A Watchtower szerint Baál = Jehova!  avagy a valódi éleslátás technikája, by JT.
2017. január 19. írta: a századik juh

A Watchtower szerint Baál = Jehova! avagy a valódi éleslátás technikája, by JT.

vak_vezet.jpg"Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára. Jw.org, ha éhezel már a rizsára."

 

Ma a bálványimádás vizeire evezünk, természetesen szigorúan az égi szekér nyomában, hiszen a Watchtower köztudottan olyannyira igyekszik elkerülni még a bálványimádás látszatát is, hogy erre hivatkozva szedette le az Őrtoronylogókat minden épületéről... hogy aztán helyette kirakják a JW.ORG táblát... ugyanoda.

jworgterem2.jpg

Mindegy, nem is az éles logika tetszett meg a tanúkban, anno. Nézzük, mi az Éleslátás 2017-ben a bálványokról, és magáról Baálról:

 

"A héberben a Baál megnevezés hímnemű [hab·Baʹʽal], az úr; a Septuagintában viszont Baált úgy nevezik, hogy [hé Baʹal] = az úrnő; Hós 2:8; Sof 1:4; az Újszövetségben pedig Róma 11:4. Ennek a kétnemű istennek az erkölcstelen imádata során a férfiak bizonyos alkalmakkor női ruhát hordtak"

 

                 ↓LÁSD A KÉPEN! 

 

szoknyas_tanu.jpg

"Ennek a kétnemű istennek az erkölcstelen imádata során a férfiak bizonyos alkalmakkor női ruhát hordtak

 

"BAÁL

(tulajdonos; úr):

1. A benjáminita Jeiélnek a negyedikként felsorolt fia (1Kr 8:29, 30; 9:35, 36).

2. Egy rúbenita, akinek a fiát, Beérahot másokkal együtt fogságba vitt az asszír király, III. Tiglát-Pilészer (1Kr 5:5, 6, 26).

3. Simeon törzséhez tartozó beékelt város Júda területén. Alighanem azonos Baálát-Beérrel, azaz a délen (v. a Negebben) fekvő Rámával. (Vö.: 1Kr 4:32, 33 és Jzs 19:7–9.)

4. A Szentírásban a héber baʹʽal szó a következő értelemben használatos: 1. a feleség tulajdonosa, azaz a férj (1Mó 20:3); 2. földtulajdonosok (Jzs 24:11, Rbi8, lábj.); 3. „a nemzetek urai” (Ézs 16:8, lábj.); 4. ’szövetségesek’ (szó szerint: ’egy szövetség tulajdonosai [v. urai]’) (1Mó 14:13, Rbi8, lábj.); 5. élőlények gazdája vagy építmények tulajdonosa (2Mó 21:28, 34; 22:8); 6. olyan személyek, akiknek valamilyen rájuk jellemző dolog van a birtokukban, például: íjász (szó szerint: ’nyilak tulajdonosa’) (1Mó 49:23), hitelező (szó szerint: ’keze tartozásának a tulajdonosa’) (5Mó 15:2), „haragos természetű” személy (szó szerint: ’harag tulajdonosa’) (Pl 22:24), ’peres ellenfél’ (szó szerint: ’per tulajdonosa’) (Ézs 50:8, Rbi8, lábj.);

7. Jehova (Hó 2:16);

 

yahweh.gif

 

8. hamis istenek (Bí 2:11, 13).

 

(Összefoglalva tehát a Watchtower szerint a Baál ugyanúgy jelentheti Jehovát, mint ahogyan a hamis isteneket is... az kemény, egyben elgondolkoztató dolog, testvérek!)

 

A Biblia Baálnak, a hamis istennek a megnevezésére a hab·Baʹʽal (a Baál) kifejezést használja. A hab·Beʽá·límʹ (a Baálok) kifejezés a helyi istenségekre használatos, akikről úgy vélték, hogy egy-egy konkrét hely tulajdonosai voltak, és jelentős befolyásuk volt ezeken a helyeken.

A „Baál” név mindössze egyszer fordul elő a Keresztény Görög Iratokban,Róma 11:4-ben, ahol a görög szövegben a nőnemű névelő áll előtte. Ezzel kapcsolatban John Newton a következőket írta az egyik tanulmányában, melynek a témája a Baál-imádat: „A héberben a Baál megnevezés hímnemű [hab·Baʹʽal], az úr; a Septuagintában viszont Baált úgy nevezik, hogy [hé Baʹal] = az úrnő; Hós 2:8; Sof 1:4; az Újszövetségben pedig Róma 11:4. Ennek a kétnemű istennek az erkölcstelen imádata során a férfiak bizonyos alkalmakkor női ruhát hordtak, míg a nők férfi ruhában jelentek meg, harci eszközökkel felfegyverkezve” (T. Inman: Ancient Pagan and Modern Christian Symbolism. 1875, 119. o.)."

szoknyas_tanu.jpg

(Követelni fogom a koordinátortól, hogy legközelebb szoknyában, de nyakkendő nélkül menjünk szolgálatba, és hivatkozok majd a fenti Őrtoronyra. Azt tudnotok kell, hogy nálunk a teokratikus könyvtárban a "H" betűnél nincs is Humorérzék alapból...  Karótnyelt testvér meg sem rendelte, helyette inkább kettőt kért a Hatalomvágyból.)

Izrael történelme során előfordult, hogy Jehovát „Baál”-nak nevezték,

méghozzá abban az értelemben, hogy ő volt a nemzet Tulajdonosa, vagy Férje (Ézs 54:5). ("5Mert maga Teremtőd lesz a hitvesed, a Seregek Ura a neve. Izrael Szentje lesz a Megváltód" Ézsaiás 54:5Ezenkívül a hitehagyott izraeliták olykor helytelenül Baállal azonosították Jehovát. Ezt támasztja alá Hóseás próféciája is, amelyben arról írt, hogy eljön az az idő, amikor Izrael – miután száműzetésbe megy, majd visszatér onnan – a megbánása jeléül többé nem hívja úgy Jehovát, hogy „Uram” („Baálom”, Kár.), hanem így fogja nevezni: „Férjem”. A szövegkörnyezet rávilágít, hogy az izraeliták soha többé nem fogják ajkukra venni a Baál nevet, és nem társítják többé a hamis istenhez (Hó 2:9–17). Mivel a héber baʹʽal szóhoz a lealacsonyító Baál-imádat miatt helytelen fogalom társul, ezért egyesek úgy gondolják, ez az oka annak, hogy Sámuel második könyvének az írója az ’Is-Bóset’ és a „Mefibóset” (bóʹseth,  jel.: ’szégyen’) neveket használta, nem pedig az ’Esbaál’ és a „Mérib-Baál” neveket (2Sá 2:8; 9:6; 1Kr 8:33, 34; lásd: IS-BÓSET).

 

 

danger_animation_006_www_mobilemaza_net.gif

 

Szokás szerint nem hiszem el, hogy a lényeg a Hóseás 2:8-17 ben lenne, ezért továbbolvasom:

" 18Azon a napon – mondja az Úr – így szólít majd engem: „Férjem!” És nem mondja nekem: „Baálom!” 19Nem hagyom, hogy a Baálok nevét ajkára vegye, ne is emlékezzék többé a nevükre. 20Azon a napon a kedvéért szövetséget kötök a mező vadjával, a magasban szárnyaló és a földön csúszó állatokkal; eltüntetem az országból az íjat, a kardot, a háborút, és zavartalan nyugalmat biztosítok nekik. 21Eljegyezlek magamnak örökre, eljegyezlek igazsággal, törvénnyel, jósággal és szeretettel. 22Eljegyezlek hűséggel, hogy megismerd az Urat. 23Azon a napon válaszolok – mondja az Úr –, válaszolni fogok az égnek, és az válaszol a földnek. 24A föld is válaszol a gabonának, a bornak, az olajnak, azok pedig válaszolnak Jiszreelnek.25Elültetem az országban,

„Nincs irgalom”-nak meg irgalmazok, „Nem népem”-nek meg így szólok: „Népem vagy!” Ő meg azt mondja majd: „Én Istenem!”

 

Ok.

Megvan?  

"És nem mondja nekem: „Baálom!” összevetve az éleslátással, ami egy elég friss kiadvány, és azt állítja, hogy a baál 7. jelentése: 

"7. Jehova (Hó 2:16);"

 

 

Vagyis... ha az Úrnak a népe nem azonosítja őt Baállal soha többé, akkor kik ezek a Jw.org tanúi, akik Baálhoz kötik azt a nevet, amely szerintük az Úr nevet helyettesíti???

 

 

 

vak_vezet.jpg 

          "Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára.

                                                                                     Jw.org, ha éhezel már a rizsára."

 

 

Általában tudok a sorok között olvasni, de most ezt itt nem értem pontosan:

" Ezenkívül a hitehagyott izraeliták olykor helytelenül Baállal azonosították Jehovát."

Hiszen az éleslátás pont most állapította meg, hogy a Baál jelentheti azt is, hogy Jehova.

Akkor most azt akarja mondani ezzel, hogy a Watchtower hitehagyott?

 

"soha többé nem fogják ajkukra venni a Baál nevet, és nem társítják többé a hamis istenhez"

 

Hogy mi??? Akkor most Baál nem a hamis, hanem a valódi Isten??? Azaz Jehova egyenlő Baállal???

Ez hogyan lehetséges?

 

" Mivel a héber baʹʽal szóhoz a lealacsonyító Baál-imádat miatt helytelen fogalom társul"

 

Ezt nem akarom elhinni! Akkor Baál a bikaisten?

 

"Ez összhangban van azzal, ahogyan Baált ábrázolják, ugyanis a jobb kezében egy bunkósbot van, a baljában pedig egy hegyes lándzsa, amelynek a nyele stilizált villámban végződik. Emellett olykor szarvakkal ellátott sisakot visel a fején, ami arra utal, hogy szoros kapcsolatban áll a termékenység jelképével, a bikával." 

  • Baál
  • Éleslátás. 1. kötet

 

Stilizált villám? Csak nem ő a napisten is?

 

"Vannak arra utaló jelek, hogy Baálnak és a többi kánaáni istennek és istennőnek az imádói bizonyos égitestekkel hozták összefüggésbe az isteneiket. Például az egyik rász-samrai szöveg beszámol arról, hogy felajánlást mutattak be „Sapas királynőnek (a Napnak) és a csillagoknak”, egy másik szöveg pedig utal „a Nap seregére, és a [24 órás] nap hadára”." 

  • Baál
  • Éleslátás. 1. kötet

 

És... most őszintén, még mindíg nem értem! Most akkor Jehova Baál?

 

"Izrael történelme során előfordult, hogy Jehovát „Baál”-nak nevezték, méghozzá abban az értelemben, hogy ő volt a nemzet Tulajdonosa,"

 

  • Baál
  • Éleslátás. 1. kötet

 

jworghal.jpg

 Senki sem szeret? Rossz a világ? Bánt? Bibis lett a lelked? Mi úgy szeretünk, majd megeszünk ... élve!

 

 

Bocs... ki a tulajdonos?

 

"BAÁL

(tulajdonos;"

  • Baál
  • Éleslátás. 1. kötet

 

Köszönöm, kedves Éleslátás testvér... ma is sokat tanultam!

Egyre inkább kialakul bennem egy gondolat, amit nem tudok szavakba önteni!

Íme:

 

 

 

 

 

jworgimadat.jpg

                                      Akkor a bálványimádás nem is olyan rossz dolog?

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr4312134523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vénvarangy 2017.01.19. 11:11:11

Ez nagyon durva... Először nem értettem, mit is akarsz mondani, de megvan még az Insight on the... könyv. Alig hittem a szememnek. Vannak problémák a tanítással...

a századik juh 2017.01.19. 11:19:59

@Vénvarangy: És mennyi ilyen van. És ezek nem lényegtelen dolgok ám!

Jónás_ 2017.01.21. 10:06:54

Tessék belinkelni a lényeget, mert a lusta népség nem fog lexikonokban kutatni. Még jó ha kattint, de akkor sem hisz a szemének.

Jehova = baál
wol.jw.org/hu/wol/d/r17/lp-h/1200000505#h=6

Izrael is így hívta
wol.jw.org/hu/wol/d/r17/lp-h/1200000505#h=9

Gratulálok.

a századik juh 2017.01.21. 13:20:51

@Jónás_: Ha továbbra is így járunk el azokkal szemben, akiket "lustának" ítélünk, akkor saját magunk konzerváljuk ezt az állapotot, nem? Azaz okozói leszünk...

Köszönöm a kiegészítést, aki a "lusta népség" tagjaihoz tartozik, mostmár fellélegezhetnek!

Ha igény mutatkozik rá, lehetnél te a linkfelelős.

Emlékszem, már s Schumaheres írásnál is te hoztad a "kettős tisztelet" "anyagiakban" linket, és már akkor is azt hiszem a megjelölést hiányoltad, de igazoltad is, hogy nem vagy lusta, mert kerestél, és hittél.

Nekem ne higgyen senki.

Mindenki győződjön meg maga az állításokról, mert ezt kéri a biblia.

Szóval okkal teszem, de így kommentben lejesen jó a kiegészítés, köszönöm!

Jónás_ 2017.01.21. 17:08:14

Igazad lehet, elgondolkodtam azon, hogy aki ide téved, az már nem lusta az oldalszámok alapján kikeresni. Mint ahogy én sem. Nem is értem miért írtam ilyet. Régóta nem kételkedem a blogok idézéseiben forrás nélkül sem, mert mindíg megtaláltam úgy ahogy a cikkíró idézte. A te cikkeiddel kapcsolatban is így volt, és nem a hitelesség miatt, hanem sokkal megdöbbentőbb a hivatalos oldalon olvasni az ellentmondásokat ezért ellenőrzöm mindíg.

Igazság Kereső 2018.06.24. 01:21:55

Hm.... Jehovah, Baál, Yahweh, termékenység isten, nap istan.....stb hm... Kezd ilyesztővé vállni. :D. Nem exjt forrásból is utána kapargáltam a neveknek,hát,nohát.... Jehova lehet egy az írásokba bele hamisított bálvány Isten??? Vagy ez csak nekem új? :D hm..... Még kutatgatok a témában!

a századik juh 2020.01.11. 16:08:13

@Jónás_: Kedves Jónás, ajánlom figyelmedbe 3évvel ezelőtti Jónás reakcióit!

leslie07 2020.01.21. 01:23:19

@Igazság Kereső: Nem a Szentírásba lett belehamisítva a YHWH, hisz abban soha nem is volt benne. Csak az Igaz Isten a khrésztosz legnagyobb ellenségei által i.u. 850 és 1008 között készített újhéber nyelven írott
biblia, ami nem szentírás, hisz a Szentírás Isten Szent emberei által lett
közvetítve. Az i. sz. 70-ben Jeruzsálemben elpusztított templomot és az áldozati elrendezést megvető napimádó varászló kumráni szekta újraélesztette a Baál=YHWH imádatot, ami Omri, Akháb és Jézabel idejében
élte virágkorát i.e. a 8-7 században. Ebből a korból kerültek elő a YHWH-s Ashera szobrok és sírfeliratok. Zsidó írástörténészek beszámolnak arról,
hogy i.sz a 8. szazadban már találtak barlangban rejtett kéziratokat, amit
egy kolostor szerzetesei átadtak az akkori zsidó írástudóknak. S lám lám
i.sz 850-ben hirtelen a semmiből előkerült az Alepói kódex, amelyben
A Szentírásból korábban ismert kyriosz, azaz Úr Istennév helyett megjelennek a Baál isten YHWH neve. Csak gyanítani lehet, hogy a maszorétának kinevezett Ben Áser család ezt a barlangban talált YHWH-s
anyagot dolgozta át újhéber nyelvre, hisz érthetetlen okokból az Alepói
Codex forrását megsemmisítették.

Mindenesetre a Jézus testéből beszélő Izrael Istene ,amikor idézte
a korábban a népének a sínai hegynél kinyilatkoztatott Törvény részét,
nem YHWH-nak, hanem Kyriosznak azaz ÚR-nak nevezte önmagát.

Márk 12:28Akkor hozzá menvén egy az írástudók közül, aki az ő vetekedésöket hallotta vala, és tudván, hogy jól megfelele nékik, megkérdezé tőle: Melyik az első minden parancsolatok között?29Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az első: Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr.

Izrael Istene itt megismételte,amit Mózes idejében mondott élő hangon a népének.

„Halld Izrael: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!” (5Móz 6:4)

Ta0066 2020.01.22. 12:26:53

Az isteni nevekkel jó óvatosan bánni (szerintem).
Krisztus idejében a templomadót a tíruszi tetradrachmában vagy statérban fizették meg. Mi volt ezen a pénzen?
Fej: Tírusz város istenségének, a föníciai Baálnak babérkoszorúval ékesített portréja. Melkartnak hívták, annyit jelent: "A város istene''.
Írás: Jobb lábával egy hajó orrán álló sas, a nyaka mellett pálmaág. A baloldali mezőben a pénz verésének éve: 123. év (a tíruszi időszámítás szerint Kr. e. 4-3). A jobboldali mezőben egy monogram. A körbefutó írás a város menedékjogát hirdeti: "A szent és sérthetetlen Tírusz''.
A leírás Gerhard Kroll: Jézus nyomában című könyvéből származik.
Hozzátehetjük még, hogy más leírások szerint a fej oldalon Héraklész látható, mivel Merkalt/Baál kultusza teljesen egybeolvadt Héraklészével Tíruszban.
Ez a pénz látható az Új világ fordítás bibliai pénzeket bemutató oldalán is wol.jw.org/hu/wol/d/r17/lp-h/1001070236
Ez azért érdekes, mert elvileg a zsidók elutasították a római pénzeket, mint bálványokat ábrázolókat; mégis a templomadót egy idegen isten képével és feliratával vert pénzben kérték és fogadták el.
Sőt, Mt17,24-27 szerint maga a Krisztus is ezzel fizeti ki a templomadót Péterért és önmagáért.
Valószínűleg ez volt az a pénz is, amiből 30 db-ért Júdás elárulta a Krisztust.
Ehhez hozzájön még, hogy az ókorban, de még a középkorban is a pénzhez, pénzveréshez egyfajta szakralitás kapcsolódott. Nem engedtek bármit a pénzre verni, jelentősége volt, mi szerepel rajta.
Ebből számomra az következik, hogy nem csak az isten neve számít, hanem a kultusz, ami hozzá kötődik; az, hogy követői tudják-e kit tisztelnek és a kultusz (művelés) milyen hatásokat hordoz. A tíruszi Baál/Merkalt/Héraklész kultusza ezek szerint legalább megtűrt volt a zsidók szerint, máskülönben a tíruszi pénznek nem lett volna szabad bekerülnie a jeruzsálemi templomba.
Más kérdés, hogy amikor a zsidó és a Baál kultusz egymás konkurenciájaként kerül szembe, akkor minden bibliai beszámoló Baál hamis isten voltát hangsúlyozza. Ez szükségszerű, és annyit fejez ki, hogy Izrael számára nincs más út a saját vallási formán kívül.

leslie07 2020.01.24. 08:36:28

@Ta0066: Más kérdés, hogy amikor a zsidó és a Baál kultusz egymás konkurenciájaként kerül szembe, akkor minden bibliai beszámoló Baál hamis isten voltát hangsúlyozza. Ez szükségszerű, és annyit fejez ki, hogy Izrael számára nincs más út a saját vallási formán kívül."
Izrael fiai esetében különbséget kell tenni a történelmi események alakulása alapján. A Biblia szerint Salamon halála után a királyság kettészakadt, helyén két jelentéktelenebb, egymással versengő testvérállam alakult ki: Északon az Izraeli Királyság , délen a Júdai Királyság Jeruzsálem fővárossal. Az igaz imádatot Jeruzsálem és a Salamon által felépített templom képviselte. Ezzel szemben Izrael a bálványimádás útjára lépett. A legtöbb YHVH-s bálványszobor Omri, Akháb, Jézabel uralkodásának idejéből került elö .Omri dinasztiája
ugyanakkor a leghosszabb életűnek és talán a legjelentősebbnek is bizonyult Izrael történetében: elég ha tudjuk, hogy az asszír feliratok rendszerint elég ha tudjuk, hogy az asszír feliratok rendszerint „Omri
házának” (bít Umrija) nevezik az izraeli királyokat, függetlenül attól, hogy
ténylegesen melyik dinasztiához tartoztak. Ebben a korban Szamáriában
és a tíz törzs által lakott városokban nem is nem is volt képviselve az igaz
Isten imádata, az Juda területére és Jeruzsálemre korlátozódott, annak templomával, és a Mózes által közvetített Törvény szertartásaival.
Akháb, Omri fia, valószínűleg i. e. 885-ben került trónra. A Bibliában részletes beszámolót olvashatunk huszonkét évig tartó regnálásáról. Akháb ez idő alatt elődjeinek vétkeit még azzal is tetézte, hogy feleségül vette a föníciai Szidón királyának, Ethbaálnak (Ithobaál) lányát, Jézebelt.

Újra a figyelem középpontjába került egy feltehetően Izraelben előkerült
pecsét, amelyet 1964-ben Nahman Avigad már publikált, s jelenleg az Izraeli Régészeti Hatóság raktárában található (IAA 65-321 Voss-Hahn-gyűjtemény). (A pecsét a műkincspiacon bukkant fel, ezért eredete bizonytalan.) A LJZBL héber betűket tartalmazó pecsétről akkoriban Avigad úgy nyilatkozott, hogy annak „Jézebelé” olvasata nem bizonyítható.

Most egy Marjo Karpel nevű teológus állt elő azzal, hogy az L (lamed)
és J (jod) betűk között egy hiányzó alefet is rekonstruált, így a név egészen
bizonyosan a bibliai királynéjével egyezik.
A két részre osztott pecsét felső mezőjében egy
szárnyas szfinx látható, amely mellső lábai között egy ankh-jelképet tart. A
vonal alatt a szárnyas napkorong, Rá istenség jelképe látható. . Alatta jobbról és balról ureusz-kígyó, középütt Hórusz jelképe, egy jogart tartó sólyom, amely lábával egy kígyóra tapos. Egyébként az
egyiptomi vallási ikonográfia elemeit a föníciai királyok bőven felhasználták saját hatalmi jelképeiken, és azok alkalmazása más izraeli királyok (pl. Hósea) pecsétjein is megfigyelhetők.

A Jézabel gyűrűjén található ,egyiptomi eredetű bálványszimbólumok megtalálhatóak az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet alapítójának C.T. Russellnek a könyvein is.

bibliairegeszet.blog.hu/2007/10/15/jezebel_pecsetje

Az ásatási leletek azt bizonyítják, hogy a jehovizmus nem a jeruzsálemi
templomhoz köthető, hanem a Jeruzsálemi templom által kéviselt imádattól elszakadt, Izrael királyai és bálványistenpapjai által képviselt Szamáriához köthető. Az összes Asera-YHWH-s leletek az Omri dinasztia
fennállásának területéről és abból a korból kerültek elő. A Jeruzsálemi templom megtisztítását követően ( Kr. e. 168-ban, kiszlév hónap 25-én)
a jehiovizmus kultuszát a kumráni napimádó szekta vette át. A jeruzsálemi
templom i.sz 70 utáni elpusztulását követően a kumráni napimádó szekta
tanítói szabad utat kaptak, hisz az igaz imádatot a jeruzsálemi teplom
elpusztítása után teljesen félre téve a jehovizmus útjára léptek.
Az Omri,Akháb, Jézabel és a kumráni napimádó szekta szimbólumait
és Írás ellenes tanítását ,beleértve a Szentírás allegorizálását a C.T. Russell
tanaival és bálványszimbólumaival fémjelzett jehova szervezeteként elhíresűlt Őrtorony Biblia és Traktátus Társaság újjehovizmusa örökítette tovább előkészítve az Antikrisztus számára az utat.
süti beállítások módosítása