintem mindannyian megkaptuk, amire épp szükségünk volt. :)

keresemazutam 2020.11.25. 18:49:03

@leslie07:

"A Jézus dosszié mennyivel hitelesebb, mint bármelyik kijelentés az Isten Szavának? Mitől hitelesebb?"

Maga Jézus is mondott olyat, hogy ha ő maga tenne bizonyságot magáról a bizonyságtétele nem volna igaz. (igaz máshol pont az ellenkezőjét állította) A Jézus dosszié könyv külső bizonyítékokat teszle az evangéliumok mellé, független forrásból, ettől hitelesebb. Nekem!

keresemazutam 2020.11.25. 19:06:37

@leslie07:

A preterizmus témáját már kimerítettük, nem hinném, hogy lenne előrelépés! Az viszont érdekelne, hogy a preteristák melyik könyveit olvastad, amiből levontad a következtetéseidet?

keresemazutam 2020.11.25. 19:59:39

@leslie07:

" Tegyünk egy kísérletet. Te eljátszod a Szentírás vádlója szerepét, én pedig felvállalom a Védelem szerepét.

Te feltárod a Szentírás hitelessége elleni vádakat, amit meg is indokolsz.
Nem csupán a saját véleményed alapján jelented ki, mert nem hiteles és kész, hanem bizonyítékokat sorakoztatsz fel. Az tudod, hogy a Szentírással kapcsolatban fenn áll az ártatlanság védelme. A hiteltelenséget neked, mint vádlónak kell bizonyítanod."

Tényleg ezt gondolod normális "menetrendnek"?

Ha én azt állítom, hogy a kárpát medencében 3500 évvel ezelőtt 9 lábú szárnyas lovakból álló ménes legelt, akkor nekem jár az ártatlanság védelme, és amíg te nem tudsz ez ellen bizonyítékokat felsorakoztatni, addig az állításomat hitelesnek kell elfogadni?

Igazság Kereső 2020.11.26. 01:19:27

@Kétkedő84: @keresemazutam:

A másik blogon ezt a "kis" biblia kritikát olvastam már, mondhatni elgondolkodtató.

És még ennél is több nehezen emészthető bibliai történet van.

Link:
jehovatanui.blog.hu/2017/12/27/elmondhato-e_hogy_a_biblia_a_szeretetrol_szol_es_egy_felsobbrendu_erkolcsot_kepvisel

------

Igazság Kereső 2020.11.26. 01:45:02

@leslie07:

"Ha családotat tuszul ejtené egy terrorista és csak úgy tudnád megmenteni az életüket, ha megölnéd a terroristát, akkor te mit tennél?
hagynád, hogy legyílkolja őket, miközben hagoztatod, hogy te mennyire
igazságos vagy"

Először is!

Ne hasonlítsuk Istent egy emberhez, hogy ezt vagy azt tennéd-e!!

Ez az összehasonlítás alaptalan és irracionális!

Isten egy csepp vér nélkül ki hozhatta volna a népet, pl úgy hogy az ellenfelét elaltatja.

Senki semmit nem tehetett volna.

A nép "árkon-bokron" túl lehetett volna, miután Isten újra felébreszti az egyiptomiakat.

Az egész akció egy megalomán vérengző erődemonstrácójára hasonlít, mintsem egy, az embereket szerető Teremtőre!

A másik!

Így írtál:

"Te hogy állítottad volna le ezt az őrületet nagyokos,"

Ez miféle hangnem???

Egy újonan ide tévedt útkeresőivel illik bunkónak lenni?

Kereszténykém?!!

Őt nem látom ellenkezőnek, csak olyannak, aki választ vár a kérdéseire!

Nem ellenség, s ne is nézz rá úgy!

Miféle megnyilvánulás ez!

Szégyeld magad!!!!!

Bravó "hamisítatlan" keresztény!

Első blikkre bunkónak lenni....

Az igen!

Igazság Kereső 2020.11.26. 01:45:38

Megint elkezdtük ugyan azokat a köröket futni... hehehe

Igazság Kereső 2020.11.26. 02:13:45

@leslie07:

"Az Isten nem maga miatt engedi, hogy a gonosz gyerek meghaljon,hanem a többi igaz gyereket védelmezi a gyilkos gonosz gyerekkel szemben."

Gyilkos gonosz gyerek?????

Mi van????

Az mi?

Az egyiptomi pl. 1-5 éves gyerekek mennyiben voltak vétkesek, és mennyiben osztozhattak az egyiptomi uralkodói osztály gonosz tetteivel??!

Azok a gyerekek ÁRTATLANOK voltak!

Rossz helyre születtek, rossz időben. Még esélyük sem volt jól vagy rosszul dönteni!

Ez ellenkezik, az "amely lélek vetkezik, az hal meg" elvvel!

Ártatlanul bűnhődtek meg atyáik vétke miatt!

Hol igazságos ez?

Bezzeg ugyan ezért Heródes tette fene mód el van ítélve!!!

Ugyan az, csak pepitában!

Isten mindent megtehet, csak mert ő az Isten???

Ő fittyet hány azokra a szabájokra és törvényekre, amiket az embertől szigorúan megkövetel?!

Igenis, sok minden megoldható lett volna vérengzés nélkül egy végtelen intelligenciával és végtelen hatalommal bíró lény számára!!!!

A tények, ha annak tekintjük a bibliai történeteket, arról árulkodnak, hogy az a szerető isten, nem is olyan szerető!

Az ószövetségi istenkép egy erőszakos, vérengző hadvezér és diktátor képét mutatja!

Kivégez a népéből tízezreket, csak mert megszámolta azt valaki???

Ne már!!

Ezzel szemben Jézus homlokegyenest az ellenkezője!

Ez több mint furcsa!!!

Szóval, lehet itt kampányolni, de ami le van írva, az ott van, és nem tűnik szívmelengetőnek Isten ott!

Lehet egy ilyen Isten felé a szív mély szeretetéből vágyakozni a közelségére, mint egy szerető és gyengéd apáéra???

Hmmmm.....

Nem tudom....

Ta0066 2020.11.26. 02:46:51

@Igazság Kereső:

A belinkelt cikk az átlag ilyen kérdéseket feszegető írásoknál is erősebb egy fokkal, negatív értelemben.

Elmondható-e, hogy a biblia a szeretetről szól és egy felsőbbrendű erkölcsöt képvisel?

A válasz részemről határozottan NEM.

A Biblia nem arról a degenerált (bocs), ostoba szeretetről szól, aminek a vallásává a kereszténység minden erejével lenni igyekszik. A mai szeretet kereszténység egy vicc.
És magasabb erkölcsöt sem képvisel, mert nem erkölcsi tanítás alapvetően.

Párhuzamokat érdemes nézni. Görögök nagy eposza, ölik egymást, hullanak az emberek Trója falai alatt.
Bhagavad Gítá, Arjuna nem akar harcolni saját rokonai ellen, de Krisna (Isten megnyilvánulása) felszólítja, hogy harcoljon. Az egész mű egy háborúról szól.
A buddhizmus szerint a felébredett a többi emberhez képest olyan, mint a trágyadomb mellett nyíló lótuszvirág.
Az Iszlám szent háborút visel a hitetlenek ellen.

Kevés kivételtől eltekintve a szentnek tartott könyvek tele vannak erőszakkal és gyilkossággal. A keresztény alapító kereszthalála sem egy rózsaszínű álom.
Aki ezekkel nem tud mit kezdeni, vagy nem érti meg, miért van ott, az az ember arra a szent könyvre alkalmatlan. Keressen tovább, vegyen a kezébe másikat, mert addig, amíg a szeretet szirupot keresi, addig ezek inkább ártanak neki, mint használnak.

Igazság Kereső 2020.11.26. 03:01:56

@Ta0066:

A szeretett és a vérengzés megférnek egymás mellett?

Ugyan, itt nem a szirupos szeretetről van szó, szimplán a SZERETETRŐL!

Egyébként, a javíthatatlan ellenszegülök megölésére is vannak a bibliai vérengzéseknél humánusabb eljárások!

Például Isten csak "puff" elveszi a delikvens életerejét és az összeesik és meghal.

De még mindig ott van az igazságos ítélet kérdése, ami megválaszolatlan marad.

A gyermekek kivégzése!

leslie07 2020.11.26. 04:24:53

@Igazság Kereső:
"Ártatlanul bűnhődtek meg atyáik vétke miatt!

Hol igazságos ez?"

Meghaltak kevesen, hogy megmenekülhessenek sokan.

Ugyanaz az Isten,aki megengedte, hogy meghalljanak, életre keltheti őket.
Ezekért is adta a vérét nemde? A szüleik ellenben egy egész nemzetet sanyargattak kétszáz éven keresztül, majd elkezdték a szisztematikus fajírtást,amikor a fiúgyermekeket születésük után megölték.

"Ártatlanul bűnhődtek meg atyáik vétke miatt!

Hol igazságos ez?"

Ott igazságos, hogy kevesen vesztették el hústestüket, hogy sok ártatlannak többé ne kelljen meghalni.

Joga volt a zsidó népnek önvédelemre, még ha ilyen áron is, hisz a fáraó
és Egyiptom népe a többi csapások hatására tovább gonosz maradt.

A te szemszögödből igazságtalannak tűnik, mert nem a te gyermekedet gyilkolták meg megszületése után. Ellenben a zsidók szemszögéből,akinek a gyermekeit meggyilkolták igazságtétel volt. Gyermeket gyermekért.

Az egyiptomi szülők ráadásul lehetőséget is kaptak, hogy ezt a csapást is elkerüljék, mint a korábbi csapásokat,amelyek az életüket és gyermekeik életét veszélyeztették.

Ami pedig az ártatlanul meghalt egyiptomi gyerekek lelkének a sorsát illeti az nem a te kezedben van, hanem a Szerető Isten kezében, hasonlóan ,mint a Heródes által legyilkolt gyermekek lelkeinek a sorsa.

leslie07 2020.11.26. 04:29:53

@Igazság Kereső: "Isten mindent megtehet, csak mert ő az Isten???"

Érdekes,amikor azt hitted, hogy a jehova nevű az Isten,abban az időben nem reklamáltál? Most, hogy kiderült, hogy Khrisztosz a Teremtő Isten ócsárolod, mint a Sátán is szokta?

leslie07 2020.11.26. 05:03:51

@Igazság Kereső:
Először is!

"Ne hasonlítsuk Istent egy emberhez, hogy ezt vagy azt tennéd-e!!"

De hasonlítsuk egy emberhez az Istent abban a tekintetben, hogy a saját képére és hasonlatosságára teremtette az embert. Istennek is van érző szíve, mint az embernek. Istennek is van lelke, minta az emebernek.

A fenti példára adott válasz ezért elkerülhetetlen, ha bizonyos helyzetekben Istent vádolod.

Azt eszedbe sem vetted, hogy minden igazságtalanságnak tűnő ,embereket
érő kár a gonosz erő műve. Addig, míg a gonosz le nem lesz győzve, és nem kerül a tűz tavába az igazságtalanság a Földön jelen lesz. Halál se
létezne, ha nem létezne a gonosz.A Gonosz Sátán hatalmas erővel rendelkezik. Legyőzéséhez az igazságszerető emberek milliárdjaira van szükség. Olyan emberekre, akik földi életükben is képesek voltak ellenállni
a gonosznak. Ha Isten megtehette volna , akkor már az édeni csábítás után
elveszítette volna a gonoszt. Ha vízözönig lett volna elegendő igaz ahhoz, hogy szembeszálljon a gonosszal, akkor Isten nem hozott volna vízözönt a Földre. Értsd meg végre a végcél a Sátán és a Halál elpusztítása. Ennek érdekében sok igaz lelket hordozó emberi testnek kellett meghalnia.
De nem hiába haltak meg,mert igaz lelkük részesül majd az első feltámadásban a nagy nyomorúság alatt, és a feltámasztott Mikáel fejedelemmel együtt felveszik a harcot Sátán és serege ellen, majd végül győzedelmeskednek. Az igaz lelkű emberek az Isten leghatásosabb fegyvere a Sátánnal szemben. Ha létszámuk eléri a Sátánnal és angyalaival való harchoz elegendő számot,akkor elérkezik a Vég azaz a gonosszal való végső leszámolás ideje, ami miatt a Kezdet és maga az egész Teremtés
terve létre jött.

Te aki láthatóan nem látsz bele ezekbe, az Istent vádolgatod szeretetlenséggel, hogy hagyja már békében a gonoszt és az őt kiszolgáló
embereket. Engedje legyilkolni az összes embert, hogy emberi testben
egy léleknek se legyen alkalma ellenállni a gonosznak, hogy az Isten terve
a gonosznak az ember által való való legyőzésére kudarcot valljon.

Te döntöd el, hogy melyik oldalon állsz a gonosz oldalán, vagy az igazak oldalán. Középút nem létezik. Vagy a gonosz szolgája leszel, vagy az igaz Isten a gonosz ellenségének a szolgája.

leslie07 2020.11.26. 05:06:06

@Igazság Kereső: "Megint elkezdtük ugyan azokat a köröket futni... hehehe"

Nem miattam futjuk ezeket a köröket, hanem miattad. Én csak reménykedni tudok benne, hogy a lelked üdvösségéért is futjuk.

Kétkedő84 2020.11.26. 05:11:04

@leslie07: "te szemszögödből igazságtalannak tűnik, mert nem a te gyermekedet gyilkolták meg megszületése után. Ellenben a zsidók szemszögéből,akinek a gyermekeit meggyilkolták igazságtétel volt. Gyermeket gyermekért."

Ahogy írtad ezeket a gyilkosságokat tökéletlen egyiptomi emberek követték el.
Na de egy istennek utánozni kell a tökéletlen embert?Hogy na majd én megmutatom!
A vita lényege nem az hogy gyermekek haltak meg hanem az,hogy ki álltal.
Egy isten ne legyen már olyan kicsinyes mint egy ember.
Gyermeket gyermekért?Jéézusom!

leslie07 2020.11.26. 05:21:47

@Igazság Kereső:" A szeretett és a vérengzés megférnek egymás mellett?"

Igen, megférnek, de csakis abban az esetben ha a vérengzés célja, hogy sokak megszabaduljanak a szenvedéstől,amit a gonoszok okoznak nekik.

Ha a benned lévő szeretetkép uralná a földet, akkor már régen csak gonoszok élnének a földön. Természetesen azok is gyilkolásznák egymást.

leslie07 2020.11.26. 06:03:14

@Kétkedő84: "Egy isten ne legyen már olyan kicsinyes mint egy ember."

Hát ebben nem tudok segíteni, tudniillik az Isten volt előbb , nem az ember.Azaz nem volt alkalma az Isten által teremtett embernek arra, hogy megszabja milyen legyen az Isten.

Ellenben van másik lehetőség is az embernek, amit sokan megtesznek a hozzád hasonlóan gondolkodók közül, hogy a Sátánt teszik meg maguk istenévé. Csak ez a két lehetőség van. Választania kell minden egyes embernek,aki megszületik a földön.

Inkább azzal van a probléma, hogy sokan az Isten Mindenhatóságát úgy képzelik el, hogy az Isten teljesen korlátok nélkül van.

Ez nem így van. Ha így lenne,akkor nem kellene saját magának alászállnia a földre, hogy véghezvigye akaratát ill. elküldenie a hüséges égi követeit maga helyett.

Az , hogy az Isten mindent lát,ami a földön történik az nem szó szerint értendő. Amikor az Isteneknek hírül vitték az ember gonoszságát , az Istenek elpusztítására kitervel szándékát, az Istennek alá kellett szállnia,
hogy személyesen győződjön meg a helyzetről.

1. Mózes 11:5
Az Úr pedig leszálla, hogy lássa a várost és a tornyot, melyet építenek vala az emberek fiai."

Hasonlóan az Édenben tett szokásos reggeli séta alkalmával vette észre,
hogy az emberpár elrejtőzött előle.

'1. Mózes 3:8
És meghallák az Úr Isten szavát, aki hűvös alkonyatkor a kertben jár vala; és elrejtőzék az ember és az ő felesége az Úr Isten elől a kert fái között.
9
Szólítá ugyanis az Úr Isten az embert és monda néki: Hol vagy?
10
És monda: Szavadat hallám a kertben, és megfélemlém, mivelhogy mezítelen vagyok, és elrejtezém.
11
És monda Ő: Ki mondá néked, hogy mezítelen vagy? Avagy talán ettél a fáról, melytől tiltottalak, hogy arról ne egyél?"

Nem veszed magadnak fáradságot, hogy megismerd milyen is valójában az Isten, és elkezded vádolgatni.

Mondhatnád most, hogy neked nincs szükséged erre az Istenre.

Igen, mondhatod mert az Isten úgy teremtette meg az embert, hogy neki
a teremtőjének is képes legyen ellenállni. Erre azért volt szükség, hogy
egy másik , gonosz szellemnek is képes legyen ellene állni.

Ennek a hatalomnak a birtokában az ember eldöntheti, hogy melyik
oldalnak áll ellene.

Alkalma van így az embernek osztozni egyik vagy másik ember feletti lény
akaratában, de ezzel egy időben annak a sorsában is.

Kétkedő84 2020.11.26. 06:15:40

@leslie07: Egyáltalán nem isten ellen vagyok.Külömben nem áldoztam volna rá eddig 10évet.
De nekem az ószövetségi és az újszövetségi istenkép nem eggyeztethető össze.Ennyi az egész.

keresemazutam 2020.11.26. 06:46:59

Mi van akkor, ha isten egy egyiptomit sem ölt meg, sem felnőttet sem gyereket, csak ráfogja a lelkes utókor. Nem kell 100 év ahhoz, hogy pl észak és dél Koreában az emberek totál másként lássák nemhogy a múltat, hanem a jelent is!

Én istent sokkal jobb képességekkel képzelem: Ha be akar avatkozni, már az első zsidó gyerek meggyilkolását is meg tudta volna akadályozni.

leslie07 2020.11.26. 07:39:49

Mi van akkor, ha isten egy egyiptomit sem ölt meg, sem felnőttet sem gyereket, csak ráfogja a lelkes utókor."

Ez csak akkor lenne elképzelhető, ha Isten létezésének és földi tetteinek
a forrása Mózes Könyve , Énók Könyve , hamisítvány lenne.

Hogy ennek a vélekedésnek a lehetőségét kizárja Isten rendszeresen küldött más prófétakat is az emberekehez, akik csodákat is tettek.

Majd eljött ismét személyesen, immár hústestből szólva. Első feladata
az volt, hogy megerősítse a próféták által közölt korábbi állításait,
nem feledkezve meg Mózesról sem.

"Én istent sokkal jobb képességekkel képzelem: Ha be akar avatkozni, már az első zsidó gyerek meggyilkolását is meg tudta volna akadályozni."

Sőt menjünk tovább, ha az ember nem adta volna magát a gonosz hatalmába önként,akkor Halál se létezett volna.

Felesleges ezt ragozni, hogy mi lett volna.

Mindenesetre ha Perzsia fejedelme képes volt ellenállni az Istennek, hogy
azt tegye és akkor ,amit akart, akkor ugyanezen oknál fogva azonnal nem tudta megakadályozni, hogy Egyiptom fáraója egy ideig legyilkoltathassa Izrael fiúgyermekeit.

A gond ennek a kérdésnek a reális elbírálásához elsősorban abban van, hogy az emberek nem a létező Élő Isten képet tárolták be elméjükbe, hanem egy olyan Istenről álmodoznak, akit nem lehet egy másik földön kívüli erőnek egy időre visszatartani.

Csakhogy Ilyen Isten nincs, csak az emberek fantáziájában. Ezért csalódnak sokan az Igaz Istenben, miközben észre sem veszik, hogy egy másik föld feletti hatalom csapdájába kerülnek.

El kell fogadni a tényt, hogy Isten nem tudta megakadályozni, hogy Egyiptom fáraója, aki ellene szegült akaratával, a másik erő segítségével
elkezdje legyilkolni a zsidó fiúgyermekeket. Ellenben annak érdekében, hogy ezt megállítsa képes volt alászállni, hogy megtegye a szükséges
beavatkozást, amit sikerre is vitt.

keresemazutam 2020.11.26. 07:50:34

@leslie07:

Mennyi ideig gyilkolta a fáraó a gyerekeket?

Ta0066 2020.11.26. 09:09:19

@Igazság Kereső: @leslie07:
@keresemazutam

Ezen kár vitatkozni. Az egész vita teljesen értelmetlen.
A Biblia nem egy szép és emberei életre akar téged megtanítani, nem egy "szeressük egymást gyerekek!" típusú szöveg.
Ami azt illeti a Tanúk "ez az életünk zsinórmértéke" megközelítése is elégtelen (finoman fogalmazva).
Kétségtelen, hogy ma nem nagyon találni más értelmezési kísérleteket, de ezek akkor is butaságok. Bocs, de ez volt a legenyhébb szó, ami eszembe jutott.

leslie07 2020.11.26. 11:02:48

@keresemazutam: Nem tudni pontosan, de a kivonulás előtt az Izrael fiainak
a létszáma miatt elég , nem kevés lehetett a gyermekáldozat. A kérdés sz,
hogy, mikor kezdték el. A beszámolóból annyit tudni, hogy Mózes születésekor már biztosan elkezdték. Ez az állapot fennállhatott egész a kivonulásig.

keresemazutam 2020.11.26. 17:38:48

@leslie07:

Van azért az elméletben némi bibi!

Ha Mózes születésétől a kivonulásig megöltek a fiú gyermekeket, akkor a vörös tengeren 80+ éves aggastyánok hada kelt át, akikből nehéz lenne összehozni azokat a fiatalokat akik életben maradtak a pusztai vándorlás végéig. Persze az is lehet, hogy a fáraó lánya vonóhálós halászcéget alapított a Níluson lecsorgó mózeskosarak intézményesített kimentésére, majd egy adománygyűjtő árvaház-alapítványon keresztül tömegesen mentette a zsidó gyerekeket!

Igazság Kereső 2020.11.26. 17:52:03

@leslie07:

"Ha a benned lévő szeretetkép uralná a földet, akkor már régen csak gonoszok élnének a földön. Természetesen azok is gyilkolásznák egymást."

Ekkora butaságot! :D

Gondolkozz néha! Nem árt meg! ;)

Igazság Kereső 2020.11.26. 18:03:29

@Ta0066:

"Elmondható-e, hogy a biblia a szeretetről szól és egy felsőbbrendű erkölcsöt képvisel?

A válasz részemről határozottan NEM.

És magasabb erkölcsöt sem képvisel, mert nem erkölcsi tanítás alapvetően."

Ezt egy keresztény írja?

Komolyan?

Írhat ilyet egy keresztény?

Öregem, nem először veszem észre, hogy Te kevered a szezont fazonnal!!!

Keresztényként(ha annak tartod magad) ezek a szavak nem elfogadhatók!

keresemazutam 2020.11.26. 18:18:46

@Ta0066:

"A Biblia nem egy szép és emberei életre akar téged megtanítani, nem egy "szeressük egymást gyerekek!" típusú szöveg."

Szerinted mi a biblia?

A te konkrét véleményedre vagyok kíváncsi, kérlek ne egy idézettel válaszolj!

Ta0066 2020.11.26. 18:33:34

@Igazság Kereső:

Igen, írhat ilyet egy keresztény.
A Biblia nem erkölcsi kódex és nem a szeretetről szól. Nem arról az emberi és ostoba szeretetről, amit a legtöbben értenek alatta.

Ta0066 2020.11.26. 18:50:55

@keresemazutam:

Jó helyen kereskedsz az antropozófiával :)
Nem vallom magam annak, távolról sem, de van egyfajta hasonlóság.

A Biblia a hétköznapi, mindennapi élet átalakításának, megnemesítésének a könyve. A religio (vallás) alapja. A religio pedig visszakötés, visszavezetés (Istenhez). Ennek a könyve a Biblia.
A Bibliát megértő és követő ember végső eredményként nem egy boldog, mosolygó, mindenkihez kedves, erkölcsös ember lesz, emberi élettel és emberi halállal; hanem Istenhez közeli. Ez lenne a cél, az Isten közelség. Isten pedig minden erkölcsön túl van.
Az odavezető úton minden, ami csak emberi meghal.
A kiinduló állapot, ami az elindulót jellemzi, az pedig olyan, mint Izrael helyzete Egyiptomban. Az út, amit bejár, pedig olyan, mint az Ószövetség könyvei. Véres, mocskos, bukással teli és nehéz. (csakúgy mint a Passió)
Jobb ezzel megbarátkozni, mert az élet végén senkit nem vár egy győzelmes diadal a halál fölött, amit kényelmes beszélgetésekkel, kényelmes gondolatokkal és kényelmes szeretettel vívott ki.
Az élet végén a halál vár mindannyiunkat, Isten kegyelméből. A Biblia lapjairól sütő véres valóság ezzel próbál elsősorban szembesíteni.

keresemazutam 2020.11.26. 19:01:02

@Ta0066:

Tehát sok inkarnáció után véget ér az élet, és a legbelső én visszatér istenhez felismerve, hogy mindig is egy volt vele, vagy valami ilyesmi?

leslie07 2020.11.26. 19:40:31

@keresemazutam: Persze az is lehet, hogy a fáraó lánya vonóhálós halászcéget alapított a Níluson lecsorgó"

Esetleg az is lehet, hogy a fáraó lánya közben járt a fáraónál, hogy leállítsa ezt a gyilkolást.

A lényeg az, hogy az Isten Szava nem hazudik,arról pedig nem szól a beszámoló - legalább is az a része,ami ránk maradt, hogy meddig tartott
a fiúgyermekek öldöklése.

keresemazutam 2020.11.26. 19:43:41

@leslie07:

Ja, lehetséges az is, de az valószínű hogy nem 80+x évről van szó!

leslie07 2020.11.26. 20:05:39

@Ta0066:" Az élet végén a halál vár mindannyiunkat, Isten kegyelméből. A Biblia lapjairól sütő véres valóság ezzel próbál elsősorban szembesíteni."

Nektek materialista gondolkodóknak a Bibliából csak a véres részek jönnek le. Ennek köszönhetően nem fogjátok fel, hogy az ember esetében az élet
hordozója nem a test hanem a lélek, ami ha nem lesz a gonosz hatalmában halhatatlanságot nyer. A véres történetek a Bibliában a gonoszt minősítik, amelynek életútja véges, szemben az emberi lénnyel,
aki le fogja győzni az életadó Isten akaratából a gonoszt.

keresemazutam 2020.11.26. 20:23:39

@leslie07:

Jajaj! Ezen a blogon én még nem találkoztam materialista emberrel, Ta0066 meglátásom szerint épp a skála másik vége felé tendál! :)

leslie07 2020.11.26. 20:38:05

@Ta0066: A Biblia nem erkölcsi kódex és nem a szeretetről szól. Nem arról az emberi és ostoba szeretetről, amit a legtöbben értenek alatta."

Amit te ostoba szeretetnek állítasz be az a Szentírást hittel és hamisítatlanul befogadó ember számára mindennapi létkérdés.

Ti lélektagadó materialisták nem vagytok képesek másokat önzetlenül szeretni. Csak a hústest mindenáron való életben tartása - ha kell mások
leöldöklése árán is - az életutatok. A testi vágyak maximális kielégítése
az aznapi ennivaló megszerzése, ha kell kanibalizmus árán is.

Mit tudtok ti az igaz lélekből és szellemből fakadó szeretetről, erkölcsről,
A testi kielégítése érdekében a gonosszal szövetkeztetek, azt remélve , hogy ha győzedelmeskedik osztozik veletek a hatalmában.

Naivan azt hiszitek, hogy elkerülhetitek az Istennel való találkozást az ítélet napján.

Lenézitek az igaz lelkűeket,akik azért, hogy megetessék az éhezőket képesek napokig nem enni.

Nem értitek, hogy az Isten miért részesíti jutalomban azokat, akik a nyomorúság idején odaadják embertársuknak utolsó falatukat, ruhájukat.
Nem fogjátok, hogy az ilyenek fogják legyőzni végérvényesen a gonoszt
amelynek hatalmában ti tehetetlenül a Halállal való találkozásban látjátok
pályafutásotok eredményét.

leslie07 2020.11.26. 21:06:14

@keresemazutam: Materialistának nevezem azokat, akik a testen kívül mindent tagadnak. Tagadják, hogy az embernek van lelke és szelleme,
amit az Isten teremtés útján szerzett.

A folyamatokba csak onnan kapcsolódtak be, amikor Isten megnyugodott
minden munkájától, amit teremtés által szerzett , majd úgy döntött, hogy
a már megteremtett anyagból felépíti teremtett lélek és szellem számára
testet,amit ha elhagy a lélek és a szellem ganéjjá válik, majd beépül a Föld
anyagába.

Ezek azok, akik kihasználják azokat,akik halálfélelemben élnek, ezért könnyen manipulálhatóak, zsarolhatóak stb.

A Sátán jehovája szervezet látszólagos sikere is a lélek tagadására , a materializmusra épül.

A materialisták hisznek egy ember feletti inteligencia létezésében, de csak azt az inteligenciát képesek elfogadni,amely anyagon kívül semmit nem teremtett. Az élet kialakulását is csak bizonyos anyagok véletlen kölcsönhatás eredményének tekintik.

Ez a materialista hitvallás jó eszköze a gonosznak , hogy saját szolgálatába állítsa az emberiség egy részét.

keresemazutam 2020.11.26. 21:14:39

@leslie07:

Te mást értesz materializmus alatt mint a szótár!

"A filozófia alapvető kérdésére adott azon válasz, amely az anyagot tartja elsődlegesnek és ehhez képest a tudatot másodlagosnak. A materializmus tehát az embernek azt a természetes meggyőződését önti formába, amely csak a reális világot fogadja el egyetlen valóságos világnak és tagadja, hogy e világon kívül létezne egy sohasem észlelt szellemi lény (isten). Ebből következik, hogy a materializmus nem azonos egy rossz értelemben vett anyagiassággal: a valóságos világ fontos részének tartja az eszméket is. Több évezredes fejlődése során a materializmus három fő formája alakult ki: az ókori ösztönös v. naiv materializmus, a XVII. sz.-i mechanikus materializmus és a XIX. sz. közepén keletkezett dialektikus materializmus. A materializmus első két típusa még számos kérdést nem tudott helyesen megoldani, s ez történelmileg indokolttá tette az idealizmus párhuzamos létezését."

Read more: www.kislexikon.hu/materializmus.html#ixzz6evxcKW1D

keresemazutam 2020.11.26. 21:16:36

@leslie07:

"Ti lélektagadó materialisták nem vagytok képesek másokat önzetlenül szeretni. Csak a hústest mindenáron való életben tartása - ha kell mások
leöldöklése árán is - az életutatok. A testi vágyak maximális kielégítése
az aznapi ennivaló megszerzése, ha kell kanibalizmus árán is."

Kik azok a "Ti" ?

leslie07 2020.11.26. 21:49:44

Kik azok a "Ti" ?"

Hát ott van. Azok,akik a lélek és a szellem teremtését tagadják.

leslie07 2020.11.26. 22:04:30

@keresemazutam:
Te mást értesz materializmus alatt mint a szótár!"

A szótár nem taglalja a materializmus minden típusát.

Az illuminátusok is materialisták, attól függetlenül, hogy egy felsőbb lénynek engedelmeskednek.

A felsőbb lényben hívő materialisták elismerik az anyag teremtőjét, de nem ismerik el életet azaz lelket és szellemet is teremtő Istent.

Materialista egyben monoteista is.

Csak egy Istent ,akit Lucifernek nevez ismer el.

Ebből kifolyólag tagadja Khrisztosznak az Isten lényéből való eredetét,
egyszerűen csak bölcs embernek ismeri el földi létezésének és cselekedetei
nagyságának tagadhatatlan tényét.

Ta0066 2020.11.26. 22:55:07

@keresemazutam: @leslie07:

Nem fogalmaztam meg materialista nézetet. Egyet sem.

Az a baj a lebutított kereszténységgel, hogy olyan, mint a védőoltás. Hozzászoksz, és ha az igazi, erős vírussal találkozol, már meg sem fertőz.

Kedves leslie07 nem mondom, hogy tévedsz, sőt a magad szempontjai szerint igazad van, kivéve a materialistázást.

A saját szempontjaim szerint nekem is igazam van.

Ennél többet mi egymásnak ebben a kérdésben nem fogunk tudni mondani.

leslie07 2020.11.26. 23:16:32

@leslie07: Létezik a természettudományi vulgáris materializmus.

Röviden ez a típusa a materializmusnak nem ateista.

"Így a modern természettudomány képviselőinek nagy része elutasítja a materializmussal járó ateizmust, valamint gyakran az ismeretelméleti optimizmust. Sok tudós deklaráltan idealistának vallja magát, vagy pozitivista módon elutasít minden filozófiát, minden ideológiát, a szaktudományos kutatásaiban azonban ténylegesen materialista pozíciókat foglal el. Ilyen álláspontokat képviselt például Ernst Haeckel és Ludwig Boltzmann.[6]

Igazság Kereső 2020.11.27. 00:39:58

@leslie07:

Valami zavar, egy kérdés, ezért fel is teszem.

Szerinted az emberiség a Gonosz legyőzésének érdekében lett megteremtve?

Tehát a teremtés célja volt ez?

Ezt veszem ki a szavaidból.

Ezt szeretném tisztázni.

Igazság Kereső 2020.11.27. 00:55:55

@Ta0066:

"A Bibliát megértő és követő ember végső eredményként nem egy boldog, mosolygó, mindenkihez kedves, erkölcsös ember lesz, emberi élettel és emberi halállal; hanem Istenhez közeli. Ez lenne a cél, az Isten közelség.......
Az odavezető úton minden, ami csak emberi meghal...........
Jobb ezzel megbarátkozni, mert az élet végén senkit nem vár egy győzelmes diadal a halál fölött...........
Az élet végén a halál vár mindannyiunkat, Isten kegyelméből."

Egyrészt, milyen volt Jézus?

Jézus viselkedése mit mutat?

Ő, egy erkölcsös, mosolygó, mindenkivel(akivel csak lehetett) kedves ember volt, vagy sem?

A keresztényeknek Ő a minta, avagy sem?

Ezért nevezik kereszténynek!

Nem?

Olyanok akarnak lenni, mint Ő.

Ha igen, miért beszelünk az ellenkezőjéről?

Másrészt.

Ennek az egésznek, amit felvázoltál, mégis mi a végcélja és értelme, a mi számunkra, az emberek számára?

Amit írtál, az a nagy büdös semmi!

Én nem kedvelem a kereszténységet annyira.

Ezt leírtam már.

De azért tudom mi az.

Amiket leírsz az a kereszténység filozófiákkal keverve.

Mint eddig is, kevered a szezont fazonnal.....

a századik juh 2020.11.27. 05:52:36

@Igazság Kereső: "Szerinted az emberiség a Gonosz legyőzésének érdekében lett megteremtve?

Tehát a teremtés célja volt ez?"

Nos, az első emberpár [főleg Éva] rögtön "bevonzotta" sátánt az édenbe, majd idővel az ember lányai "levonzották az engedetlen angyalokat" az égből, akiket aztán özönvízzel kellett "visszaterelni".

Ha nem is ez volt a célja, mindenesetre alaposan megrostálta a földönkívüli lét szereplőit...

Ta0066 2020.11.27. 07:32:52

@Igazság Kereső:

"Egyrészt, milyen volt Jézus?
Jézus viselkedése mit mutat?
Ő, egy erkölcsös, mosolygó, mindenkivel(akivel csak lehetett) kedves ember volt, vagy sem?
A keresztényeknek Ő a minta, avagy sem?"

Lássuk csak. NEM.
Erkölcsös lett volna? Vámosokkal és paráznákkal érintkezett, ami a kor erkölcsi és vallási előírásai szerint tilos volt. Megszegte a szombati nyugalmat, szombaton gyógyított. Megszegte kora járványügyi előírásait, megérintett leprásokat. (A maszk viselésről kialakult vita nyomán próbáld meg úgy elgondolni, mintha ma egyszerűen ki be sétálna a COVID betegek között, maszk és minden nélkül. Mit szólnál? Méltó Isten ítéletére, mert nem követi a polgári magyar kormány vírusvédelmi intézkedéseit tiszta, alázatos szívvel?)
Kedves volt mindenkihez, főleg a farizeusokhoz, akiket többször nyíltan, kemény szavakkal ítélt el. Meg az asszonyhoz, akinek azt mondta nem méltó a gyermekek kenyerét a kutyáknak vetni.
A saját anyjának ezeket a szavakat címezte: "Mi dolgom veled asszony?"
Sorolhatnám még.
Mosolygott végig, míg keresztre feszítették és kínok között meghalt végül.

"Amit írtál, az a nagy büdös semmi!"
Én nem kedvelem a kereszténységet annyira.
Ezt leírtam már.
De azért tudom mi az.
Amiket leírsz az a kereszténység filozófiákkal keverve.
Mint eddig is, kevered a szezont fazonnal....."

Kedves Igazság Kereső. Jehova Tanúi kereszténysége köszönő viszonyban sincs semmilyen kereszténységgel. A kereszténység ugyanis vallás, bármilyen módon értelmezzük is, Jehova Tanúi tanításai azonban szigorúan véve nem alkotnak vallást.

Ha a kereszténységet keverem valamivel, mondd meg nekem légyszi mivel? Mely filozófiai irányzattal keverem a kereszténységet?

Ta0066 2020.11.27. 07:44:28

@Igazság Kereső:

Csak egy próba. Szerinted kitől származnak az alábbiak? Kereszténytől, vagy nem kereszténytől? Előbb válaszold meg szerinted melyik, aztán megmondom ki írta ezeket.

I/60. A szeretetről
Szeretet és szándék nélkül cselekedjél!
Sóvárgásból tenni? Nincsen rosszabb ennél.

I/61. Isten csak benned születhetik
Szülessék bár Krisztus százszor Betlehemben,
Vagy benned, vagy sehol. Élet, s halál ebben!

I/62. Ami kívül van, rajtad nem segíthet
Gonosztól lelkedet kereszt és Golgota:
Ha nincsenek benned, nem mentik meg soha.

I/63. Kelj fel magad a halálból
Bár Krisztus feltámadt, mégsincs varázserő:
Míg a bűnt keresed, semmit sem tehet Ő.

I/127. Isten számára minden egyenlő
Különbsége nincsen: Istenben minden egy,
Legyen bár csak egy légy, avagy te, egyre megy.

I/145. Belőled származik
Csírája magad vagy: menny is lehet, s pokol.
Nincs kész hely, állapot, mely vár rád valahol!

leslie07 2020.11.27. 09:55:21

@Igazság Kereső: Szerinted az emberiség a Gonosz legyőzésének érdekében lett megteremtve?

Tehát a teremtés célja volt ez?"

Igen . Ha figyelemmel kíséred a kezdettől a Végig az eseményeket, abból az következik.

Azzal, hogy Sátán hatalmába és ezzel a halál hatalmába manőverezte az
első embert, ítélet alá került. Az ítélet ott akkor kimondatott felette.
Az ítéletvégrehajtóként pedig Isten az embert jelölte meg.

Az Énók Könyve beszámolója szerint Énókot,aki egyike volt azoknak,akit a gonosznak nem sikerült a maga oldalára állítani- Isten miután magához
vette elküldte a lázadó Isten Fiakhoz, hogy közölje felettük az ítéletet.

Ez nemcsak azt jelenti, hogy az embernek Isten jogot adott a gonosz ítélésére, hanem azt is , hogy ezeknek a lázadó isten fiaknak nem volt
hatalma Énók felett.

Ha visszaemlékszel Jézus egyértelműen kijelentette, hogy ha ellenálunk
az Ördögnek elfut tőlünk. A gonosz sorsa tehát a gonosznak ellenálni képes emberek kezébe adatott. Izrael Istene Khrisztosz a gonosnak ellenálló embereknek nemcsak a skorpiók felett adott hatalmat, hanem a lázadó szellemek felett is. Ezt ahatalmat fel is használták, hogy megszabadítsák az embereket , az ártó szellemektől,akik testüket uralták.

Pál utalt arra, hogy a szentek angyalokat fognak majd ítélni.

A Kinyilatkoztatások Könyvében , isten közli velünk, hogy Mihály és angyalai harcolnak a Sátánnal és le is győzik őt és az angyalait is.

Ezt a harcot a teremtett világban és nem azon kívül vívják majd meg
a feltámasztott Mihály fejedelem és a szentjei.

Valami oka volt annak, hogy a teremtés előtt Isten nem semmisítette meg a gonoszt. Hogy mi volt ennek az oka, mi nem tudhatjuk. Csak feltételezés
a részemről, hogy az Isten Fiak Atyja határozott úgy valamikor, hogy az Isten Fiak nem pusztíthatják egymást.

Ellenben a teremtett világ benne az emberrel, mint egy trójai faló a gonosz számára.

Igazság Kereső 2020.11.28. 00:37:12

@leslie07:

Tehát a teremtetett emberi világ specifikus célja a Gonosz legyőzése általuk, általunk?!

Ezért is lett megalkotva?

Már volt a Gonosz, és gonoszkodott az ember előtt is?

Mivel ezt tette, megteremtetett az emberi világ, hogy ezáltal legyőzettéssék a Gonosz, nagy betűvel???

Ezt gondolod?

Hűha....

a századik juh 2020.11.28. 00:42:24

@Igazság Kereső: Érvelj ellene, ha már szeretetből vagy!

:)

Igazság Kereső 2020.11.28. 00:43:41

@Ta0066:

"Csak egy próba. Szerinted kitől származnak az alábbiak? Kereszténytől, vagy nem kereszténytől? Előbb válaszold meg szerinted melyik, aztán megmondom ki írta ezeket."

Ha olyas valaki írta, aki úgy keveri a filozófiákat és más tanításokat a kereszténységgel, mint mások a piát keverik, oly mindegy nekem!

Rólad írtam egyébként is.

Amiket Te írtál, azokat értékeltem, nem pedig másokéit!

Te pontosan így kevered össze a kereszténységet mindennel, ami számodra megnyerő információ.

De nekem aztán tök mindegy! :)

Csak azt felejted el, hogy ez így már nem a kereszténység!

Igazság Kereső 2020.11.28. 00:48:52

@a századik juh:

"Érvelj ellene, ha már szeretetből vagy!"

Mi ellen érveljek?

leslie07 2020.11.28. 03:19:32

@Igazság Kereső:Mivel ezt tette, megteremtetett az emberi világ, hogy ezáltal legyőzettéssék a Gonosz, nagy betűvel???

Ezt gondolod?"
Igen . Ha figyelemmel kíséred a kezdettől a Végig az eseményeket, abból az következik. Mellesleg én nem sokat gondolhatok bele abba,ami megiratott
az Isten akaratából. Csak összefoglaltam a Kezdet és a Vég idején végbement eseményeket és azok okait.

Mindezek a korok Ura, azaz Khrisztosz Atyjának az akaratából történt,
aki soha se jött be a teremtett világba.

leslie07 2020.11.28. 03:35:53

@Ta0066: ." Szerinted kitől származnak az alábbiak? Kereszténytől, vagy nem kereszténytől?"

Angelus Silesius: Kerubi Vándor

Az író Johan Scheffler, orvos majd ferences pap.
süti beállítások módosítása