Idétlen időkig Watchtowerinc...
2020. október 20. írta: a századik juh

Idétlen időkig Watchtowerinc...

lett10.png

Kedves olvasók

Következzen néhány bibliavers és magyarázat, hogy

milyen irányelvek mellett

fordított a watchtowerinc fordítóbizottsága,

amelynek minden tagja perfektül beszéli

az angolt,

ezenkívül még néhányan english-nyelven is beszélnek,

illetve többen a londoni kiejtés nagymesterei.

[Kérjük, jelentkezzenek a kisteremben a wéneknél azok, akik szerint egy görög illetve arámi nyelven írt párezeréves könyv fordításához nem elegendő ennek a 3 nyelvnek az ismerete...]

 

jw_szolga.jpg

"IDŐTLEN IDŐK

A héber ʽó·lámʹ szó egy meghatározatlan vagy bizonytalan hosszúságú idő gondolatát hordozza magában.

Gesenius szótárszerkesztő úgy definiálja, hogy „ismeretlen időtartam, azaz behatárolatlan és hosszú, melynek az eleje vagy a vége nem ismert vagy nem meghatározott” (Hebräisches und chaldäisches Handwörterbuch über das Alte Testament. 5. kiad. Lipcse, 1857, 2. rész, 99. o.). Ennek fényében az „időtlen időktől fogva” (Zs 25:6), „időtlen időkig való” (Ha 3:6), „ősidőktől fogva” (1Mó 6:4), „régen”, „régi” (Jzs 24:2; Pl 22:28; 23:10) és a „maradandó” (Pr 12:5) kifejezések helyesen közvetítik az eredeti szó értelmét.

[THX, Gesenius! Így lesz egy szótárszakértő véleménye fontosabb, mint akár Jézus Krisztusé...]

Az ʽó·lámʹ szó időnként egy örökkévaló dologgal vagy személlyel van összekapcsolva (1Ki 2:45, Rbi8, lábj.). Ézsaiás próféta ezt írta: „Jehova, a föld végső határainak Teremtője, időtlen időkig Isten” (Ézs 40:28).

Jehova „időtlen időktől fogva időtlen időkig” létezik (Zs 90:2).

 

Mivel Jehova halhatatlan, vagyis soha nem hal meg, örökké Isten lesz (Ha 1:12; 1Ti 1:17).

Ám a héber ʽó·lámʹ szó önmagában még nem jelenti azt, hogy valami „örökké” tart.

 

Gyakran olyan dolgokra utal, melyeknek van végük,

de

mivel

a végük az adott pillanatban még nincsen meghatározva

elmondható róluk, hogy „időtlen időkig” tartanak.

 

[Tehát ha valaminek van vége, elmondható, hogy mindörökké, igen...]

 

wow3d_1.gif

 

Például az „időtlen időkig való” törvényszövetség véget ért Jézus halálával és az új szövetség megkötésével (2Mó 31:16, 17; Ró 10:4; Ga 5:18; Kol 2:16, 17; Héb 9:15).

Az „időtlen időkig való” ároni papság szintén véget ért (2Mó 40:15; Héb 7:11–24; 10:1).

 

Egy másik héber szó, az ʽadh egy korlátlan jövőbeli időszakra, az örökkévalóságra utal (1Kr 28:9; Zs 19:9; Ézs 9:6; 45:17; Ha 3:6). Előfordul – mint ahogy a Zsoltárok 45:6-ban is –, hogy az ʽó·lámʹ és az ʽadh szavak együtt szerepelnek; úgy lehet visszaadni őket, hogy „időtlen időkig, igen, mindörökké” (ÚV). A földdel kapcsolatban a zsoltáríró kijelentette:

„Megingathatatlan lesz az időtlen időkig, igen, mindörökké” (Zs 104:5).

 

A héber neʹcach szó is utalhat az örökkévalóságra.

Úgy is fordítják, hogy

„örökre”,

„mindörökre” (Jób 4:20; 14:20),

minduntalan” (Ézs 57:16)

és „mindvégig” (Zs 9:18).

 

Néha a neʹcach és az ʽó·lámʹ szavak párhuzamosan szerepelnek (Zs 49:8, 9), vagy a neʹcach és az ʽadh kifejezések együtt fordulnak elő (Ám 1:11).

Zsoltárok 9:5, 6-ban mind a három szó megtalálható:

„Megdorgáltál nemzeteket. . . Eltörölted nevüket időtlen időkre [leʽó·lámʹ], igen, mindörökre [wá·ʽedhʹ]Ellenségeid romokban hevernek, örökre [lá·neʹcach] végük van”.

 

A Keresztény Görög Iratokban

az ai·ónʹ szó

jelenthet egy meghatározatlan, bizonytalan hosszúságú időtartamot, egy távoli – de nem végtelen – időszakot.

 

Például a Lukács 1:70-ben és a Cselekedetek 3:21-ben az ai·ónʹ szót úgy is lehet fordítani, hogy

„régtől fogva”,

„a régi időkben” (ÚV), 

„ősidők óta”,

„réges-rég” (Kat.). 

 

[Aki eddig nem ült, MOST üljön le]

 

Sokszor azonban a szövegkörnyezetből arra lehet

kö vet kez tet ni,

hogy

az ai·ónʹ szó azért utal

egy meghatározatlan időszakra,

mert az adott időszak végtelen

(Lk 1:55; Jn 6:50, 51; 12:34; 1Jn 2:17).

[Ezt most összapasszítom egybe, hogy jobban érzékelhető legyen a Magellán-wiszki működése a fejekben:

"A Keresztény Görög Iratokban

az ai·ónʹ szó

jelenthet egy meghatározatlan, bizonytalan hosszúságú időtartamot, egy távoli – de nem végtelen – időszakot."    

 

V.S:

"az ai·ónʹ szó azért utal

egy meghatározatlan időszakra,

mert az adott időszak végtelen

(Lk 1:55; Jn 6:50, 51; 12:34; 1Jn 2:17)."

Összefoglalva: az ai.ón' egy NEM WÉGTELEN IDŐSZAK, ami azonban sokszor utal egy  WÉGTELEN időszakra, bezony...

 

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy

az igen jelentése SOHASEM lehet nem, kivéve amikor igen!]

 

 

Ehhez hasonlóan az ai·óʹni·osz melléknév is (mely az ai·ónʹ szóból van képezve) a szövegkörnyezet fényében jelentheti azt is, hogy

„hosszú-hosszú idők” (Ró 16:25; 2Ti 1:9; Tit 1:2),

és azt is, hogy „örök” (Mt 18:8; 19:16, 29).

Egy másik görög melléknév, az a·iʹdi·osz konkrétan azt jelenti, hogy „örök” vagy „örökkévaló” (Ró 1:20; Júd 6; ÚV, ÚRB; az ai·ónʹ-ról bővebben lásd: KOR; VILÁGRENDSZER)."

Namostakkor nézzük, mit tanultunk ma!

 

A fenti cikkben szereplő görög szavak felhasználásával alkossunk meg 3 görög példamondatot az alábbi magyar állítások görögre fordításával:

A mindörökké jelentése az, hogy nem tart örökké!

 

Egy semmiesetresem végtelen időszak, aminek a szövegkörnyezetetéből azonban arra lehet következtetni, hogy mégiscsakde nincsen vége! 

 

Időtlen időkig tart-e az, ami fölött eljárt az idő?

 

Várom a fenti mondatok HELYES GÖRÖG FORDÍTÁSÁT!

Ne feledjétek, attól, hogy senki nem beszéli az adott nyelvet, még simán létrehozhatunk az adott nyelvre egy fordítóbizottságot!

[Legfeljebb majd kézfeltartással szawazunk egy-egy szó jelentéséről... pölö mit jelenthet ez a Küriosz itt annyiszor ezekben a régi szövegekben... hm... szavazzunk! Tegye fel a kezét, aki szerint Jehova...]

fouad_266.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aszazadikjuhblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr9216246986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leslie07 2020.10.20. 13:12:59

Ez alapos munka volt kedves a századik juh.

Az az idézet, hogy a föld nem mozdul ki a helyéből soha örökké segít megvizsgálnia UVFerdítő bizottság szakmai rátermettségét.

Ha jól emlékszem az általad levezetett érveléseikre ebben az esetben azt állították, hogy a zsoltárok 104:5 ben együtt szereplő az ʽó·lámʹ és az ʽadh
azt jelenti, hogy örök azaz végtelen. Ebből arra kellene következtetnünk, hogy soha nem mozdul ki a föld a helyéről.

Mielőtt belemélyednénk ennek az állításnak a megvizsgálásába,had emlékeztessek arra,hogy amikor a Zsoltárok könyve íródott,akkor nem létezett az a nyelv , a melyből őrtornyosék szakértője az az ʽó·lámʹ és az ʽadh szavakat idézte.

Azt a nyelvet és írást ugyanis,amelyben ez a két szó az ʽó·lámʹ és az ʽadh
megtalálható csak k.u. a 11. század után alkották meg. Hogy honnan tudom. Nos onnan hogy a talmudista zsidók egyik híres karita tudósa felháborodását fejezte ki egy 905-ben írott vitairatában amiatt, hogy a maszoréták,akik a fent idézett ʽó·lámʹ és az ʽadh szavakat tartalmazó újhéber nyelvet megalkották az írásaikat és annak nyelvi szabályait is
az ugy, szájhagyományozott Misna és talmud alapján állították össze.
Azt zsidó írástörténészektől tudjuk, hogy a korai maszoréták valamikor az 5. században kezdték a misna és a talmud szájhagyományozott források
alapján megalkotni a zsidók számára egy újonnan létrehozott , az arámi kvadrát betükhoz hasonló betűkből megalkotni a zsidók számára az írott ÁBC.

Ez a zsidó karita tehát okkal háborodott fel azon,hogy miért a szájhagyományozott Misna és Talmud szolgáltatja az alapot a maszorétáknak a héber biblia megalkotásához és miért nem használták
fel a barlangiak megtalált írásait.

Idézem:

Karaiták (המקרא בעלי :(a babylóniai Anan (ענן (ben David (a VIII. század harmadik negyede) postumus követıi; elutasították a szóbeli tant (Misna, Talmud stb.), és kizárólag a Biblia szoros értelmezésére támaszkodtak. Az értelmezési különbségek a IX. században váltak feszült ellentétté. A karaiták nagy ellenfele Sza’adja ben Joszéf al-Fajjumi (882–942) gáon volt, Anan elleni vitairatát 905-ben írta. A karaita vagy tanaikkal rokonszenvezı tudósok rögzíteni akarták a bibliai szöveg pontos alakját: kijavítani a mássalhangzó-szöveg esetleges hibáit (amelyekre a kéziratok variánsai, esetleg éppen a Jerikho környéki új leletek hívták fel a figyelmüket) és rögzíteni a felolvasás szabályait (magánhangzók, cantillatio). Jehuda ben Élija Hadasszi, Eskol ha-kofer (1149): “A Tóra-tekercseket ki kell pontozni magánhangzó- és hangsúly-jelekkel, (…) mert Isten nem magánhangzók és hangsúlyok nélkül adta… Istenünk írása ‘(rá van) vésve a táblákra’ (Ex. 32,16), ezért az írás tele volt magánhangzó- és hangsúly-jelekkel, és nem hiányoztak belőle a magánhangzók és hangsúlyok.”

Hogy a zsidóknak i.sz az 5. század előtt nem volt saját ÁBC-jük mi sem bizonyítja jobban, mint az a lelet,amit Bécs közelében találtak, és ahol
a zsidó ima egyik szövege ugyan annak a kornak beszélt arámi nyelvén
lett feljegyezve, de görög ÁBC betűi lettek felhasználva.

Ime a leletről szóló beszámoló:

A bécsi egyetem régészei egy 2,2 cm hosszú arany lemezkét találtak egy római kori gyermeksírban. A lapkán görög betűkkel írt héber felirat olvasható: a „Halld Izrael…” kezdetű Semá-ima, amely a zsidóság legfontosabb hitvallása. A Fertő-tótól keletre, a magyar határ közelében fekvő Halbturnban (Féltorony) most előkerült lelet az első emléke a mai Ausztria területén élt ókori zsidóságnak.

Az arany amulettet, amelynek szövegét először olvashatatlannak tartották, 2006-ban fedezte fel egy bécsi régész. A gyermek egy ezüstből készült amulett-tokot hordott a nyakában, ebbe helezték el az arany el a 2,2 cm hosszú arany lemezt, amelyen a következő görög betűkel írt, de héber szövegű felirat volt olvasható: „Szüma Iszraél, adóne elón adón a[---]”. Ez a mondat nem más, mint a zsidó vallás legfontosabb imnádsága, az ún. Semá-ima: „Halld Izrael: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!” (5Móz 6:4). Az ima elsődleges fontosságát a Názáreti Jézus is hangsúlyozta: „Akkor odament hozzá az írástudók egyike, aki hallotta az ő vitatkozásukat, és tudva, hogy [Jézus] jól megfelelt nekik, megkérdezte tőle: Melyik az első minden parancs közül? Jézus pedig felelt neki: Minden parancs közül az első: Halld Izrael: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr” (Mk 12:28–29).

bibliairegeszet.blog.hu/2008/03/15/halld_izrael_ima_arany_amuletten

Ennél fogva megmosolyogtató, hogy bárki is egy a 11 században megalkotott nyel és írás alapján vizsgálgassa, hogy mit is nyilatkozott ki
a zsoltárok 104:5 írója.

Hogy az ÚVFerdítők azon állítása, hogy a 104. zsoltár 5-ben a földnek végnélküli ideig tartó elmozdíthatalanságáról van szó hibás , mi sem bizonyítja jobban, mint magának Izrael Istenének azon ígérete, hogy legalább a föld elpusztítása előtt háromszor megrengeti a föld öszlopait.

Ezeket az idézetek már nem férnek be ebbe a hozzászólásomba.

Igazság Kereső 2020.10.20. 18:01:51

Én az örök élet lehetőséget úgy képzelem el , hogy feltételesen örökké!

Bizarrul hangzik, de talán ennek van értelme, akár az olám és az ezt fordított aión és többes száma és azok melléknevei figyelembevételével.

Tehát csak Istenre alkalmazható a feltétel nélküli végtelen létezés.

Isten a teremtmények életének forrása.

Ebből adódóan Ő a teremtmények életét és annak hosszát megszabhatja, azoknak feltételeket szabhat.

Isten örökké képes biztosítani teremtményei életét, akár a végtelenségig, ha az szándékában áll.

Ha a teremtmények megfelelnek a megszabott feltételeknek akkor végtelen ideig létezhetnek.

Ha az idő folyamán esetleg megsértik a feltételéket és törvényeket, amiket keretrendszerként szabott számukra az élet fenntartására, abban az esetben Isten dönthet úgy, hogy el veszi teremtménye életet és megszünteti létezését ennek megfelelően és függvényében!

Tehát a korszakos örökélet valószínű ezt jelenti.

Örök, ha.... (ez a teremtményre vonatkozik)

Örök feltétel nélkül. (Ez csak a teremtőre vonatkozó kijelentés)

Olyasmihez lehetne hasonlítani, mint egy féle határozatlan idejű szerződés!

A szerződő felek Isten és a teremtménye.

Isten szabja a szerződés feltételeit.

Ezen feltételek betartása szabja meg jelen szerződés kereteit.

A szerződésben a feltételek betartása kötelező érvényű a szerződés mindenkori meghosszabbításának hatálybalépését illetően.

(Hű de ügyvédesen fogalmaztam... lol )

Magyarán, Isten szabja a feltételéket, ha a feltételek be tartva vannak, Isten tartja magát a szerződéshez, és korszakokról korszakokra meghosszabbítja, amíg nem szegjük meg a szerződést, így élhetünk akár szószerint örökké!

Ez, a feltételes örökélet!

Legalábbis szerintem... :)

2020.10.20. 19:15:29

@Igazság Kereső: Hát ez nagyon úgy hangzott, ahogy a JTk tanítják. Az engedelmes emberiség örökké élhet, amíg engedelmesek Istennek...

leslie07 2020.10.20. 23:52:15

Azért az ŐT kiadvány által beidézett Ésaiás 57:16 tartalma megér egy kiadós elemzést.

Ésaiás 57:16
Mert nem örökké perlek, és nem mindenha haragszom, mert a lélek előttem megepedne, és a leheletek, akiket én teremtettem.

Mos tekintsünk el, az örökkévaló és a mindenha szavak elemzésétől.
Ezek is itt épp azt igazolják, hogy az örökké, mégsem örök, vagyis sem a héberben elóforduló "ó-lám, se a septuagintában a görög megfelelője az aion soha ,de soha nem fordítható le a magyar örök szóval, mert ezek a szavak mindösszesen , korszakot jelentenek, amelyek végesek van kezdetük és van végük.

Nézzük meg, hogy mi van a Septuagintában.

Ésaiás 57:16. Οὐκ εἰς τὸν αἰῶνα ἐκδικήσω ὑμᾶς οὐδὲ διὰ παντὸς ὀργισθήσομαι ὑμῖν· πνεῦμα γὰρ παρ' ἐμοῦ ἐξελεύσεται, καὶ πνοὴν πᾶσαν
ἐγὼ ἐποίησα.

Ahol Károli leheletet ír, ott bizony a pneuma azaz a szellem kifejezés van.

Akkor nézzük a helyesbített Károli fordítást:

Ésaiás 57:16 Mert nem örökké perlek, és nem mindenha haragszom, mert a szellem előttem megepedne, és a lelkek, akiket én teremtettem./Károli KSZE/

Mert ugye, ha csakis az Isten tevékeny erejét lehelte volna bele Isten az emberbe,akkor nem jelentette volna ki Ésaiás Által, hogy szellem elepedne ,és hogy teremtve lett, mert az Isten szelleme nem teremtett igaz? csakis az ember szelleméről állíthatta, hogy elepedne és, hogy teremtve lett.

Tehát az Isten szellemén kívül ,amit Isten az ember orrába lehelt, a porhüvelybe van még lélek és teremtett szellem is.

Ezt hagsúlyozta Isten, mármint az ember teremtett szellemét Zakariás
próféta által:

Zakariás 12:1 Az Úr Igéjének terhe Izrael ellen. Így szól az Úr, aki az egeket kiterjesztette, a földet fundálta, és az ember kebelébe szellemet alkotott:

Jób is azt állítja, hogy az ,amit az orrába lehelt az Isten az Isten Szelleme volt.

Jób 27:3. bizony, valameddig lelkem bennem van és Isten lehelete orromban;/IMIT/

Jób 27:3. ἦ μὴν ἔτι τῆς πνοῆς μου ἐνούσης, πνεῦμα δὲ θεῖον τὸ περιόν μοι ἐν ῥισίν, - Igen ott van benne a pneuma azaz a szellem - πνεῦμα

Őrtornyosék a pneumát szellemnek fordítják ugyan ,de a lelkem bennem van helyett egy lélegezni igealakkal megváltoztatják a kijelentés valódi értelmét.

Jób 27:3 olyan biztos, hogy amíg lélegzem,
és orromban van Isten szelleme,

A lélegzem igealakban sem a Septuagintában , sem a héberben nem fordul elő.

Mindenesetre a Jób 27:3 arra utal, hogy az ember orrába lehelt Isten szellemén kívül még más valami is van az emberben. A héberből fordított szerint a lélek, A Károli fordítás szerint is a lelke van benne Jóbban és az Isten szelleme,amit Károli isten leheletének fordít:

Jób 27:3
Hogy mindaddig, amíg az én lelkem én bennem van, és az Istennek lehelete van az én orromban;

Mindezekből megtudhattuk, hogy Isten Zakariás próféta által kinyilatkoztatta, hogy az ember kebelébe SZELLEMET alkotott.
Ez a szellem nem az a szellem, amit az ember orrába lehelt Édenben,
hisz Jób egyértelműen kijelenti, hogy az orrába Isten a saját szellemét
lehelte.

Dávid pedig azt állítja a 16. zsoltárban, hogy nemcsak a teste örvend,
hanem a lelke is.

Zsoltárok 16:9
Azért örül az én szívem és örvendez az én lelkem; testem is biztosságban lakozik.
10
Mert nem hagyod lelkemet a Seolban; nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.

Ellenben megfigyeltem ennél fontosabb két másik kifejezést ebben az idézetben.

Egyik a lélek szó,amely előfordul a szövegben és a lehelet, amelyekről azt
állítja Isten, hogy Ő teremtette egyiket is és a másikat is.

Kedves a századik juh. Nézzük meg, hogy az ÚVFerdítésben hogyan fordítják az Ésaiás 57:16-ot,ahol az eredeti szövegben ott van a pneuma azaz a szellem a fordítandó szövegben
16 Mert nem leszek ellenük örökké,és nem fogok mindig haragudni rájuk,
hisz az emberek* elgyengülnének miattam,és a lélegző teremtmények is, melyeket én alkottam. Ugye milyen zseniális ,ahol az eredeti szövegben
a pneuma van oda embert bigyeztettek a helyére igaz megjelölték egy csillagocskával. Vajon miért nem tartották magukat azon ígéretükhöz, hogy ahol pneuma van ott szellemet fordítanak, ahol pszüché ott leket?

Nos azért ,mert tagadják, hogy az embenek isten leket és szellemet is teremtett volna, őedig az Ésaiás 57:16 ban azt állítja az Isten, hogy ezeket teremtette szellemet és lelket.

Akkor nézzük meg , hogy mit ferdítettek őrtornyosék a Jób 27:3-ban

Igazság Kereső 2020.10.21. 00:32:42

@HanSolo2020:

"Hát ez nagyon úgy hangzott, ahogy a JTk tanítják. Az engedelmes emberiség örökké élhet, amíg engedelmesek Istennek..."

Fejtsd ki ha van kedved, hogy Te hogyan képzeled el mindezt másképp.

Igazság Kereső 2020.10.21. 00:39:20

@leslie07:

Ezért az ember egy olyan lény, aki tulajdonképpen
testbe öltözött szellem?

Mint a kéz-kesztyű hasonlat.

A lelkem, aki tulajdonképpen Én vagyok(értelem, érzelem, szándék) a példában a kéz és a fizikai test a kesztyű.

Fizikai halál után, csak ki szállok a testemből, mint ahogyan ki húzom a kezemet a kesztyűből?

Hasonlóról lenne szó?

Jól értettem?

leslie07 2020.10.21. 01:22:25

@Igazság Kereső: Tehát csak Istenre alkalmazható a feltétel nélküli végtelen létezés."

Ez való igaz, hisz Pál az 1. Tim. 6:16-ban ezt így fogalmazta meg:

16Kié egyedül a halhatatlanság, a ki hozzáférhetetlen világosságban lakozik; a kit az emberek közül senki nem látott, sem nem láthat: a kinek tisztesség és örökké való hatalom. Ámen

Ez azt jelenti, hogy a Fiú Isten ,akit láttak is és hallottak is nem rendelkezik
az Atyjától függetlenül a halhatatlansággal, annak ellenére, hogy megadta a Fiú Istennek is, hogy élete legyen önmagában.

János 5:26
Mert amiként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete legyen önmagában:

Ez azonban nem zárja ki azt, hogy a gonosz feletti végső győzelem után
nem terjeszti ki a Khrisztosz Isten Atyja a korlátlan halhatatlanságot
a hűséges Fiára és az emberekre is.

Bizonyos értelemben az ember testének nem, de a benne lévő léleknek és az Isten által teremtett szellemnek is halhatatlan tulajdonsága van.

Az édeni vétek miatt az Isten képére teremtett szellem halt meg azon a napon,amelyen ettek a tiltott gyümölcsből. Az Isten képére teremtett dicsőséges szellem halála után a mezítelen test és a lélek maradt meg.

A lélek is halhatatlan, de nem korlátlanul, hisz ha ember nem is képes
megölni a lelket csak a testet, ellenben Isten az ítéletkor elveszítheti
a Hádeszben az ítéletre várakozó lelkeket a gyehennán,azaz a tűztengerben.

Amely lélek nem vétkezik,annak nem kell meghalni, olvassuk az Ezékiel
18. fejezetében. Az igazaknak ígérte meg a Jézus testéből hozzájuk szóló Atya, hogy nem kell félniük ha megölik a testüket, mert a leküket nem ölhetik meg, de azt is hozzáteszi, hogy azért, mert a leket csakis az Isten veszítheti el a gyehennában . Máté 10:28.-

Ez azt jelenti, hogy a lélek halhatatlan uygan,de korlátozottan az Isten akaratától.

Ellenben Pál a Korinthusiakhoz írt első levelének 15. fejezetében a halhatatlanságról ír.

1.Kor. 15:53
Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára.
54
Mikor pedig ez a romlandó test romolhatatlanságba öltözik, és e halandó halhatatlanságba öltözik, akkor beteljesül amaz ige, mely meg vagyon írva: Elnyeletett a halál diadalra.

A János 17:2, 3-ban erre a halhatatlanságra utal és nem a korszakokon átívelő életre. Az örök kifejezés fogalmát az zavarta meg, hogy a magyar bibliafordítók az örök szót az aion ra,azaz a korszakra is alkalmazták.
Áldásos lett volna, ha Csia L. hasonlóan az aion-t korszakra fordítják, hisz azt is jelenti a valóságban és nem az örökkévalóságot.

Mindenütt,ahol a földdel kapcsolatban használják a magyar fordítók az örök kifejezést mindenütt az aion azaz a korszak fordul elő a szövegben.

Ez azonban végest jelent, mint például a Zsoltárok 37. 29-ben:

29
Az igazak öröklik a földet, és mindvégig rajta lakoznak.

29. δίκαιοι δὲ κληρονομήσουσι γῆν καὶ κατασκηνώσουσιν εἰς αἰῶνα αἰῶνος ἐπ' αὐτῆς. - az aion (αἰῶνα αἰῶνος ) kétszer egymást követően fordul elő a szövegben,ami azt jelenti nem egy, hanem több korszakon keresztül, de csak a föld létezésének a végéig, hisz Istennek szándékában van ezt a régi földet az Ítélet napján tűztengerré változtatni.

Ugyanez a helyzet azzal a kijelentéssel, hogy a föld nem mozdul ki soha örökké.

Zsoltárok 104:5
Ő fundálta a földet az ő oszlopain, nem mozdul az meg soha örökké.

Itt sem volt szerencsés a fordítók részéről az aion kifejezést örökkel fordítani, hisz maga Isten jelenti ki több alkalommal is a prófétái által, hogy igen is megrázza a földet és több alkalommal is a korszakok alatt, oly mértékben, hogy az kimozdul a helyéről.

Jób 9:6
Aki kirengeti helyéből a földet, úgy hogy oszlopai megrepedeznek.
hogy több korszakon keresztül öröklik az igazak a földet, de nem

Ésaiás 13:13Ezért megrendítem az eget,és kimozdul helyéből a föld
a Seregek Urának bosszúsága miatt izzó haragjának napján.

A mindvégig szó helyén a görögben az aion azaz a korszak van.
A biblia eredeti nyelvében nincs olyan időt meghatározó kifejezés,amely
megfelelne a magyar örök kifejezésnek.

Az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet bibliaferdítői híjján voltak
a bölcsesség és az értelem Szellemének, így nem ismerték fel, hogy az,amit öröknek állítanak be, bizony véges.

leslie07 2020.10.21. 02:19:26

@Igazság Kereső: A lelkem, aki tulajdonképpen Én vagyok(értelem, érzelem, szándék) a példában a kéz és a fizikai test a kesztyű."

Valamivel több ennél a lélek. A lélek és a szellem élteti a testet.

Igy a test,amelyből ki megy a lélek az halott.

Nem jó a kesztyű és a kéz hasonlat, mert nem a test megy ki a lélekből, hanem a lélek a testből.

Jakab 2:26Mert ahogy lélek nélkül halott a test, a hit is halott tettek nélkül.

Amikor Pál az ő testéből való kiköltözésről ír, azt is mondja, hogy a porhüvely levetése után költözik az Úrhoz. A lélek hordozza önmagában az életet, ellenben a test a lélek nélkül meghal, az enyészeté lesz.

Fil. 1:23
Mert szorongattatom e kettő között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb;
24
De e testben megmaradnom szükségesebb ti érettetek.

Isten előtt a lélek a felelős az ítéletkor, nem a test, ami már megholt.

A lélek és a szellem, azért is felelős Isten előtt, hogy fékezze és kordában tartsa a testet a helytelen kívánságoktól.

Dávid várta a halott fiával valótalálkozást saját halála után. Ezt a kijelentést II. Sámuel 12:23-ban tette: De most, hogymeghalt, vajjon miért bőjtölnék? Vajjon visszahozhatom-é azzal? Én megyek ő hozzá, de őnem jő ide vissza én hozzámhelytelen kívánságait.

Jób várta az Istennel való találkozást, miután a testét a férgek már megrágjág.

Jób 7:26
És miután ezt a bőrömet megrágják, testem nélkül látom meg az Istent.

A megöltek lelkei emlékeznek és bosszúért kiáltanak, ruhákat adnak nekik.

jelenések 6:9
És mikor felnyitotta az ötödik pecsétet, látám az oltár alatt azoknak lelkeit, akik megölettek az Istennek beszédéért és a bizonyságtételért, amelyet kaptak.
10
És kiáltának nagy szóval, mondván: Uram, te szent és igaz, meddig nem ítélsz még, és nem állasz bosszút a mi vérünkért azokon, akik a földön laknak?
11
Akkor adatának azoknak egyenként fehér ruhák; és mondaték nékik, hogy még egy kevés ideig nyugodjanak, amíg beteljesedik mind az ő szolgatársaiknak, mind az ő atyjokfiainak száma, akiknek meg kell öletniök, amint ők is megölettek.

Jakab 5:20
Tudja meg, hogy aki bűnöst térít meg az ő tévelygő útjáról, lelket ment meg a haláltól és sok bűnt elfedez.

Nem is annyira a fizikai test egészében hordozza a leket, mint az abban lévő vér.

Isten elsősorban azért tiltotta megenni a vért, mert a vér hordozza magáben a lelket az ember testében.

Mintahogyan a jelenések 6. fejezetében a megöltek lelkei kiáltanak, Ábel vérőből kiáltott az Úrhoz a lélek.

Igazság Kereső 2020.10.21. 02:53:39

@leslie07:

"Nem jó a kesztyű és a kéz hasonlat, mert nem a test megy ki a lélekből, hanem a lélek a testből."

De hát pontosan ezt is írtam!!!

"Mint a kéz-kesztyű hasonlat.

A lelkem, aki tulajdonképpen Én vagyok(értelem, érzelem, szándék) a példában a kéz és a fizikai test a kesztyű.

Fizikai halál után, csak ki szállok a testemből, mint ahogyan ki húzom a kezemet a kesztyűből?"

A lélek, az a lényegi rész, amitől én én vagyok, nevezhetjük tudatnak.

Ez a kéz.

A test a kesztyű amiben benne van ugye a lélek, a lényegi rész, a tudat.

A testből, azaz a kesztyűből távozik a lélek, mint ahhogy a kéz leveti a kesztyűt, úgy veti le a lélek a testet, a testből, mivel benne van, eltávozik a lélek, pont ahogy a kesztyűben benne van a kéz, és a kéz távozik a kesztyűből, amiben benne volt!

Ezért hát továbbra is pontos a hasonlat. :)

2020.10.21. 05:05:37

@Igazság Kereső: Amiket leírtál, egy olyan Isten képét vetíti le, akinek feltételes a szeretete, el kell nyerni a kegyét, úgy is mondhatjuk, hogy ki nem érdemelt a kedvessége. Nyilván elvár egyfajta szolgálatot, és ha azt teljesíted, akkor örök életet ad - talán. Ez teljesen megegyezik a JTk bibliaértelmezésével. Tán mégis ők tanítják az igazságot??

Ezért vagyok ezzel úgy, hogy ha már kijöttem onnan, akkor a Bibliát is hagyom a polcon porosodni, mert erről a könyvről rögtön ők jutnak az eszembe.Talán nem is azzal van a fő gond, ahogy értelmezik "Isten Szavát", hanem magával a könyvvel. De ezt már korábbi kommentekben kifejtettem.

leslie07 2020.10.21. 06:34:22

mert erről a könyvről rögtön ők jutnak az eszembe."

Az Isten soha se jut eszedbe a Bibliát látván a polcon,,

Nekem az ŐT irodalom váltott ki hasonló hatást. No meg az ÚVFerdített
biglia. A sok őrtornyot nagyon nehéz volt elégetni. nehezen égnek. Hulladékhasznosítóba pedig azért nem vittem ,hogy még véletlenül se kerüljön egy gyanútlan ember kezébe.

Ami pedig az Isten feltételhez kötött szeretetét ill. úgy vagyok vele, hogy
mivel meghalt mindenkiért, így nem kötötte a feltételhez magát a szeretetet. Hogy a javíthatatlan gonoszokat nem engedi örökké élni azt nem tartom a szeretet hiányának.

leslie07 2020.10.21. 07:33:16

@Igazság Kereső: A z artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet ördögpapjai a lélekkel kapcsolatban ezt írják:

"Mi a lélek?

A Biblia válasza

A Bibliában a „lélek” szó a héber neʹfes vagy a görög pszü·khéʹ szó fordítása. A héber kifejezés szó szerinti jelentése ’teremtmény, mely lélegzik’, a görög kifejezésé pedig ’élő lény’. * A lélek tehát magára a teremtményre utal, nem valamire, ami benne van, és túléli a test halálát."

www.jw.org/hu/bibliai-tanitasok/kerdesek/mi-a-lelek/

Nos ennek az a része az érdekes, amikor azt írják, hogy a lélek a teremtményre magára utal. Hogy miért?

Nos azért, mert Isten azt állítja önmagáról, hogy benne is van pszüché
azaz lélek.

Azért az is elgondolkodtató, hogy az új héber nyelvben jehova papjai szerint a lélek mást jelent, mint abban a görögben,amely nyelven a Septuaginta Szentírást lefordították.

A fent idézett ŐT kiadványban azt állítják, hogy a héberben a lélek teremtményt jelent a görögben pedig élőlényt.

Lehet, hogy a következő ÚVFerdítésben már a " nefes" héber szót egyszerüen csak teremtménynek fogják fordítani, hisz szerintük ezt jelenti,

De nem ezt jelenti a héber nyel ismerői szerint, hisz a nefes-t a zsidó fordítás magyar nyelvre léleknek fordítja, még abban az esetben is, ha magáról az Istenben lévő lélekről van szó.

Ésaiás 42:1. Íme az én szolgám, akit tartok, az én választottam, akit kedvel a lelkem. Ráadtam szellememet, hogy törvényt vigyen szét a nemzeteknek.
/IMIT/

Itt az Isten azt állítja , hogy az Ő LELKE kedveli az Ő szolgáját.

Nézzük, hogy hogyan idézi a Jézus testéből szóló Atya ezt a korábbi állítását néhány évszázaddal később , méghozzá görög nyelven:

Máté 12:18 Ímé, az én szolgám, akit választottam; az én szerelmesem, akiben az én lelkem kedvét leli; Szellememet adom reá, és ítéletet hirdet a pogányoknak./Károli KSZE/

Amint látjuk, a kései héberből fordított Ésaiás 42:1,ahol Isten kijelentése olvasható a benne lévő Lélekről szinte egy az egyben megegyezik az újhéber fordítást korban megelőző septuaginta göröggel, de még a Máté
evangéliuma 12: 20-ban feljegyzett kijelentéssel.

Mindezeken a helyeken azt olvassuk, hogy nefesz, pszüché azaz lélek van
az Istenben , mely kedveli az Ő szolgáját.

Képzeljük el, ha hagynánk magunkat megtéveszteni jehova papjai által az Őrtorony bálványszervezetben és az általuk javasolt "teremtményre" fordítanánk az Ésaiás 42:1-ben a nefest ill. a görög pszüchét, akkor ilyen
szöveget kapnánk:

Ésaiás 42:1. Íme az én szolgám, akit tartok, az én választottam, akit kedvel a teremtményem . Ráadtam szellememet, hogy törvényt vigyen szét a nemzeteknek.

Teljesen megváltozna a kijelentés értelme. Nem maga az Isten Lelke kedvelné az ő szolgáját, hanem Isten teremtménye.

Nos ezért kell óvakodni az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet ördögpapjaitól de írásaiktól is.

2020.10.21. 08:56:55

@leslie07:
"Az Isten soha se jut eszedbe a Bibliát látván a polcon"

Kisgyermek voltam, mikor elkezdtünk járni a gyülekezetbe, kezdettől fogva belémnevelték a Tanúk tanait. Számomra a Biblia mindig egyet jelentett azzal, ahogy a Tanúk értelmezték. Számomra ez a két dolog egy és ugyanaz volt a közelmúltig. Ez kb olyan, mint ha valakinek azt tanítják, hogy a fű színe, amit lát, az a kék. Így tanulja meg. Ha azt a színt látja, a kék szó jut eszébe. Aztán ha valaki azt mondja, hogy az valójában zöld, nem tudja értelmezni.

Valahogy én is így vagyok a Bibliával. Számomra mindig a Tanúk tanításával volt egyenlő, főleg, hogy számtalanszor bizonygattuk belőle, hogy a háromság vagy a lélek halhatatlansága hamis tantételek. Nem tudok ezektől elvonatkoztatni, nem tudom átkapcsolni az agyam, ha ezekről van szó. Ezért inkább hagyom a dolgot.

a századik juh 2020.10.21. 10:16:32

@HanSolo2020: Én is így voltam az NWT-vel, mint fentebb leírtad.

A hagyom helyett az ülepítemet alkalmaztam. :)

Igazság Kereső 2020.10.21. 17:40:59

@leslie07:

Érdekes hogy a pszü·khéʹ szóból származik a
pszichológia szavunk
ugye.

Mi a pszichológia?

Lélektan

"Görögös szóval pszichológia, magyar nevén lélektan (az ógörög ψυχή [pszükhé] „lélek” és λογία [logía] „tudomány, ill. – valaminek a – tanulmányozása” szavakból) az emberi lényekhez tartozó 
gondolkodással és 
viselkedéssel 
foglalkozó tudomány."

Kiemelve a "gondolkodással" és a
"viselkedéssel" szavakat, ahhogy írtam, ez az ember lényegi részét jelenti, az értelem, érzelem, akarat hármasát, nevezzük ezt modernüsűl tudatnak.

A pszü·khéʹ egyébként a fentebb írt jelentés tartalommal is bír.

Magát összeségében a személyt is jelöli.

"Ne féljetek azoktól, akik a testet megölik, de a lelket meg nem ölhetik..."

Mi féle vigasztalást és buzdítást jelentett volna a tanítványoknak, ha ez a Tanús definíció szerint volna helytálló?

Ráadásul mindezeket össze vetve Pál szavaival a korinthosziaknak a feltámadással kapcsolatban!

De az az igazság, hogy ezzel kapcsolatosan is száz felé megoszlanak a vélemények, értelmezések.

leslie07 2020.10.22. 06:12:16

@Igazság Kereső:

Igazad van, valóban a Lélek hordozza magában a tudatot,gondolkodást, viselkedést. Ezért is kerül a test miután a lélek elhagyja azt öntudatlanságban,miután pedig az Istentől kapott éltető szellem is elhagyja azt előbb ganéjjá válik, majd elemeire bomlik.

Hogy a lélek nem maga csupán a gonolkodás ill. a tudat az emberben ,hanem az emberi testtől külön álló lény , mi sem bizonyítja jobban, mint
az, hogy a lelkek a megölt test halála után, nem a sírgödörbe várják
az ítéletet, hanem az égben., míg a gonosz lelkek a Hádeszben.

Ugye mennyire egyszerű megérteni a Szentírásból, hogy a lélek az olyas valami része az embernek, amely nem maga a tudat, hanem neki van tuidata. Az tud emlékezni, érzékelni az időt , aggódni másokért, emlékezni arra, hogy valaki megölte őket stb.

Ez az igaz lelkekre is igaz,amelyek az Úrhoz vitetnek, ill a gonosz lelkekre is,akik a Hádesz mélységeibe vitetnek a Halál angyalaitól.

Jelenések 6:9
És mikor felnyitotta az ötödik pecsétet, látám az oltár alatt azoknak lelkeit, akik megölettek az Istennek beszédéért és a bizonyságtételért, amelyet kaptak.
10
És kiáltának nagy szóval, mondván: Uram, te szent és igaz, meddig nem ítélsz még, és nem állasz bosszút a mi vérünkért azokon, akik a földön laknak?
11
Akkor adatának azoknak egyenként fehér ruhák; és mondaték nékik, hogy még egy kevés ideig nyugodjanak, amíg beteljesedik mind az ő szolgatársaiknak, mind az ő atyjokfiainak száma, akiknek meg kell öletniök, amint ők is megölettek.

Lukács 16:22
Lőn pedig, hogy meghala a koldus, és viteték az angyaloktól az Ábrahám kebelébe; meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték.
23
És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak kebelében.
24
És ő kiáltván, monda: Atyám Ábrahám! könyörülj rajtam, és bocsásd el Lázárt, hogy mártsa az ő ujjának hegyét vízbe, és hűsítse meg az én nyelvemet; mert gyötrettetem e lángban.
25
Monda pedig Ábrahám: Fiam, emlékezzél meg róla, hogy te javaidat elvetted a te életedben, hasonlóképpen Lázár is az ő bajait: most pedig ez vígasztaltatik, te pedig gyötrettetel.
26
És mindenekfelett, mi köztünk és ti közöttetek nagy közbevetés van, úgy, hogy akik akarnának innét ti hozzátok általmenni, nem mehetnek, sem azok onnét hozzánk át nem jöhetnek.
27
Monda pedig amaz: Kérlek azért téged Atyám, hogy bocsásd el őt az én atyámnak házához;
28
Mert van öt testvérem; hogy bizonyságot tegyen nékik, hogy ők is ide, e gyötrelemnek helyére ne jussanak.
29
Monda néki Ábrahám: Van Mózesök és prófétáik; hallgassák azokat.

E két beszámolóból egyértelmű, hogy úgy a z igaz lelkek,akik a harmadik égbe vitetnek a paradicsomba ill. a gonoszok lelkei ,akik a mélységes Hádesz helyére vitetnek gondolkodó, aggódó élőlények,akik emlékeznek,
aggódnak, logikus párbeszédet folytatnak.

A Jelenések 6. fejezetéből azt is megtudjuk, hogy ezek a lelkek, mivel ruha nélkül mennek ki a testből az úr parancsára felöltöztetnek.

Mindezek úgy tűnik, hogy kizárják az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezetnek azon spekulatív, mindenesetre a lélek tagadására irányuló
állítását, miszerint a lélek az maga a tudat az emberben ill. az inteligencia,
ami a test halálával szintén megszűnik.

A fenti két idézett kijelentés egyazon személytől származik, mégpedig a Teremtő Istentől ,aki a Khrisztosz.

Lukács feljegyzésében maga a Jézus testéből szóló Khriszutosz Isten -akit Izrael a saját Atyjának is nevezett - szuóllott a tanítványokhoz ebben a fontos kérdésben a másik esetben a Kinyilatkoztatások Könyvében pedig
ugyanez a Khrisztosz Isten közli ezeket Jánossal megparancsolva neki, hogy ezeket jegyezze fel és ossza meg ezeket a gyülekezetekkel.

Szerinted ki ismeri jobban az ember felépítését a Teremtő Isten ill az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet ördögpapjai?

leslie07 2020.10.22. 07:08:34

@HanSolo2020: Én is kisgyermekként kerültem kapcsolatba a Bibliával.
Édesanyám ,aki megtanított engem és a bátyámat esténként imádkozni a miatyánkot, református volt. Apám pedig ateista kommunista ,aki tiltotta
a Bibliának még a bírtoklását is. Amikor 9 éves voltam, édesanyám elővett egy a rejtegetett Bibliát,amit titokban olvasgatni szokott és beszélni kezdett a maga ismerete alapján Istenről. Ezt az ismeretét nem a templomban szerezte, hisz templomba járnia tilos volt,hanem a biblia olvasása által. Engem érdekeltek azok a gondolatok,amiket a teremtésről, Jézusról elbeszélt. Átadta a Bibliát, arra kérve, hogy csak akkor vegyem elől,ha apám nincs a közelben, mert már korábban eltüzelt tőle egy Bibliát.
Elkezdtem olvasni rendszeresen Mózes első könyvétől elkezdve.
A Biblia hatására megváltoztam. nem káromoltam többé az Istent , az iskolában is megváltozott a magaviseletem. nekem a Biblia olvasása Istenben való szilárd hitet adott.
Két évvel korábban veszítettem el testvérbátyámat,aki a tetanusz elleni
oltás káros szövődményei következtében 15 éves korában meghalt.
Édesanyámat is engem is nagyon megviselt a halála.
10 éves lehettem,amikor édesanyám egy jehova tanúja varrónőhöz ment ruhát varratni és elvitt magával. Ez a jehova tanú kihasználta a helyzetet a tanúskodásra. A Bibliából olvasott fel ,ami engem akkor megragadott, hisz
akkorra már elolvastam az egész Bibliát. Nem volt alkalmam senki mással elbeszélgetni a Bibliában leírtakról . Felhozta a feltámadás kérdését, kihangsúlyozva édesanyámnak, hogy ha ismét látni akarja az elhunyt gyermekét,akkor jehova népéhez kell csatlakoznia, mert ők képviselik egyedül a földön az igazságot. Ezek után édesanyám apám miatt csak
ritkábban, én azonban titokban rendszeresen hetente két három alkalommal is eljártam a varrónőhöz,akinek az akkor már nagykorú lánya elkezdett velem tanulmányozni. A többit már te magad is ismered, hisz
jehova szervezetében ezek a dolgok egy központból irányított szisztematikus forgatókönyv síkján haladnak.

Erre a kis történetre csak azért tértem ki , hogy érzékeltessem, hogy engem nem beleneveltek a szervezetbe , hanem belecsábítottak, annak ellenére, hogy már volt ismeretem a Szentírásból, és rendelkeztem az Istenben való szilárd hit ajándékával, amely már akkor megváltoztatta
viselkedésemet,amíg nem kerültem kapcsolatba jehova tanúival.

Most az idő távlatából megértettem, hogy a Sátán jehovája szervezetét
az ördög arra használta fel, hogy elfojtsa bennem az igaz hit akkor kibontakozott csíráját, azt tévhitté formálja,hogy alattomosan az igaz Isten a Khrisztosz és a Szentszellem káromlójává tegyen úgy, hogy az nem is tudatosítottam. Sok évet eltékozoltam az életemből, mire erre rádöbbentem és tudatosítottam önmagamban, hogy a Sátán azért hozta létre a különböző vallásokat, hogy elsősorban a választottak lelkeit távol tartsa a Igaz Istentől és a Szentszellemtől. Amikor az ember valahogyan kiszakad ezeknek a vallásoknak az öleléséből, újjabb esélyt kap Istentől.

Istent pedig megismerni a Szentírás nélkül csak egy esetleges személyes találkozás útján lehet.

Amikor kiszabadultam jehova szervezetéből ismét elkezdtem megismerni a Szentírást , ekkor már félretéve a szervezet fonákgondolkodás-enigmát,amit a szervezet a Szentírás fonákosítására kifejlesztett.

Megdöbbenve tapasztaltam, hogy egész másról szól a Szentírás üzenete,mint amire a szervezet megváltoztatja azt.

Én azt tanácsolom neked, hogy miután áttetted magad "sebeid nyalogatásán", ismerd meg hamisítatlan formájában az Isten Szavát.

Egy próbát mindenesetre megér, hisz millióknak segített a volt jehova
tanúk közül megtérni az igaz Istenhez ,lelkük és szellemük oltalmazójához.

Ne engedd, hogy az aki megtévesztett örömtáncot járjon , miközben esetleg Isten Szavát, netalán magát a Megváltó Istent okolod azért, hogy
a Megtévesztő csapdájába estél.

Igazság Kereső 2020.10.22. 18:14:54

@leslie07:

"Ugye mennyire egyszerű megérteni a Szentírásból, hogy a lélek az olyas valami része az embernek, amely nem maga a tudat, hanem neki van tuidata. "

Neki?

Ez a neki, maga az a személy, aki a fizikai síkon elhunyt.

A fizikai testét leszámítva maga az egyén, annak tudata, értelem, érzelem, szándék, emlékek stb egyben.

Ugyan úgy ahhogy jelen fizikai létformánkban van, csak ott nincs fizikai, hús-vér test.

Egyébként, amit írtál:
"hogy a lélek az olyas valami része az embernek, amely nem maga a tudat, hanem neki van tuidata. "

Ez az ezoterikus tanítás szerinti Asztráltestre emlékeztet engem!

Ez talán hasonló, mint a Pál szerinti majdan feltámadott lelki-test.

Egy szellemi felépítésű burok, egy test, amely a tudat hordozója.

Egy test, ami test, de nem fizikai, hanem hasonlatos az angyalok testéhez.

Egyébként az ókori Izraeliták, így az első századi keresztények sem tudtak el képzelni egy testetlen lelket, ami csak úgy van a térben.
(Egyébként bizarrúl is hangzik)

Így, lennie kell ha fizikai ha szellemi hordozónak, ami rendelkezik az egyénre jellemző sajátos tulajdonságokkal, tekintettel tudatára, személyiségére, emlékeire, csak az adott egyénre jellemző összes specifikus tulajdonságra.

Vagy valami ilyesmi...

leslie07 2020.10.23. 00:49:32

@Igazság Kereső: Egyébként, amit írtál:
"hogy a lélek az olyas valami része az embernek, amely nem maga a tudat, hanem neki van tuidata. "

Ez az ezoterikus tanítás szerinti Asztráltestre emlékeztet engem!"

Nos én annak alapján jutottam arra a következtetésre, hogy a léleknek
van tudata és nem a léleknek a test tudata,amit idéztem is a jelenések
6. fejezetéből valamint a Lukács 16. fejezetéből. Ezeken a helyeken a már megholtak lelkei szólalnak meg, mégpedig olyan formában, hogy emlékeznek, aggódnak másokért, egymásért, beszélnek akár a Hádesz helyére kerültek,akár az égi paradicsomba.

Ami az ezoteriát illeti az nem az én területem,így azzal kapcsolatban nem szeretnék véleményt alkotni.

Mindenesetre különbséget tesz a Szentírás az ember teremtés által szerzett része a lélek és a szellem ill. a nem teremtés útján szerzett ,
hanem a már megteremtett anyagból felépített un. fizikai test között.

Az Isten a test halála után a holtesttel tovább nem is foglalkozik, csakis a lélekkel és a szellemmel. A Jézus testéből beszélő Atya Ábrahámról - akiről tudjuk, hogy meghalt és testét eltemették- úgy beszél, mint élőről.

Ami pedig a romolhatatlan testben való feltámadást illeti,az a test már nem az a test ,amit elföldeltek és az enyészeté lett, hanem az új teremtés része lesz, hasonlóan, mint az Ádám vétke által bekövetkezett szellem halála az újjászületés által lesz kárpótolva.

Isten már akkor is embernek nevezte a teremtése koronáját, mielőtt annak
a már korábban megteremtett föld anyagából testet nem épített, hogy hordozza az a teremtés útján szerzett lelket és a szellemet.

"Egyébként az ókori Izraeliták, így az első századi keresztények sem tudtak el képzelni egy testetlen lelket, ami csak úgy van a térben.
(Egyébként bizarrúl is hangzik)"

Nos mivel Izrael választottjai a teremtési beszámoló alapján tisztában voltak azzal, hogy előbb lett az ember lelke és a szelleme megtermetve,
mint a hetedik napon, miután Isten megszűnt minden munkájától,amit
hat napon keresztül teremtés útján szerzett és tisztában voltak azzal is,
hogy az édeni vétek miatt a szellem,ami az Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve a vétek napján meghalt bizarnak vagy nem bizarnak tűnt nekik elképzelni a lelket hústest nélkül, mindenesetre, mint
megváltozhatatlan tényt el kellett fogadniuk, mindaddig,amíg az Új teremtés ill. a halott szellem újjászületése be nem következik.

Maga a teremtő tekintettel volt arra, hogy a dicsőséges szellemtest elveszítése(halála9 miatt az ember bizar látványt nyújtott, ezért is
készített nekik ruhát az Édenben, hogy ezt a rútságot betakarja, hasonlóan
ruhákat osztottak szét azoknak a lelkeknek,akik a hústestük halála után
az Isten égi otthonába vitettek. Mindenesetre Jób tisztában volt azzal, hogy miután a bőrét a férgek megrágják testén kívül látja meg az Istent.
Ezt meggyőződést az apostolok is vallották, hisz Pál épp azt próbálja hagsúlyozni, hogy hús és vér nem örökölheti az Isten országát. Sőt egyenesen e romlandó testből való kiköltözésnek a függvényévé teszi az
Úrral való találkozást.

Igazság Kereső 2020.10.23. 17:42:24

@leslie07:

"Az Isten a test halála után a holtesttel tovább nem is foglalkozik, csakis a lélekkel és a szellemmel."

Minek tenné?

Te azzal a ruhával foglalkozol továbbra is, amit a feleséged(ha van) korabban levetett, vagy a feleségeddel? :D

Érted?

A személy a lényeg s nem az a test, amit-mondjuk úgy-viselt az előtt.

Pál korsóhoz, vagy esetenként sátorhoz hasonlítja a földi testet.

Érdekes, hogy mind két tárgy tulajdonsága, hogy tárol valamit, valami van benne, valaminek helyet ad. Érdekes hasonlat a testre!

Én egy ruhához hasonlítanám, amit levetünk és nem veszünk fel többet és így az az enyészeté lesz.

Így, azután nem az a fontos, hogy milyen testünk volt, hogy hogyan néztünk ki, milyen nemünk volt, szépek vagy csúnyák, egészségesek vagy betegek voltunk, hanem hogy milyen emberek voltunk, mit cselekedtünk és azt milyen szándék övezte!

Kik voltunk mi?

Ki voltam Én?

Talán egy mondatban:

Mekkora mértékben dominált a tetteinkben a szeretet! :)

leslie07 2020.10.23. 23:54:01

@Igazság Kereső: Jó a hasonlat, mármint a ruha. Ami pedig a szeretetet illeti
valóban a cselekedetek őre. Mert ahol a szeretet ott az igazság, így a cselekedetek amelyek a szeretetből indulnak egyben igazságosak is.

Az Isten fiak Atyja azért kente fel első szülött Fiát társai fölé , mert szerette az igazságot és gyűlölte a gonoszt. Isten olyan lelkeket választott ki magának már az emberi testben való leszületésük előtt, akik Khisztoszhoz hasonlóan rendelkeztek a szeretet és igazságosság tulajdonságával.
Ez az Isten számára az elsődleges, így válhatott a testi bűnöket gyakorló Ráháb az isteni terv előmozdításának részesévé,
Ezért is mondja az írás: Ki vádolhatja Isten választottait. Isten az,aki megigazít.

Róma 8:32
Aki az ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem őt mindnyájunkért odaadta, mimódon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk?
33
Kicsoda vádolja az Isten választottait? Isten az, aki megigazít;
34
Kicsoda az, aki kárhoztat? Krisztus az, aki meghalt, sőt aki fel is támadott, aki az Isten jobbján van, aki esedezik is érettünk:
35
Kicsoda szakaszt el minket a Krisztus szerelmétől? nyomorúság vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhség, vagy meztelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver-é?
36
Amint meg van írva, hogy: Te éretted gyilkoltatunk minden napon; olybá tekintenek mint vágó juhokat.
37
De mindezekben felettébb diadalmaskodunk, Az által, aki minket szeretett.
38
Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem hatalmasságok, sem jelenvalók, sem következendők,
39
Sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakaszthat el minket az Istennek szerelmétől, mely vagyon a mi Urunk Jézus Krisztusban.

Igazság Kereső 2020.10.24. 00:51:08

@leslie07:

"Isten olyan lelkeket választott ki magának már az emberi testben való leszületésük előtt, akik Khisztoszhoz hasonlóan rendelkeztek a szeretet és igazságosság tulajdonságával."

Várj, várj!

Ezt nem értem, ez mit jelent?

Előre kiválasztás és leszületés stb.

Ezek a szavak azt jelentik, hogy valamilyen formában az emberi entitásoknak léteznie kellett földi inkarnálódása vagy fizika megszületése előtt!

Leszületés vagy megszületés nem mindegy!

A LE-születés az azt jelenti mint fogalom, hogy vagyok fent, majd egy másik létformába megjelenek lent.

Bár ilyen formán a lent és fent fogalma értelmét veszti!

Ezt a bibliával összefüggésben csak Jézusról tudom elképzelni.

Azt mondja a Biblia, ill. Jézus hogy senki nem ment fel(addig) a mennybe csak az ember fia aki onnan jött.

Fejtsd ki bővebben, hogyan értetted a fenti szavaidat!

Köszönöm! :)

leslie07 2020.10.24. 19:37:30

@Igazság Kereső: Ezek a szavak azt jelentik, hogy valamilyen formában az emberi entitásoknak léteznie kellett földi inkarnálódása vagy fizika megszületése előtt!

A Teremtő Isten a Föld megalkotása előtt már elhatározta, hogy a saját képére és hasonlatosságára embert teremt. Ezen céljának a megvalósítása végett kezdett teremteni. Teremtés által az embernek a lelke és a szellemét szerezte a hatodik napon. A hetedik napon megszünt minden munkájától,amit teremtés által szerzett. A hústestet a lélek és a szellem
hordozóját,vagy ahogyan te is kifejtetted a megnyugvás napján ,nem teremtés által szerezte, hanem a korábban megteremtett föld anyagából állította össze.

Mert akiket eleve kiválasztott (ismert – Károli Gáspár fordítás), azokról eleve el is rendelte, hogy hasonlókká legyenek Fia képéhez, hogy ő legyen az elsőszülött sok testvér között. Akikről pedig ezt eleve elrendelte, azokat el is hívta, és akiket elhívott, azokat meg is igazította, akiket pedig megigazított, azokat meg is dicsőítette. (Róma levél 8:29–30)

A hústestet csak azok a lelkek kaptak ,akiket az Isten eleve kiválasztott.

1.Péter 1:2
Akik ki vannak választva az Atya Isten eleve rendelése szerint, a Lélek megszentelésében, engedelmességre és Jézus Krisztus vérével való meghintésre: kegyelem és békesség adassék néktek bőségesen.5
Akiket Isten hatalma őriz hit által az idvességre, amely készen van, hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen.

Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki megáldott minket mennyei világának minden lelki áldásával a Krisztusban. Mert őbenne kiválasztott minket magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk előtte szeretetben. Előre el is határozta, hogy fiaivá fogad minket Jézus Krisztus által, akarata és tetszése szerint […] Őbenne lettünk örököseivé is, mivel eleve elrendeltettünk erre annak kijelentett végzése szerint, aki mindent saját akarata és elhatározása szerint cselekszik. (Efezus levél 1:3–5.11)

"Azt mondja a Biblia, ill. Jézus hogy senki nem ment fel(addig) a mennybe csak az ember fia aki onnan jött."

Nem is, hisz a többiek Énóktól kezdve angyalok által vitettek az égbe.

Illés pedig égi járművön szintén az anygalok közreműködésével.

Ezért írja Pál Timótheusnak, hogy Isten eredeti szándéka, hogy MINDEN
LÉLEK MEGMARADJON és EL NE VESSZEN.

Isten csak azokat a lelkeket veszíti el,akik engednek a gonosznak, és nyakasak maradnak a feddésre is.

Ez jó és kedves a mi üdvözítő Istenünk színe előtt, aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön, és eljusson az igazság megismerésére. (1 Timóteus levél 2:3–4)

Isten legfőbb vágya az eltévedt lelkek megtérítése.

A Sátán harca az ember ellen a lelkek elveszítésére irányul.

Isten mindent megtesz, hogy az igaztalanná vált lelkeket megigazítsa.

Ebből a célból szállott alá a földre és használta fel igaz választottait,
hogy erről az emberek tudomást szerezzenek.

A hústestben való megjelenését követően ,miután visszatért égi otthonába, a Szentszellemet küldte az emberek világába, hogy a lekeket
megigazítsa, majd megszentelje az újjászületés fürdője által.

Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát – így szól az én Uram, az ÚR –, hanem azt, hogy megtérjen útjáról, és éljen. Hagyjatok fel vétkeitekkel, amelyeket elkövettetek, és újuljatok meg szívetekben és lelketekben! Miért halnátok meg, Izráel háza? Hiszen nem kívánom a halandó halálát – így szól az én Uram, az ÚR –, térjetek hát meg és éljetek! (Ezékiel 18:23.31–32)

leslie07 2020.10.24. 20:11:30

@Igazság Kereső: "Leszületés vagy megszületés nem mindegy!"

Lényegében igazad van, a leszületés ,nem a legmegfelelőbb kifejezés,
a lélek belekerül a megszületendő hústestbe,hogy abban való lakozása idején átmenjen a fedhetetlenség próbáin.

A léleknek nem kell születni állandóan, hisz azt az ember szellemével együtt Isten teremtés útján szerezte. Születni csak a hústestnek kell. Ellenben a lélek és a szellem nélkül az utódok azaz a magzat sem fejlődhetne ki.

Pál szavaiból következtetni lehet, hogy az igaz azaz a választott lelkek,
mielőtt a hústestbe kerültek az Úrban voltak elrejtve. ugyanez a helyzet akkor, amikor az igaz lelkek azaz a választottak lelkei Ismét az Úrban őrizetnek meg, miután a Szentszellem megigazítja és megszenteli őket.

Az ember lelke akkor van kitéve a kísértésnek a gonosz részéről,amikor
amikor a testben van. Ha testben való lakozása idején a lélek igaz marad, ill. megtér ,azaz ismét igazzá lesz, az Úr testének a részévé válik, hogy őrizve legyen az Ördöggel szemben.

Igazság Kereső 2020.10.25. 00:30:03

@leslie07:

A szavaid nekem még mindig azt sejtetik, mintha az az egyén, aki fizikailag megszületik, már azt megelőzően valamilyen formában létezne.

leslie07 2020.10.25. 08:49:19

A szavaid nekem még mindig azt sejtetik, mintha az az egyén, aki fizikailag megszületik, már azt megelőzően valamilyen formában létezne."

Jól sejted, hisz a hústestnek a már megteremtett föld anyagából való felépítése a pihenés napján történt, miután Isten megszünt minden munkájával,amit teremtett.

Ellenben a hatodik napon már megteremtette az Isten képére teremtett
embert a szellemet és a lelket.

A különbség a teremtés által szerzett ember és a teremtéstől való megnyugvás után a már megteremtett anyagból felépített hústesttel
is felruházott ember között abban rejlik, hogy a hústest nélküli ember
férfiú is volt és asszony is egyben., míg a hústesttel is rendelkező ember
csak férfiú volt,akit Ádámnak nevezett el Isten. A hústest megformálásáig azt írja az Ige, hogy a Földön még nem volt ember,aki művelje azt.
Ez azt jelenti, hogy az ezt megelőző időben az Isten képére teremtett ember azaz a lélek és a szellem máshol volt, nem a földön.

Ugyanez a helyzet az állatok testének a a pihenés napján történt megformálásával. Az állatok hústest nélküli részének a megteremtése
megelőzte az ember hústest nélküli részének a megteremtését.

Ellenben a földi ember azaz a hústest megelőzi az állatok földi azaz hústest
részének a megteremtését.

1. Mózes 2:2
Mikor pedig elvégezé Isten hetednapon az ő munkáját, amelyet alkotott vala, megszűnék a hetedik napon minden munkájától, amelyet alkotott vala.5
Még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten még nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet mívelje; - ---- itt olvasod, hogy a hetedik napon még nem volt ember a földön,aki mívelje.

Sőt állatok sem voltak a földön, hisz Isten az állatok testét csak Ádám testének megformálása után formálta meg, vagyis Ádám egy jó ideig egyedül volt a földön.

18
És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; szerzek néki segítő társat, hozzá illőt.
19
És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat; mert amely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve.
20
És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala.

Éva földi testének a megformálása pedig csak az állatok után következett.

20
És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala.
21
Bocsáta tehát az Úr Isten mély álmot az emberre, és ez elaluvék. Akkor kivőn egyet annak oldalbordái közül, és hússal tölté be annak helyét.
22
És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, amelyet kivett vala az emberből, asszonynyá, és vivé az emberhez.

Az Isten képére teremtett ember tehát az égből került a földre,miután annak hústest hordozóját, azaz a ruhát,ahogyan te szoktad nevezni elkészítette számára. Nem teremtés útján, hanem a már megteremtett
föld anyagából, éva esetében pedig Ádám testéből,ami szintén a már megteremtett anyagból épített fel a korábban megteremtett ebernek a léleknek és a szellemnek az Isten.

Ezért van az, hogy miután az ember befejezi e földi küldetését, leveti azt,ami e földből való és ami az égből való elköltözik oda,ahol a földi teste
megformálása előtt volt, leszámítva a gonosz lelkeket,akik az ítéletet nem az égben várják meg,a bukott szellemekhez hasonlóan, hanem a Hádeszbe.

Igazság Kereső 2020.10.25. 16:53:19

@leslie07:

Ezt így, ebben a formában még nem olvastam.

Érdekes.

leslie07 2020.10.26. 06:40:47

@Igazság Kereső: Én sem vettem észre,amíg tanú voltam, pedig ott volt a szemem előtt, hogy Ádám földi testét Isten akkor formálta meg, miután megszűnt teremteni. Sőt ez a földi léte ádámnak időben megelőzi az állatok
földi létét, az állatok pedig Éva földi létét.

A nem földi ember tehát korábban már meg lett teremtve.

Ugyanígy az állatok nemföldi léte már az ember nem földi léte előtt.

Ezért mondhatta Isten a nemföldi az Isten képére teremtett embernek,
hogy uralkodjanak az állatokon, mert azok már megvoltak.

A Szentírás későbbi kijelentéseiből is kirajzolódik, hogy a földi ember
nem örököl semmit . A földi ember feladata az volt, hogy mívelje a földet,
az előtte megteremtett égi ember azonban uralkodásra kapott utasítást istentől, még mielőtt a földi ember megjelent volna a földön.

Amikor Pál arról írt, hogy hús és vér nem örökölheti Isten országát , nem azt állította, hogy nem kerülhet az égbe az ember , ha Isten úgy akarja,
de nem lehet örökös együtt Jézussal, mert ahhoz Istenhez hasonlóvá kell,
hogy válljon. Amikor Isten belehelyezte az ember keblébe teremtett szellemet , azaz az égi embert az Isten képére teremtett embert a porhüvelybe azaz a földibe vált hatalmassá a földön is az állatok felett.
Amikor az édeni vétek miatt meghalt ez a teremtett szellem , az ember nemcsak szégyenkezni kezdett mezítelensége miatt, de félelem is fogta el.

A földi ember behozta (befogadta) a gonoszt és az engedetlenséget a földi otthonába, ami az Isten átka miatt kihatott az állatok és az ember későbbi viszonyára is. Amíg az emberben élt az Istentől a keblébe teremtett szellem, addig szinte sebezhetetlen volt az allatokkal szemben. Miután
az napon,amelyen vétkezett meghalt a benne lévő az Isten képére teremtett ember a szellem, meg kellett küzdenie az állatokkal a fennmaradása érdekében, tudniillik a földi ember önmagában nem sugározta már a hatalmat ,amit az égi ember kapott Istentől az állatok felett.

Hogy az ember visszakapja Istentől a földi élete előtt birtokolt szellemtestet újjá kell születnie, új teremtéssé kell válnia az Istentől a Szentszellemtől. Csak így válhat az ember Ismét az égi királyság örökösévé.

Az Ördög ezt tudja, ezért hozta létre a különböző vallásokat, szektákat, hogy megtagadtassa ill. káromoltassa az emberrel a meghalt szelleme újjászületésének a zálogát a Szentszellemet.

Ezek a vallások ma két csoportba oszthatók. Egyik csoport nem káromolja a Szentszellemet és az igaz Istent a Khrisztoszt, csak ellenszegül nekik.

A második csoport a szabadkőmüvesek által az ördög akaratából létrehozott szekták,amilyen a jehova tanúit tömörítő szervezet is,
nyiltan támadják és káromolják az igaz Istent a Khrisztoszt, miközben felmagasztalják és királyuknak fogadják az abüsz angyalát Abaddont.

Elvetik a Szentszellemtől való újjászületés gondolatát ,sőt magát a Szentszellemet sem ismerik el létező személynek. Ez utóbbiak ezért veszélyesek az emberek számára, mert nemcsak a ember testének, hanem
a lekének a halálára is utaznak valamint az édenben elvesztett szellem
visszaszerzését is akadályozzák azzal, hogy tévelygésben tartják az áldozataikat.
süti beállítások módosítása