"ellene is kell szegülni az államnak"
2021. május 07. írta: a századik juh

"ellene is kell szegülni az államnak"

Kedves olvasóim,

gyűjtést indítok olyan esetek felderítésére, amikor szerintetek a Watchtowerinc "állam elleni ellenszegülés"-re buzdít az oktatási láncán keresztül, miként arra az Őrtorony 1996-os számának egyik kiscsillagjában utalnak:

jw_org_imadas_2.jpg

 

"Érdekes módon F. F. Bruce professzor a Róma 13. fejezetről készített szövegmagyarázatában ezt írja: „A közvetlen szövegkörnyezetből tisztán látható, akárcsak az apostoli írások általános szövegösszefüggéséből, hogy az állam csakis azon a határon belül követelhet engedelmességet jogosan, amilyen célból Isten létrehozta — s ami a fő, nemcsak kellene,

hanem ellene is kell szegülni az államnak,

ha olyan hűséget követel meg, amely egyedül Istennek jár.”

 

Várom véleményeiteket, tapasztalataitokat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr9616525142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a századik juh 2021.05.07. 09:48:47

Például itt megtudhattuk, hogy az állami szerveknél dolgozó tanúk is érdekes viszonyt ápolnak a rájuk vonatkozó titoktartási kötelezettségekkel:
aszazadikjuhblogja.blog.hu/2020/12/08/a_watchtower_inc_-nek_kell_inkabb_engedelmeskedni_mint_a_torvenyeknek_jogszabalyoknak

keresemazutam 2021.05.07. 15:10:09

Nekem ez szimpi!

Henry David Thoreau - A polgári engedetlenség iránti kötelességről

a századik juh 2021.05.09. 22:45:29

@keresemazutam: És szerinted is az ENSZ a vadállat, miként azt a Watchtowerinc állítja?

keresemazutam 2021.05.10. 07:09:42

@a századik juh:

Nem tartom ihletettnek a jelenések könyvét, ezért nem érdekel a magyarázata. Thoreau kormányzattal kapcsolatos megközelítése a bibliától függetlenül szimpatikus!

a századik juh 2021.05.10. 08:12:11

@keresemazutam: "hanem ellene is kell szegülni az államnak,
ha olyan hűséget követel meg, amely egyedül Istennek jár.”

A cikk épp arról szól, hogy a Watchtowerinc sok országban szélsőségesnek minősített kiadványaiban a sajátferdítésű "bibliájára" hívatkpzvamondja meg azt 9 millió tanúnak, hogy szerintük mit gondol Jehova, hogy szerintük mikor is kell Jehova szerint ellenszegülniük az állammal.

Például én nem találtam bibliai példát arra, hogyha mondjuk egy Jehova Tanúja kormánytisztviselő/orvos/navos, és aláíratnak velűk egy titoktartási szerződést, az alól felmenti őket Jehova, ha mondjuk épp egy bíróin használnák fel azt az információt, hogy kinek milyen tulajdonai vannak/abortuszt hajtottak végre rajta/mekkora jövedelemmel rendelkezik.

Mondjuk a legújabb nwf-et még nem olvastam, lehet, abba már benne van...

keresemazutam 2021.05.10. 08:26:31

@a századik juh:

Na igen, talán rá lehetne bízni mindenkire hogy szabadon maga gondoljon valamit arról hogy mit gondol valamiről isten. Ha pedig tévednének és istent ez zavarná, biztos nem olyan gátlásos, hogy ne merne szólni...

leslie07 2021.05.11. 06:43:38

Mivel a jehova nevű szervezetében Istennek nincs szava , így nyugodtan elmondható, hogy egy jehova tanújának mindenben ellene kell szegülni
az államnak, amikor az állam olyan dolgot kér,ami ellentétes a Vezető Testület utasításával, tanításával.

leslie07 2021.05.13. 02:59:38

@keresemazutam: Nem tartom ihletettnek a jelenések könyvét,"

Van olyan köny a Szentírásban,amit ihletettnek tartasz?

keresemazutam 2021.05.13. 15:25:27

@leslie07:

Majd személyesen beszéljünk róla.

Igazság Kereső 2021.05.13. 17:36:14

Huha.... ebből megint vita lenne.
Nem szabad nem úgy gondolkodni ,nem lehet más véleményed, mert akkor véged! A fundamentalizmus azt hiszem egy súlyos betegség! :D

a századik juh 2021.05.13. 18:43:17

@Igazság Kereső: "János apostol a következő tanácsot adta: „Ne higgyetek minden ihletett kijelentésnek, hanem vizsgáljátok meg az ihletett kijelentéseket, hogy meglássátok, vajon Istentől származnak-e” (1János 4:1). Ez nem jelenti azt, hogy gyanakodva kell fogadnunk mindent, amit mások mondanak nekünk. Inkább Pál apostol szavait kell emlékezetünkben tartani a Galata 1:8 szerint: „Azonban még ha mi, vagy egy mennyből jövő angyal hirdetne is nektek jó hírként valamit azon kívül, amit hirdettünk mi nektek jó hír gyanánt, átkozott legyen.”

w89 1/1 29–32. o.Mindig helyénvaló engedelmeskedni?

Igazság Kereső 2021.05.14. 17:07:31

@a századik juh:
Ahamm....ettől máris elfogadhatóbb Lett! :)

leslie07 2021.05.14. 22:49:21

@Igazság Kereső: A fundamentalizmus azt hiszem egy súlyos betegség! :D"

Az igaz Istenbe vetett hit hiánya pedig átok.

Igazság Kereső 2021.05.15. 00:53:21

@leslie07:

A kettő nem zárja ki egymást.
Úgy értem, a fundamentalizmus kerülése nem tesz kapásból isten tagadóvá, ez hatalmas férreértés!

Maximum, a fundamentalizmus hiánya rugalmasabbá tesz a betokosodott gondolkodásmód börtöne helyett!

Teret enged a gondolkodásnak dogmatikus bilincsek helyett!
Helyt ad a tévedéseknek.
A fundamentalizmus nem tűri az egyet nem értést. Tévedhetetlennek képzeli magát, merev és ésszerűtlen(rugalmatlan)!
Holott sok tévedése került már napvilágra(hadd ne részletezzem)!

Tovább is van, mondjam még?

Nem mert kifogyok a karakterekből...

Ezért nem szeretek már hitvitákat folytatni.

De azért nincs harag! :)

a századik juh 2021.05.15. 22:01:33

@Igazság Kereső: " a fundamentalizmus hiánya rugalmasabbá tesz a betokosodott gondolkodásmód börtöne helyett!

Teret enged a gondolkodásnak dogmatikus bilincsek helyett!"

Öööö... ez nem tul fundamentalista gondolkodás? :)

Igazság Kereső 2021.05.16. 00:55:41

@a századik juh:

Miért lenne az?

Magyarázd el nekem, kérlek! :)

a századik juh 2021.05.16. 07:17:48

@Igazság Kereső: Talán mert agyhalott, gondolkodásra képtelennek állít be mondjuk pusztáncsak hagyománytisztelő embereket? :)

Például ha valakinek van egy véleménye, nekem meg másik, és mindenáron meg akarom győzni a valakit, hogy nekem van igazam, ki a fundamentalista?

Szerintem egyikük se, csak épp beszélgetnek, eltér jelenleg a véleményük, de csak ezért minek különböző negatív jelzőket ráaggatni?

Igazság Kereső 2021.05.16. 18:22:43

@a századik juh:

"Talán mert agyhalott, gondolkodásra képtelennek állít be mondjuk pusztáncsak hagyománytisztelő embereket? :)"

Ez túl mutat már jelen esetben a "hagyománytisztelő" megfogalmazáson tudjuk jól.

A mai fundik nem is akarnak gondolkodni, a másikat átkozzák el, ha nem értenek egyet a véleményükkel. Ezzel együtt a véleményüket kész kőbe vésett tényként kezelik, ami egyébként nem több, mint szubjektív értelmezés.

"mindenáron meg akarom győzni a valakit, hogy nekem van igazam"

Na itt a baj!

A MINDENÁRON kifejezés!

Mi a fenének kellene bárkit, bármiről mindenáron meggyőzni?
Ezt jelenti a te szavaid szerint a "hagyománytisztelő" ember?

Jézus mindenáron meg akart győzni mindenkit?

Ő ráeröltette-e a másikra a tanításait?

Nem! Holott, Ő mindent tudott állítólag, amit tudni kellett és úgy, ahogy azt kellett.

Akkor Jézus fundamentalista volt a mai, kissé pejoratív értelemben?

Semmi képpen sem!

Ahogy korábban is írtam, a fundik, akik intellektuális és kommunikatíve legtöbbször szélsőségesek, tévedhetetlennek hiszik magukat, véleményüket kész tényként tekintik, azok akik nem így gondolják már azonnal elutasítottként végzik. Sok esetben átkozottnak, Istentelennek, Sátán fattyának stb tekintik, csak mert nem az a meglátásuk, mint az övék.

Ez a baj a fundikkal!

Rugalmatlanok, röghöz kötöttek. Arrogancia és gőg jellemzi őket, mert ők a mindent tudók és mások kötelesek elfogadni azt, s úgy ahhogy ők képviselnek valamit. Ez nem csakis vallási értelemben értendő, de azon túl politikai vagy akármelyik témában megjelenik!

Ne higyje senki, hogy mindent helyesen ismer, mert senki sem tévedhetetlen!

De mégha, valamiben igaza is volna, nincs semmi joga ráerőltetni azt, amit tud! Főként nem elátkozni azt, aki nem így tesz, nem úgy gondolkodik. Várja meg, míg az megérik arra, hogy megismerje az igazat egy adott dolog felől. Elítélni semmiképp sincs joga!

De te is tudod jól, miről van szó Századik!

Vagy talán te is egyetértesz a fundamentálista arroganciával?!

Akkor sajnos rád is igazak volnának a fentebbiek!

Igazak?

Egyébként, a JT-k is fundik, minden értelemben!

Nem lenne csoda, hogy akik távoznak onnan, sokuk megmarad ebben
az "én tudom a tutit" szerepben.

Mindenesetre, én nem vagyok többé hajlandó vitázni senkivel, akik ennyire görcsösen fundik, mindegy kik azok!

Végszónak csak annyi, hogy: engedjük meg mindenkinek a vélemény és gondolkodás szabadságát, mindenféle ítélkezés nélkül!

:)

a századik juh 2021.05.16. 18:40:15

@Igazság Kereső: Kivéve annak, aki szerintem fundi? :)

Igazság Kereső 2021.05.17. 01:05:24

@a századik juh:

"Kivéve annak, aki szerintem fundi? :)"

Kivétel nélkül neki is!

"Élni és élni hagyni"!

A többit pedig bízzuk az igazságosan ítélőre!

Nem de?

És ne célozgass nekem arra, hogy én valamikor is erőszakosan a másikra akartam volna erőltetni a véleményemet, mert az hazugság lenne! Inkább volt ez sok esetben fordítva tesó!

Egy dolog a vita hevében hibázni a vita szabályait illetően, vagy hogy elragadhassák az embert az érzelmei egy vita során, és más dolog a fentebb írtak szerint, utólagosan is jó fundi módjára erőszakos és ellentmondást nem tűrő, vagy sokszor elvakult, már-már intellektuális inkvizítorként "térítgetésbe" bonyolódni!

Hol marad abban az esetben az élni és elni hagyni elv? Vagy ilyen nincs fundiknál?

Én a magam részéről, inkább kimaradok ezekből, minek fájdítsam a fejem.

Azt hiszem, én ezennel a magam részéről mindent leírtam ezzel a témával kapcsolatban! :)

a századik juh 2021.05.17. 06:30:30

@Igazság Kereső: "És ne célozgass nekem arra, hogy én valamikor is erőszakosan a másikra akartam volna erőltetni a véleményemet, mert az hazugság lenne! Inkább volt ez sok esetben fordítva tesó!"

Nézd, ha egy blogon leírja valaki a véleményét, amire én is leírom a vélemyényem, az szerintem nem fundi. :)

Még annak ellenére sem, hogy ha a két vélemény merőben eltérő.

Több dolog is lehet, egyik, hogy nekem van igazam, a másik, hogy a másiknak.

Még akkor is tévedhetek én, ha szent meggyőzédésem, hogy igazam van!

Szerintem, műveletlen és gonosz bírka szerint a fundamentalizmus egymás minősítgetésénél kezdődik, például ha valamely szervezet elméjében betegnek nevezi azokat, akik épp nem értenek egyet az aktuális tanításaikkal.

Ugyanezen ok miatt ha két ember közül az egyik lefundizza a másikat, már meg is van, ki a fundibb, szerintem. :)

A magyar nyelvben oly sko negatív jelző van, roppant egyszerű belefűzni a mondandónkba a minősítéséeket és jelzőket.

Aki azonban meg tudja zabolázni a nyelvét... na, az nem én vagyok! :)

Ellenben úgy tudom, a szeretet ellen nincs törvény...

Élni és élni hagyni... valaki talán nem hagy élni?

Ha egy vitában valaki érveket sorol fel, és számára fontos és meggyőző bizonyítékokat, az nem fundamentalizmus, szerintem, és nem súrolja az élni és élni hagyni elvet mindaddig, míg nem kezdi el minősítgetni a másikat.

Aki meg "célozgat", az szerintem kifejezetten nem fundi, mert megpróbálja rávezetni a másikat valamire, amit nyíltan le is írhatna, de nem írja le, hanem feltételezi a másikról, hogy megérti a célozgatásból is. :)

Leslie 07 nem fundi, legvadabb elképzeléseiből is kész engedni megfelelő bizonyítékok hatására, személyes meggyőződését pedig szelíden szokta elmondani, de meggyőződéssel.

Előfordulhat, hogy aki nem ismeri személyesen, azoknak az írásai alapján ez "nem jön át", ez van. :)

Természetesen most is csak saját véleményemet írtam le, simán előfordulhat, hogy tévedek, vagy rosszul látok valamit.

A fundik is csak szeretetre vágyó emberek, nem?

Ta0066 2021.05.17. 10:18:40

A fundamentalistázásról ez jutott eszembe:

"Mikor engem kritizálsz, kicsikét magadat is bántod,
Mert görbe tükröt mutatok neked, amiben saját magad látod!"

Mt 7, 1-12

Na meg a Fundi mini lakástakarék számla :D

Igazság Kereső 2021.05.17. 18:04:02

@a századik juh:

"Leslie 07 nem fundi, legvadabb elképzeléseiből is kész engedni megfelelő bizonyítékok hatására, személyes meggyőződését pedig szelíden szokta elmondani, de meggyőződéssel."

Írtam én nevet?

Kinek nem inge, nem veszi magára!

Egyébként meg marhára nem értek egyet... :)

Igazság Kereső 2021.05.17. 18:05:25

Szíves engedelmetekkel, bemásolnám ide t.csilla Joker blogján írt ehhez kapcsolódó kommentjét.

Ritkán értek Csillával egyet, de ezzel teljesen egyet tudok érteni. Bevallom, régen nem értettem miért gondolódik így s el is ítéltem emiatt, de már megértem őt is ezzel kapcsolatban!

Ezt írta:

"Semmi bajom nem lenne a vallási kérdések normális hangvételű megvitatásával, csak - és éppen ez a blog a megmondhatója - nem marad meg azon a szinten. Én magam nem tapasztaltam az „élni és élni hagyni” elvet ennek a blognak a történelmében, ahogy az etikus evangélizációt sem. Bár etikátlant az igen, ami tagtoborzást különösen gusztustalannak tartom az identitásukat vesztett korábbi szektatagok köreiben, akik „könnyű prédák” lehetnek egy másik szekta számára.
A vallásos hitnézetek feletti és egyéb világnézeti vitákat több extanús külföldi oldalról is kitiltották, mert amelyik ezt nem tette, hanem liberálisan "elfogadóan" állt minden nézethez, azzal nagyon hamar visszaéltek, és a keresztény hittérítők, megmondóemberek, végső valóságok biztos tudói és egyéb összeesküvéshívők olyan mértékben elárasztották az oldalt, hogy mozdulni sem lehetett. A szólásszabadság nevében erőszakkal nyomulnak, nyomják le mások torkán az elképzeléseiket és csak azt az egyet nem tűrik, ha bárki is ellentmond nekik, vagy netán bármiféle konkrétumot, bizonyítékot várnak el tőlük.
Az én blogomon ezért vannak szigorúbb szabályok, mert én nem szeretném ezt a légkört, mert pont azokat a témákat akadályozzák, trollkodják az ilyen „vallásoskodók”, amelyek más korábbi tagok érdeklődésre tartanának számot. Persze ha te vagy más vállalja az adminkodást egy egészen más témájú közösségben, azzal nincs semmi gondom.
A magam részéről úgy hiszem, hogy a kritikus gondolkodás elveinek mindenre, így a Bibliára is ki kell terjednie...

(A kritikus gondolkodsáról amúgy egy nagyon jó írás jelent meg korábban: jehovatanui.blog.hu/2020/11/19/a_kritikai_gondolkodas_alapelvei_a_megerositesi_torzitas_522)

... és a hívő embernek nem kell agyhalottnak lennie. Ha valaki vallásos vagy világnézeti témákat akar megvitatni, akkor azt is el kell fogadnia, ha valaki másként, az ő véleményétől eltérően gondolkodik. Érvek híján azonban legtöbbször az ilyen eszmecserék durva személyeskedésbe torkolnak, vagyis annak hitét, indítékait vonják kétségbe, aki a fundamentalista értelmezést vitatni meri. Csak akkor nincs hajbakapás, ha nem jön fel senki ilyen gondolattal. Ez pedig egyáltalán nem felel meg az „élni és élni hagyni” elveinek."

Ta0066 2021.05.17. 19:02:47

Teljesen megérteném ezt a hozzáállást, ha nem pontosan az ő tollából jelent volna meg a következő blogbejegyzés:

jehovatanui.blog.hu/2017/12/27/elmondhato-e_hogy_a_biblia_a_szeretetrol_szol_es_egy_felsobbrendu_erkolcsot_kepvisel

A saját blogján nem találtam meg ezt az írást, csak Jokerén. Kb. olyan, mintha köveket kezdene dobálni egy tóba és döbbenettel tapasztalná, hogy egyre jobban hullámozni kezd, majd azt kiabálná a víznek, hogy "élni és élni hagyni". Ezután kijelentené, hogy már köveket sem lehet csak úgy dobálni, hullámok okozása nélkül, és ez nem felel meg az "élni és élni hagyni elvének".

Én a magam részéről nem veszem magamra a "fundi" jelzőt, annyira gyermeteg és lanyha, hogy inkább kikérem magamnak :)

a századik juh 2021.05.17. 20:03:15

@Ta0066: Nos, L.Gabi idejében engem egyedül Marci Blogjáról nem tiltottak ki, annyira szerettem elemezgetni Csilla&L.Gabi írásait! :)

Többek közt miattuk jött létre ez a blog, így mindíg nagy szeretettel látom őket/írásaikat a blogomon! :)

"Kb. olyan, mintha köveket kezdene dobálni egy tóba és döbbenettel tapasztalná, hogy egyre jobban hullámozni kezd, majd azt kiabálná a víznek, hogy "élni és élni hagyni". Ezután kijelentené, hogy már köveket sem lehet csak úgy dobálni, hullámok okozása nélkül, és ez nem felel meg az "élni és élni hagyni elvének".

A víz meg túl hideg és nedves, tegyük hozzá gyorsan! Vízbe se lehet menni anélkül, hogy be ne nedvesedjen az ember, he!

A kő is lehetne könnyebb, má' nemazé'!

Miattatok hajigálom itt a köveket, azt se értékelitek, mi? Neszenektek előmoderáció, fuizé.... fúdemelegvan...

a századik juh 2021.05.17. 20:09:28

@Ta0066: "Én a magam részéről nem veszem magamra a "fundi" jelzőt, annyira gyermeteg és lanyha, hogy inkább kikérem magamnak :)"

Miért, ha tüsszent valaki, azt mondod, hogy jobbulást? :)

Ta0066 2021.05.17. 22:31:04

@a századik juh:

Nem, sajnos, a Jobbulás is csak ugyanolyan pénzéhes csürhe, mint a többi. Próbálkoztak egy ideig valóban Jobbnak lenni, de végül beijedtek tőle.

Igazság Kereső 2021.05.18. 17:34:24

@a századik juh:

"Miért, ha tüsszent valaki, azt mondod, hogy jobbulást? :)"

Nem, azt mondja Robituszin... :D

Ta0066 2021.05.20. 10:05:32

@a századik juh:
"Nos, L.Gabi idejében engem egyedül Marci Blogjáról nem tiltottak ki, annyira szerettem elemezgetni Csilla&L.Gabi írásait! :)"

A lázadó szellem :)

Nekem néha az az érzésem ezeken a blogokon extrém alacsonyan van az ingerküszöb. A személyeskedést és a másik sértegetését nem szeretem - bár néha nehéz elkerülni. Egy-egy határozott vagy sarkított állásfoglalás azonban még simán elférne.
Szép ez az "élni és élni hagyni elv" amíg él az ember :) A szellemi és vallási kérdések azonban pont nem erről szólnak. Nem "élni és élni hagyni", hanem "halni és halni tudni" erről lenne szó.

Igazság Kereső 2021.05.20. 17:24:03

@Ta0066:
"halni és halni tudni" erről lenne szó."

Ez mit takar? Kifejtenéd bővebben, kérlek! Így elsőre zavarosan hangzik.

a századik juh 2021.05.20. 20:11:41

@Igazság Kereső: "azt mondja Robituszin..."

Hátizé... szerintem Jézus sose mondta, hogy Robituszin, legalábbis a Szentírásba ez nincs lejegyezve. :)

a századik juh 2021.05.20. 20:14:20

@Ta0066: "ezeken a blogokon extrém alacsonyan van az ingerküszöb."

Ja, a járólap alatt található konkrétan. :)

Végülis az Őrtornyokat vagy a Jw.orgot se lehet kommentelni, azt mégis milyen nagyot mennek...

a századik juh 2021.05.20. 20:22:49

@Ta0066:"szellemi és vallási kérdések"

Noigen... felderengett, hogy Lesliet azért zárták ki, mert idézte a nyúlvilágfordításból, hogy az egész gyülekezet előtt fel kell tárni azokat a problémákat, amit nem akar rendezni a gyülekezet, erre szélsőséges szervezetté nyilvánította a Bírói Blogbizottság...

a századik juh 2021.05.20. 20:41:14

@Ta0066: " Egy-egy határozott vagy sarkított állásfoglalás azonban még simán elférne."

A vita segíthet más szemszögeket is meglátni, és nem gondolt fordulatokra is gondolni.

Ez hibádzik a szerwezetnél is, hogy hinni kell a dogmában kérdések nélkül, így valójában a köztük lévő "egység" csak a dogmák mögött felsorakozott emberek egysége a dogmákban, nincs valódi egyetértés, pedighamárcsak 2 ember egyetértene mindenben, akkor csudadolgokat tehetnének, nemmégha nyócésfélmillió ember értene egyet mindenben, mintahogyazt a szervezet állítja... akkor már rég a wachtowerinc uralkodna a földön, és csak jw.org menne mindenhol...

Ta0066 2021.05.21. 09:02:33

@Igazság Kereső:
Nem zavaros, csak végig kell gondolni.

Igazság Kereső 2021.05.21. 17:42:41

@Ta0066:

De így nem igazán tiszta. Magyarázd el, mert pont amiatt, hogy nem egyezik a gondolkodásmódunk, a világképünk, nincsenek azonos sémáink. Nem tudom, hogy és mit értesz a kijelentésed alatt!

leslie07 2022.05.23. 02:19:05

Vannak ősi tetragrammák, amit az i.e. 14. században az egyiptomi templomok oszlopaira írtak és amelyeket megtaláltak a régészek a mai Szudán területén amit a tudósok Jahunak írnak, majd 7 évszázaddal később a Moábita kövön szintén egy tetragramma, a maszoréták írásától eltérő írással,amit a tudósok szintén jahunak olvasnak. majd megjelent
ugyanez az istennév az i.e 5.századból származó a Magyar Zsidó Szemle 1912-ben kiadott Huszonkilencedik évfolyama Elephatinei katotonai zsidó telep újabb arám papyruszaival 27 oldalon foglalkozik,

A tanulmányból megtudhatjuk, hogy a Elephatieni katonai zsidó telepről származó papyruszok

a jeruzsálemi templom lerombolása utáni és az újjáépítés előtti időből származnak. Az Elephatinei papyruszleletről szóló tanulmány a 41-67. oldalon található.

Dr. Blau Lajos tanulmánya szerint a katonai zsidó telep létesítését II. Psammetich fáró uralkodásának idejére (594-583) teszi Sachau tanulmányára hivatkozva.

A levélben ezt írják:

"A te nevedben áldoznak ételáldozatot, tömjént és égőáldozatot Jahó Isten oltárán; és mindig imádkozunk érted, mi és feleségeink, gyermekeink és minden itt talált zsidó, amíg a templom újjá nem épül. És ez számodra megérdemelt munka (tsedhaqah) lesz Jahó, a menny Istene szemében, nagyobb, mint annak az embernek a érdemi munkája, aki égőáldozatot és 1000 értékű áldozatot ajánl fel neki. ezüst tehetségei. Ami pedig az aranyat illeti (valószínűleg azt, amit a zsidók küldtek Bagóhiba baksisként), szót küldtünk és tudást adtunk. Ezenkívül a nevünkben levélben közöltük mindezt (ezeket) Delájával és Selémiával, Szanballatnak, Szamária helytartójának fiaival. Továbbá mindabból, amit velünk tettek,"

www.internationalstandardbible.com/S/sanballat.html

Ezen kívül

A Papyrus Amherst 63, XII. hasáb, 11–19. sor szintén tartalmazza a tetragrammát, ahol a tudósok Jahónak olvassák.

"Minden kívánságunkat teljesítse Jahó.
Jahó töltse be,
az Úr ne vegye el
szívünk egyetlen vágyát sem.
Néhányan az íj által, néhányan a lándzsa által –
íme, nekünk Jahó a mi Urunk és Istenünk.
A Bikánk legyen velünk.

Mindezek ismeretében kit érdekel, hogy ezen írások keletkezését követően másfél évezreddel a maszoréták a saját írásaikban előforduló tetragrammát másként ejtik ki. Az Ő írásuk az ő dolguk.

leslie07 2022.05.24. 02:44:18

Még jehova tanúi közül is kevesen tudják, hogy a jehova tanúi nevet a szervezet elnökének

J. F. Rutherford egy ötlete foilytán vették fel, aki 1931.július 26-án Columbusban (Ohio) megtartott kongresszuson váratlan bejelentése kapcsán vették fel.

Rutherford pontosan négy órakor azzal a megállapítással kezdte, hogy mondanivalóját mindenki számára — aki csak a hangját hallja — létfontosságúnak tekinti. Hallgatói már nagyon kíváncsiak voltak. Előadása folyamán egy másik határozatot tett közzé „Egy új név” címmel, amely ebben a bejelentésben érte el tetőpontját: „Azt akarjuk, hogy ezen a néven ismerjenek és nevezzenek minket: Jehova tanúi.” Az örömmámorban úszó résztvevők ismét felugrottak a helyükről és harsogva kiáltották: „Igen!” Ettől kezdve Jehova Tanúiként ismerik őket.

A Jehova Tanúi — Isten Királyságának hirdetői 82. oldalán azzal dicsekszenek jehova papjai , hogy

jehova szelleme félelem nélkülivé tette őket.

Vajon miben nyilvánult meg ez a félelem nélküliségük?

Nos jehova szelleme felbátorította őket, hogy nem félve az Istenek Istene haragjától kiadjanak

1988-ban egy új bibliafordítást , amelyben több száz helyen meghamisították nemcsak a próféták írásait, hanem az Evangéliumokat is.

A jehovizmus útjára való lépésük óta eltelt immár 90 év távlatából elmondhatjuk, hogy jehova papjai

túltettek a Sátánon és a démonokon is az igaz Isten Khrisztosz parancsaival való dacolás terén - tudniillik a Sátán és démonai rettegnek az Istenek Istene Khrisztosz haragjától, ezzel szemben jehova papjai félelem nélkül Káromolják Őt és hamisították meg Ihletett Szavát.
süti beállítások módosítása